Hop til indhold

Charlie søger nyt aktivt hjem!


Hewlett
 Share

Recommended Posts

charlie7.jpg

 

 

Hej alle,

 

Jeg kender en hunde-ejer som er blevet ramt af alvorlig sygdom, og har derfor lovet at hjælpe med at finde et hjem til Charlie. Det er lidt en hastesag da alternativet er internat.

 

Charlie er en stor kastreret hanhund på 40kg (han trænger til at tabe sig). Han er en ca. 2½ år gammel blanding - hans mor er formel 1/Kleiner münsterländer og far er Golden Retriever. Nuværende ejer har haft ham siden hvalp.

 

Charlie kræver en del opmærksomhed og der er meget lyd på ham (han tuder). Han er desuden vagthund med stort V. Gør og knurrer af fremmede ved døren, men trækker sig tilbage ligeså snart der er blevet sagt "god" for personen af ejeren. Ville egne sig perfekt på en gård, hvor hans vagthunde-gen er ønskværdigt.

 

Lystrer rigtig fint i hjemmet og når han går løs. I snor trækker han voldsomt og er svær at få kontakt til (han er ikke forsøgt trænet med godbidder på gåture).

 

Han har altid boet i lejlighed, men har været vant til at komme på campingplads. Optimalt set skal han et sted hen med mulighed for at komme ud i noget "grønt" på daglig plan, f.eks. i form af en have. Han har tidligere været alene hjemme i 3-5 timer uden problemer, men det er efterhånden noget tid siden, så alene-hjemme træning må forventes. Han er vant til at komme i seng og sofa.

 

Han bliver meget køresyg på længere køreture (over 1 time). Køresygepiller hjælper ikke.

 

Han er enormt madglad og sluger alt hvad der minder om mad (f.eks. bananskræller).

 

Han fungerer rigtig fint med andre hunde, kan være lidt overgearet i starten men er underdanig og trækker sig væk fra ballade. Han er klar over sin størrelse og er god til mindre hunde.

 

Han er ikke børnevant, men har mødt og er blevet klappet af børn på gaden uden problemer. Skal dog ikke ud i et hjem med mindre børn.

 

Han er bange for katte.

 

Det må forventes at Charlie kræver noget tid, træning og generel opdragelse. Han har tidligere gået spor med stor succes og har et stort behov for at blive brugt, både fysisk men i den grad også mentalt. Nuværende ejer ønsker at han kommer ud i et "voksent" hjem med hunde-erfaring, overskud samt en fornuftig tilgang til hundeopdragelse og hvor Charlie vil blive en del af familien med tilhørende nus og hygge.

 

Skulle jeg have misset noget vigtigt eller er der spørgsmål og/eller interesse er du/I velkomne til at kontakte mig på tlf. 28 11 25 04.

 

Charlie befinder sig i København.

 

Vi krydser fingre for at der sidder nogen derude som har tid til og mod på at åbne deres hjem for Charlie :x:

 

 

charlie7.jpg

charlie1.jpg

charlie2.jpg

charlie3.jpg

charlie4.jpg

charlie5.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du ikke træne ham til at lade være?

Jo det kunne jeg da nok, men når jeg ikke ved hvor længe det vil tage, når han ikke er van til godbids træning på gåture, så vil jeg skulle starte helt fra bunden med kontakt træning først også kan 40 kg pludseligt blive meget, når man har slidgigt i begge knæer i en alder på 25 år :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det kunne jeg da nok, men når jeg ikke ved hvor længe det vil tage, når han ikke er van til godbids træning på gåture, så vil jeg skulle starte helt fra bunden med kontakt træning først også kan 40 kg pludseligt blive meget, når man har slidgigt i begge knæer i en alder på 25 år :/

 

Men når han er så mad glad som han beskrives, så er det da bare på med en gå pænt sele og en håndfuld pølser foran næsen, så trækker han næppe mere end en kommende unghund til gøre i lømmel alderen:-D

 

Jeg heppe r for at du får mødt ham.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det kunne jeg da nok, men når jeg ikke ved hvor længe det vil tage, når han ikke er van til godbids træning på gåture, så vil jeg skulle starte helt fra bunden med kontakt træning først også kan 40 kg pludseligt blive meget, når man har slidgigt i begge knæer i en alder på 25 år :/

@Jack og Mette Dette er overhovedet ikke ment som et pres, men han går langt bedre med ejeren. Når de andre går med ham bruger de pt. halti og det hjælper gevaldigt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...