Hop til indhold

ny hvalp gammel tæve


Cindoe
 Share

Recommended Posts

Vi gjorde helt som Jane skriver, og jeg gik mine sædvanlige ture med den gamle hund, mens den lille hvalp var hjemme ved manden, altså vi lavede ikke som sådan om på den gamles hver dag.... han hadede virkelig hvalpen - og de der tænder :-) jeg var også lidt nervøs, for han vejer 33 kg og var bange for han trådte på den lille hvalp, men min nervøsitet gik over meget hurtigt allerede samme dag faktisk, for det er jo ikke porcelæn :mrgreen: og med alle de stunts den lille hvalp lavede efterfølgende ja så var den gamle hund ingenting i for hold til hvad hvalpen kunne finde på - et under han ikke har brækket et ben endnu som tre årig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg prøver at lade det komme naturligt og synes jeg bliver bedre til det. Vi prøver jeres råd af og mange med succes. Bailey har aldrig vogtet sin mad, så længe det ikke er i en skål. Så vi lavede lidt foder søg på plænen. Og de gik tæt på hinanden med snuden ned i græsset. ? fedt. Lod Emma hoppe lidt rundt foran bailey og fik et et lille bjæf som nej. Og snuse til baileys tæer i sofaen var heller ikke hit, det regnede jeg heller ikke med. Lod hende prøve og bailey sagde stille nej. Hver gang bailey siger fra, så kigger hun på mig bagefter.

Og jeg agerer på den måde at jeg siger nej til min hvalp og stopper hende.

Men hun er sku en sjov gammel kone. Hun skal vide hvor den bette er. Går vi ud i haven, vil hun gerne med på ud på terrassen men ikke op på græsset. Hun vil gerne med ind igen. Og hun går først, står lige frem og venter på os. Hun har trukket sig ind på sin hvalpefrie "zone" igen. Går jeg forbi, kigger jeg lige ind som jeg plejer og giver hende et nys i panden. Den bette ligger og sover på gulvet, trillet ud af sin kurv. Tihi.

Men vi gør rigtig meget ud af, at baileys dag ligner den normale dag. Så meget som overhovedet muligt. Alle gæster ved også. Det er bailey der skal hilses på først. Hun må ikke glemmes.

Redigeret af Cindoe
Link til indlæg
Del på andre sites

Et lille pip. Ros bailey når hun kigger på dig. Hun søger bekræftelse.

 

Og hun må endelig ikke opfatte dit nej til hvalpen, som om det var til hende. Hvalpen gør jo heller ikke noget forkert, så hende ville jeg bare kalde på i stedet og give en godbid for at komme.

 

Sådan har jeg altid gjort med passe hvalpe i huset. De voksne får ros og klap hver gang de siger fra på en pæn måde,hvilket jeg stort set kun har oplevet. Og det gør at de søger hjælp hos mig hvis møj hvalpen bliver for træls.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Og tak til jer. vi er lige kommet hjem fra hvalpetræning og gæt hvem der stod og sagde Hej til os. Bailey!!!! Fedt fedt fedt. Den bette er sååååå træt. Rigtig træls hvalpe træt. Så hun kom lige op til far og sover nu. Inden hun bider i bailey (og mig). ???? bailey sagde faktisk fra over Emma ude i haven, stille og roligt. Aldrig set det så stille og fint. Min store pige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er gået 5 dage nu siden vi ligesom mente bailey havde overgivet sig. Må sige vi stadige er glade. Vi vidste godt at det ikke ville blive liv og glade dage hele tiden. De har leget 2 gange i alt. Men vi kan bare mærke og se accepten fra bailey. Når de går rundt sammen, får Emma meget tit at vide, hun ikke gider lige nu. Hun fatter det bare ikke. ? 9 ud af 10 gange siger bailey fra Med et lille knurren og det er så det. Hun kigger på os. Vi roser hende og retter på / afleder hvalpen. Så vi støtter op om hende. Ganske få gange med et rigtig bjæf og så trækker Emma sig da også. Vi er kort sagt stadig glade for udviklingen. Vi forsøger at bailey får den ro hun vil have i og med hun ka trække sig. Hun må ligge i fodenden af min seng og der kan en lille hvalp ikke komme op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går sku godt med mine piger. Emma kan komme op i sofaen nu. Suk!!!! Det var et af baileys fristeder. Men hun får bud på at fise ned.

