Hop til indhold

Godbidder til spor træning?


JR84
 Share

Recommended Posts

Vi skal ud og prøve at gå spor imorgen til træning for første gang og jeg glæder mig helt vildt 😀.

 

Hvad kan i anbefale af godbidder når man går spor? Det skal jo være noget småt noget, hunden ikke tygger for længe på.

 

Jeg overvejede lidt det der fiske pålæg på tube, er der nogle som har prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har personligt ikke prøvet fiskepålæg på tube og det er også mange år siden jeg sidst har gået spor, men, umiddelbart tænker jeg ikke at det er super praktisk, jeg tænker lidt om hunden mon ikke hurtigt kan komme til at bruge for lang tid på at slikke sådan en klat op fra jorden? :hmm:

 

Selv har jeg meget brugt skinke eller kyllingtern til spor, de er små og hurtige at tygge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jah fiske pålægget tager måske nok for lang tid at slikke op, tænkte bare man måske kunne lave nogle bitte små klatter som ligesom lå ovenpå jorden 😉..

 

Vi har bare fået besked på at medbringe bitte små godbidder, tror de har spor line til låns, vi går stadig på hvalpe hold så det er bare en lille introduktion til spor 😊.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger kyllingepølser skåret i små tern, fiskefrikadelle i små tern og - når jeg ikke har nået at tø noget op - frolic knækket over i 4 små stykker.

Forenden har jeg så enten en genstand (som belønnes med guf på tube) eller en lille bøtte med kattemad.

 

Hvor træner du?

Hvis det er DCH, kommer du ikke til at gå slæbespor, som @soegaard beskriver

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal ud og prøve at gå spor imorgen til træning for første gang og jeg glæder mig helt vildt .

 

Hvad kan i anbefale af godbidder når man går spor? Det skal jo være noget småt noget, hunden ikke tygger for længe på.

 

Jeg overvejede lidt det der fiske pålæg på tube, er der nogle som har prøvet det?

 

Jeg ville bare starte med små stykker pølse, frikadelle, kogt kylling eller lign. (som er noget andet end de almindelige træningsgodbidder du har med).

 

Sporline og sele skal I ikke bekymre jer om endnu, da I skal starte med at gå helt oppe ved siden af hunden. Slæbespor er no-go, med mindre i skal træne schweiss.

 

Genstande er der ingen mening i at introducere allerede. Hunden skal først lære at gå et spor. Dog er det en god ide at have en bøtte med, så du kan lægge en lille håndfuld godbidder i en bøtte ved sporets slutning - dels for at vise hunden at I er færdige med sporet, dels for senere at kunne begynde at koble genstand på bøtten.

 

Fiskepålægget ER faktisk en god ide - i visse situationer. Hunde der går med for højt søg, eller som går for hurtigt trods mange godbidder, har god gavn af tubepålægget, netop fordi de skal bruge tid på at slikke det op. Men det er noget man finder ud af efter 20-30 spor, så der er nok et stykke tid til:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vigtigste ved godbidderne er 1) at din vaps gider spise dem, 2) at de er så små, at den ikke skal tygges (små bløde er ideelle, små vil sige ca. 0,5 x 0,5 cm eller mindre) og 3) at der er masser og masser af dem, da de i starten skal lægge så tæt (som perler på en snor), at selv det mindste skridt fremad belønnes med en godbid.

 

Torskerogn, vådfodder, pølser, kød-/fiskeboller, tern af forskellig art (skinke, lever, kylling) - kun fantasien sætter grænsen. Vær obs på at de godbidder din vaps gerne til tage til alm. træning ikke nødvendigvis er det den gider på sporet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...