Hop til indhold

Simba og Bertil


hentakjen
 Share

Recommended Posts

Hej hos Hunde-Forum,

Jeg har hentet Bertil, som er 9 uger gammel nu og meget nem og ydmyg overfor min gamle hund Simba.

 

Simba er blandingshund, 1/2 Boarder Collie, 1/4 Labrador og 1/4 Setter. Han er 12 år gammel og meget glad og uden skavanker. Simba er godmodig og meget beskyttende overfor sin mor, og jalousi er en kendt ting for mig. Det er sket et par gange, at han har snappet efter andre hunde, der er kommet for tæt på mig, eller som jeg har givet opmærksomhed.

 

Dog kan jeg efter 5 dage, hvor de to har gået sammen, når jeg har været hjemme nu klappe i mine små hænder, for Simba er nu begyndt at interessere sig for Bertil. Bertil vil meget gerne lege, men underkaster sig hele tiden og er ydmyg. Han har fået et par nap over snuden, de første dage, hvor Bertil meget gerne ville ham, men Simba gad ikke til at begynde med.

 

Når jeg går på arbejde nu, lukker jeg dem i hver sit rum adskilt af en børnegitter, så de kan høre og se hinanden.

 

Hvornår kan jeg lade dem være sammen, når jeg ikke er hjemme. Umiddelbart ville det give den lille mere tryghed og måske aktivere ham til ikke at bide i alt muligt, som han gør nu.

 

Han er begyndt at spise tapetet i rummet han opholder sig i. Det har jeg også lyst til at få lidt hjælpe til, please.

 

Håber at få nogle tilbagemeldinger om, hvad jeg gør i forhold til ovenstående.

 

Mvh

Hentakjen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tre, de to voksne går sammen, hundehvalpen / unghunden (hun er 10 mdr) er i hvalpegård. Som hvalpe vil jeg helst ikke have dem sammen uden opsyn, både fordi de ikke skal genere den ældre hund med konstant leg, men også fordi jeg synes de skal lære, at når man er alene, så sover man. Der sker ikke andet spændende aktivitet. Sjov og leg og aktivering er bundet til mig - i grove træk. Så jeg ville fortsætte som du gør, med hvalpegitter imellem dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget har du trænet alene hjemme med hvalpen? Du kan vel højest have haft ham i en uge, og det er - for mange hvalpe - ikke nok tid til at lære at være alene hjemme. Så hans destruktive adfærd kunne godt være et tegn på at han ikke synes det er særlig sjovt at være alene. Har du prøvet at filme ham mens han er alene?

 

Hvad angår at den store skal aktivere ham når du ikke er hjemme, så er jeg med Amocca her - alene tid er lig med afslapning/sovetid. Det skal den lille også lære. Så indtil han bliver lidt ældre, er det nok meget godt med et børnegitter imellem dem, således din anden hund kan få den fred og ro han er vant til når han er alene.

 

Den yngste hund jeg har haft i flok, var i 4-5 mdr da hun flyttede ind og hun var alene sammen med de - på daværende tidspunkt - to voksne hunde, og ganske uden problemer. Hun legede ikke, eller drillede dem, hun sov bare. Derfor havde jeg ikke et behov for at holde dem adskilt. Men det er jo individuelt, hvor hurtige de er til at finde ud af at alene = sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...