Men har i nogle fif til, når hun går i det her mode hvor hun bider, bider og bider i alt og er total overgearet. Det eneste der hjælper er enten i hvalpegården eller bailey. Så falder hun til ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige læst min tråd igennem. Jeg har godt nok været nervøs for om det ville gå. Og undskyld bailey! Det går bare så fint.

Vi er startet på at træne; behøver ikke drille bailey 24/7. Det er svært for hende. For Emma vil bare så gerne lege - hele tiden. Bailey bliver slet ikke sur. Men vi ska ikke have bygget en kultur op, hvor det er leg leg leg. Jeg gør det på den måde, at vi så øver sit og dæk og kontakt. Og bailey sitter og dækker også. Og så får hun også en godbid. ( har købt kalorielet foder, for der ryger mange belønninger. Og hun ikke leger så meget som tidligere)

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiiih, jeg er også nødt til at sætte Iso på slankekur, for den gamle skal jo også ha' noget når den lille får - og det er søreme ret tit! Og samtidigt får jeg slet ikke trænet så meget med hende som jeg ellers plejer. Det er dejligt at læse at det går godt med dine to! Her går det ikke helt endnu... Men det må jo bare ta' den tid det skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ventede også til bailey viste tegn til hun ville lege. Og så fik de lov. Bailey har jo selvfølgelig ikke en forhistorie som sådan, hun har været oppe at slås med en anden tæve for mange år siden. Jeg var ikke styrmand på sætte sammen på projektet. Jeg var meget utryg ved det. Problemet var bare, bailey gad ikke rigtigt være uden haven med manden og Emma - hvis jeg ikke var der.

 

Ja, bailey er forkælet mere end normalt. Men hun mangler 200 gr. Så er hun tilbage til normal vægt.

De er ikke sammen uden opsyn, det er jeg ikke klar til. Bailey har totalt givet slip. Hun lader sig ikke hidse op, og jeg kan se de ting min gamle hund gjorde ved bailey - gør bailey ved Emma.

Og det er ikke skidt, hun var en god vel afbalanceret lab.

 

Du siger det ikke rigtigt går fremad. Men der er vel forhåbentlig ikke taget skridt tilbage. ?

Synes det værste var, ikke at vide hvad der ville ske. De tanker havde jeg ikke sidst. De var sammen fra dag 1.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ventede også til bailey viste tegn til hun ville lege. Og så fik de lov. Bailey har jo selvfølgelig ikke en forhistorie som sådan, hun har været oppe at slås med en anden tæve for mange år siden. Jeg var ikke styrmand på sætte sammen på projektet. Jeg var meget utryg ved det. Problemet var bare, bailey gad ikke rigtigt være uden haven med manden og Emma - hvis jeg ikke var der.

 

Ja, bailey er forkælet mere end normalt. Men hun mangler 200 gr. Så er hun tilbage til normal vægt.

De er ikke sammen uden opsyn, det er jeg ikke klar til. Bailey har totalt givet slip. Hun lader sig ikke hidse op, og jeg kan se de ting min gamle hund gjorde ved bailey - gør bailey ved Emma.

Og det er ikke skidt, hun var en god vel afbalanceret lab.

 

Du siger det ikke rigtigt går fremad. Men der er vel forhåbentlig ikke taget skridt tilbage. ?

Synes det værste var, ikke at vide hvad der ville ske. De tanker havde jeg ikke sidst. De var sammen fra dag 1.

