Gæst Gravesen Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Vi har lige adopteret en hund: Vi har ingen anelse om hvilken race han er, alder eller andet. Vi skal til dyrelægen med ham imorgen, så vi kan få ham undersøgt. Men hvis nogen kan genkende hvilken type hund han er, vil vi gerne høre nærmere - ligeså hvordan vi passer ham bedst. Mvh Gravesen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 16, 2008 Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 (rettet) Tjah, jeg tror at der er dobbermann i ham... Men derudover - Men kær ser han ud Ved desværre ikke så meget om dobberman ud over at det er en dejlig hund, hvis den bliver stimuleret ordentligt, både fysisk og mentalt. OG så at det er en vagthund Ved ikke om du kan bruge det til så meget, men der kommer nok andre på banen, som er bedre til at genkende racer i blandinger Og egentlig, så kunne det også være gravhund... Tror bare jeg skal lade være med at sige mere, ellers går det bare galt. Men velkommen til Redigeret November 16, 2008 af bernerazuro Ændrede mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret November 16, 2008 Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 Hvor stor og hvor gammel er han? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 16, 2008 Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 Dem i har adopteret ham af burde kunne fortælle jer alt der er at vide, også give gode råd til pasning og pleje. Hvor har i ham fra? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Verawang Besvaret November 16, 2008 Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 Jeg ved det ikke, men han ser da ualmindeligt sød ud :blink: Det er lidt svært at se størrelsen, men måske kunne han være noget gravhund, dk/sv gårdhund, pincher eller måske tysk jagtterrier-blanding. Desværre er det ofte umuligt at sige hvad der er i en blanding. Mange gange held og lykke med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 16, 2008 Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 Dobberman og noget, men hvor i al verden har han de hvide sokker fra ?!? Hvor stort er kræet ? Og jaaaeeee, den ser dejlig ud, den bette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravesen Besvaret November 16, 2008 Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 Han vejer vel maks 3 kg. Vi har snakket om muligheden om doberman og gårdhund. Han er en "hitte-hund". Han stod bundet ved et træ i byen vi bor, efter 2½ time hvor han har stået og pep og galpet, ringede vi til politiet og sagde at vi havde taget os af ham. Så vi har rapporteret det til politiet, og hvis der ikke er nogen ejer som ringer på ham, har vi overvejet at adoptere ham. MEN der er vi så lidt nervøse for, om vi kan give ham nok motion og omsorg. Der vil være 4 hverdage hvor han skal være hjemme i max 8½ time i dagstimerne Men hvor mange timer "må" en hund være alene hjemme? Hvor meget større kan vi tro han bliver? Som mine forældre pointerede, så har han ikke så store poter, taget betragtning af han er hvalp? Tak for svarene indtil nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 16, 2008 Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 to af Karlas søskende havde samme aftegninger som ham i har der... Hvor gammel er han og hvor stor er han? det er svært at bedømme på billedet.... Karla er en blanding af Dansk/svensk gårdhund, labrador og cockerspaniel... billede af Karlas brun/sorte søskende vedlagt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 16, 2008 Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 Min første tanke var også dobberman med de farver.......men jeg aner det ikke. En hunds optimale alene hjemme tid er 0 timer Men mange mange hunde kan klare 8½ time, ellers var der mange mennesker der ikke kunne have hund! Nogle af dem der har hunde alene i længere tid, vælger så at de resten af dagen får opmærksomhed, omsorg og kærlighed Han ser ud som en dejlig lille hund Godt i var der til at hjælpe ham! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 16, 2008 Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 mht til størrelse, så er Karla nu som 5 mdr gammel, 36 cm over skulderen og vejer 7 kg. Vi forventer ikke hun bliver meget større.... Men det er jo enormt svært at sige hvor meget jeres vil vokse endnu eftersom i intet ved om ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravesen Besvaret November 17, 2008 Rapporter Share Besvaret November 17, 2008 Nå vi har lige været til dyrelægen med den lille purk Han er godt 11 cm over skuldrene og vejer 7.4 kg. Dyrelægen mente han er godt 5 måneder gammel. Desværre havde han ikke nogle chip, så vi kunne få afklaret hvorvidt han har en real ejer som ønsker ham tilbage. Dyrelægen kunne dog (ligesom jer herinde) kun gætte sig til hvilken blanding han er, men mente at han nok ville blive mindre end en labrador men med længere ben ( ? ) Så min kæreste og jeg kommer til at bruge de næste par dage til at vurdere om hvorvidt vi skal adoptere ham eller sende ham på internat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 17, 2008 Rapporter Share Besvaret November 17, 2008 11 cm? mon ikke det er en tastefejl Han lyder til at være samme størrelse som min Karla og ca samme alder... Her er hun i "fuld" størrelse.... en smuk og glad lille hund Jeg synes de ligner hinanden ret meget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 17, 2008 Rapporter Share Besvaret November 17, 2008 Arj - han kunne da godt være en Karla-søsken' Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 17, 2008 Rapporter Share Besvaret November 17, 2008 Arj - han kunne da godt være en Karla-søsken' jeg har tjekket via pb men geografisk er det ikke realistisk at det er Karlas bror... omend jeg et kort øjeblik var bange for at det var Bailey... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst pictus Besvaret November 18, 2008 Rapporter Share Besvaret November 18, 2008 Jeg tror bestemt der er gårdhund i ham, da han har det samme udtryg. Han er rigtig fin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 18, 2008 Rapporter Share Besvaret November 18, 2008 Jeg tror bestemt der er gårdhund i ham, da han har det samme udtryg.Han er rigtig fin. Hvor er han dog bare skøøøøn Du og din kæreste handler og gør så meget for denne efterladte skønne hund :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret November 18, 2008 Rapporter Share Besvaret November 18, 2008 Jeg sidder og tænker at der kunne være noget pinscher i? De kan jo have samme farve som dobermannen...og ja dobermann er os mit bud... Kan du tage et billede hvor hunden står op? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts