Hop til indhold

Hvorfor ikke bruge de rette ord?


PBC
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt min hund er en hund og ikke et menneske, men derfor er det vel ikke forkert at kalde ham for alt muligt, har jo intet med at menneskelig gøre ham.

 

Jeg kalder min hund for ham og hans navn self. Men derud over er han skat, ven, dyret, møghund, djævlebarn, hundebaby, mors hund, mors dreng og sikkert meget mere, altså han bliver kaldt det som lige passer i situationen.

 

Jeg går tur med min hund uanset vejr træner flere gange i ugen uanset vejr, men derfor kan jeg da godt gå som en anden tosse og små snakke med min hund, og ja jeg ved godt han ikke forstår det, han forstår tonen men ikke ordene, men hvad gør det dog jeg hygger mig og hunden lider jo ikke under det ( faktisk tror jeg han også synes det er hyggeligt, netop pga af tonefaldet når vi snakker )

 

Kan det ikke være ligemeget om vi kalder dem det ene eller det andet, gør det virkelig den store forskel?

 

Jeg fejre også min hunds fødselsdag og til jul er han på gave med en anden hund, og det er med gaver under træet med til og fra mærke på ( hold nu kæft jeg er da vist lige til indlæggelse ) og nej han ved ikke det er jul eller hans fødselsdag, men hvad gør det dog jeg synes det er top hyggeligt, vi har en fest med at flå papiret og hunden lider jo ikke overlast.

 

Nå men altså jeg mener faktisk selv jeg er ret fornuftig i hovedet og en ret fornuftig hundeejer, så gør det vel ikke den store forskel om jeg bruger de rigtige ord osv når jeg snakker om hunde.

 

Så hopper jeg altså med på den indlæggelse, for til jul hos os, er der også julegaver under træet til hundene, en fra min hund til mine forældres hund, og en fra deres hund til min. Og de bliver så glade når vi kalder deres navn, primært fordi de kan smadre papiret til ukendelighed :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst DorteDK
Så hopper jeg altså med på den indlæggelse, for til jul hos os, er der også julegaver under træet til hundene, en fra min hund til mine forældres hund, og en fra deres hund til min. Og de bliver så glade når vi kalder deres navn, primært fordi de kan smadre papiret til ukendelighed :engel:

 

Det samme her, min mor får også en gave fra hundene, og de får en gave fra hende det er SÅ hyggeligt og ja de elsker at pakke ud - nok mest det at smadre papir ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...