Nej, det går hele tiden fremad. Men bare med ufatteligt små skridt... Men jeg er ved at være der hvor jeg tror at Iso er parat til at sætte dem sammen. Så det er bare om at kaste sig ud i det og krydse fingre!

 

Jeg har heller aldrig haft de tanker før, Terkel er min 4. hund og jeg har altid fået hvalp medens jeg stadig havde en anden. Så det er 3. sammenførsel jeg har. Der har aldrig været nogen som helst problemer før, men Iso har bare noget i bagagen som de andre ikke har haft...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det altså sjovt med hvalpes udvikling. Når jeg læser om deres udvikling uge for uge. Så passer det vældig godt.

Vi kan se Bailey indenfor de sidste par dage er begyndt at være lidt mere konsekvent. Ikke noget slemt eller noget. Vi kan bare se at Emma ryger hurtigere ned og med en lille smule mere vægt bag. Det er ikke noget der gør noget ved Emma og hun fortsætter da også sine drillerier og de leger fint. Men Emma er nu 13/14 uger og deres skal ordnes rangordning. Bailey ku ligeså sige " glem det, bette"

Vi øver stadig på, det ikke er nødvendigt at drille bailey hele tiden! Vi er oppe på 3-4 min. ro. Stort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh. Har en mega træt hvalp, vi har været til hvalpetræning. Så vi synes da hun ska putte hos en af os i sofaen. Det går fint. Den store ligger hos den anden. Men vupti 2 min og min gamle lab på 8 år, hopper ned, finder noget legetøj og gør sig til. Det var den hyggestund. Tossede tøser. Den gamle er så glad for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man ved man har hundehvalp, når man står op ved computeren, Jeg har et lille hjørne i mit nye køkken hvor min computer og alle mine kogebøger er. Det er mit yndlingssted af alle. Men nu står jeg altså op her, så jeg kan redde mine køkkenskuffer fra en skarp hvalpetand. ;-)

Her i huset "træner" vi stadig -ikke lege hele tiden -. Det er faktisk lidt svært, for den gamle dame, hjælper bare slet ikke til. Tværtimod. Men det er da et luksusproblem. At mine hunde vil lege. Grunden til vi øver, det skal ikke blive en dårlig vane. Vi træner på den måde, vi afleder med en øvelse sit dæk og lign. Og det er dem begge to, og så får vi en godbid. Det går lige så stille fremad. De er ikke sammen uden opsyn, da Emma stadig ikke har udviklet en stop knap, men hun er jo kun 14 uger, så ville hellere ikke have forventet det. Det er lettere for dem, ikke at lege når jeg går og laver noget end bare sidder stille. Så skal de selvfølgelig holde øje med mig. Så op og igang med hundemor her :) Mit primære fokus er vores dynamik herhjemme. Min gamle vovse skal ikke føle sig glemt, så vi spiller også bold bare hende og jeg. Vi går tur alene og vi putter alene i sofaen også. Ligesom Emma og jeg har alene tid når vi træner og leger og står før op end de andre og putter med en kop morgenkaffe. Men det er ikke noget forceret, det er bare vigtigt vi ikke glemmer det.

Vi træner apport, gå pænt i snor og dæk. Derudover sidder indkald som det skal. så vi er godt på vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommer hjem fra Herning DKK udstilling. Ikke som deltager men blot for at kigge. Emma er 16 uger og tog det så flot. Fik hilst på en masse. Mennesker som hunde. Men gik også forbi en masse mennesker og hunde uden at hilse. Hun ku finde ro når vi sad og fik en kop kaffe. Lækkert. Hun blev båret en del, hun blev træt og må heller ikke gå så længe. Og så er det da lækkert at flade ud hos moar eller far. Og bare kigge og putte. Vi var der ca 3 timer og hun er fyldt op af indtryk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...