Hop til indhold

Hvad type hund er jeg?

Gæst Gravesen
 Share

Recommended Posts

Gæst Gravesen

Vi har lige adopteret en hund:

Vi har ingen anelse om hvilken race han er, alder eller andet. Vi skal til dyrelægen med ham imorgen, så vi kan få ham undersøgt. Men hvis nogen kan genkende hvilken type hund han er, vil vi gerne høre nærmere - ligeså hvordan vi passer ham bedst. Mvh Gravesen

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, jeg tror at der er dobbermann i ham... Men derudover - :confused:

Men kær ser han ud :lun:

Ved desværre ikke så meget om dobberman ud over at det er en dejlig hund, hvis den bliver stimuleret ordentligt, både fysisk og mentalt. OG så at det er en vagthund ;-) Ved ikke om du kan bruge det til så meget, men der kommer nok andre på banen, som er bedre til at genkende racer i blandinger :-)

Og egentlig, så kunne det også være gravhund... :???:

Tror bare jeg skal lade være med at sige mere, ellers går det bare galt.

Men velkommen til :vinken:

Redigeret af bernerazuro
Ændrede mening
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, men han ser da ualmindeligt sød ud :blink:

Det er lidt svært at se størrelsen, men måske kunne han være noget gravhund, dk/sv gårdhund, pincher eller måske tysk jagtterrier-blanding.

Desværre er det ofte umuligt at sige hvad der er i en blanding.

Mange gange held og lykke med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Han vejer vel maks 3 kg.

Vi har snakket om muligheden om doberman og gårdhund.

Han er en "hitte-hund". Han stod bundet ved et træ i byen vi bor, efter 2½ time hvor han har stået og pep og galpet, ringede vi til politiet og sagde at vi havde taget os af ham.

Så vi har rapporteret det til politiet, og hvis der ikke er nogen ejer som ringer på ham, har vi overvejet at adoptere ham.

MEN der er vi så lidt nervøse for, om vi kan give ham nok motion og omsorg. Der vil være 4 hverdage hvor han skal være hjemme i max 8½ time i dagstimerne :S

Men hvor mange timer "må" en hund være alene hjemme?

Hvor meget større kan vi tro han bliver?

Som mine forældre pointerede, så har han ikke så store poter, taget betragtning af han er hvalp?

Tak for svarene indtil nu :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første tanke var også dobberman med de farver.......men jeg aner det ikke.

En hunds optimale alene hjemme tid er 0 timer :mrgreen:

Men mange mange hunde kan klare 8½ time, ellers var der mange mennesker der ikke kunne have hund!

Nogle af dem der har hunde alene i længere tid, vælger så at de resten af dagen får opmærksomhed, omsorg og kærlighed :lun:

Han ser ud som en dejlig lille hund :lun:

Godt i var der til at hjælpe ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå vi har lige været til dyrelægen med den lille purk ;)

Han er godt 11 cm over skuldrene og vejer 7.4 kg. Dyrelægen mente han er godt 5 måneder gammel.

Desværre havde han ikke nogle chip, så vi kunne få afklaret hvorvidt han har en real ejer som ønsker ham tilbage.

Dyrelægen kunne dog (ligesom jer herinde) kun gætte sig til hvilken blanding han er, men mente at han nok ville blive mindre end en labrador men med længere ben ( ? )

Så min kæreste og jeg kommer til at bruge de næste par dage til at vurdere om hvorvidt vi skal adoptere ham eller sende ham på internat :(

Link til indlæg
Del på andre sites