Hop til indhold

Hvid Schweizisk Hyrdehund om måneden?


Vibe
 Share

Recommended Posts

Jeg har intet sagt om at du kritiserer mig. Jeg føler mig bare lidt "forhørt".

Jeg elsker mange racer, og de ER meget forskellige. Det er lidt mærkeligt, men sådan er det vel. :)

 

Men det var først i dette indlæg at du svarede:-)

 

Jeg har 2 hunde - af meget forskellige racer! De er begge i hyrdegruppen, men hånden på hjertet, så kan jeg jo ikke rigtigt bruge deres hyrdeinstinkt til noget. Og instinktet er vitterligt det eneste de har til fælles (nå ja, og deres evige larm:oops:).

 

Så jeg forstår i den grad interessen for flere forskellige racer! Grunden til at jeg spurgte oprindeligt, var at du spørger til prisen. Når man er nået dertil, er det imo fordi man har truffet beslutningen. Og så undrede det mig at du spurgte til energiniveauet på en anden race et par dage før. Som i at jeg undrede mig over hvordan du var nået til beslutningen på så kort tid. Igen, det var ikke kritik, men som sagt tolkede jeg det som at du havde lagt dig fast på netop dén race.

 

Om du vælger at bruge det jeg har skrevet om den hvides sind, er op til dig selv. Sådan er det med alt på et forum. Selv i samme race vil man se store forskelle, så der er ingen garantier. Både på godt og ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

man kan sgu da ikke spørge privat om hvad det kostercat holde en hund, man man kan vel gidt spørge uden at man behøver at firklare hvorfor man spørger:vinken:

;) gad hvide hvad din dagsorden egentlig er?? Nogen gange tænker jeg om du bare er her for at være Rasmus modsat!

du får i alt fald, efter min mening, ødelagt en del debatter ganske eftertrykkeligt ;(

Link til indlæg
Del på andre sites

;) gad hvide hvad din dagsorden egentlig er?? Nogen gange tænker jeg om du bare er her for at være Rasmus modsat!

du får i alt fald, efter min mening, ødelagt en del debatter ganske eftertrykkeligt ;(

 

Min dagsorden i denne tråd er at skabe til eftertanke om hvordan man modtager nye folk herinde. Og så er jeg vist langtfra alene om at lave fnidder i forskellige debatter. Lige i denne er du vist også selv en pæn del af dette fnidder.

 

Hvis du har fulgt tråden, kan du vel også konstatere at jeg ikke er helt alene med mine synspunkter og at især TS oplever den måde hun bliver møde på som ubehageligt. Så at der er nogle få stykker, som tilsyneladende ikke synes Annes første indlæg er uvenligt, kan vel ikke gøre mig til balademageren. Det er præcis der fnidderen starter. Havde Anne svaret pænt og ordentligt, var TS ikke stået af og jeg havde ikke kaldt hende uvenlig.

 

At jeg er meget vedholdende erkender jeg gerne. Det er jeg jo så i min gode ret til, så længe jeg spørges og inddrages. Jeg stoppede jo på et tidspunkt, men Anne blev så ved med at bede om et svar.... Som hun, så viste sig at være ret utilfreds med.

 

Jeg tror det er vigtigt hvad TS oplever og hvor præcis balladen starter

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad bruger vi af penge på hunde om måneden?

 

Jeg vil sige at foder i sig selv nok er den laveste post vi har :lol: Vi fodre med Bosch, og det er virkelig et billigt og i mine øjne, godt foder. Vi giver ca. 600 kr for 30 kilo foder, Dexter har til 3 måneder, han er 25 kilo ca. Så det er ca. 200 kr om måneden for hans foder. Hans medicin, som skal tages resten af hans liv koster nok tættere på 5-600 DKK om måneden, hvis ikke mere, og så skal han røngten fotograferes, have massage osv. det koster også 5-600 DKK i gennemsnitlig vil jeg skyde på..

 

Det som i vores tilfælde er dyrest ved hundene er alle de sjove ting; Ringtræning koster ca. 400 DKK i måneden, en tilmelding til hundeudstilling ca. 600 DKK per udstilling, så kommer kørsel oveni, jeg har lige købt en udstillingsvogn/bur til 5000 DKK, den trækker vel også i hundebudgettet :lol: I gennemsnit køber jeg vel også børster, skær, og diverse pelspleje ting for 500 DKK om måneden...

 

alt i alt vil jeg skyde på voes 4 hunde koster ca. 4-5000, nogle billigere end andre, denne måned har vi f.eks. skulle bruge 3000 DKK på dyrlæge, der ikke var "planlagt". MEN: Så har vi også alle de udgifter der er frivillige (udstilling).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg også hundeskizofren hvis det er det det hedder hvis man har mange racer som man gerne vil have og ikke rigtig kan beslutte sig. Det er så bare jagthunde.

 

Den ene dag må jeg eje en stående hønsehund og udfordre det der hedder fuldsbrugsprøven. Dagen efter skal jeg have en retriever og ud og apportere på de store jagter på godserne og når jeg så ser på mine Spaniels med den store arbejdsiver og passion for jagt og samarbejde, kan jeg alligevel ikke vælge andet.

 

Der er mange racer jeg har ejet i tankerne og mange jeg har undersøgt ret dybdegående. Og det har været underholdende og belærende.

 

Næste Week-end er der fuldbrugsprøver her på Fyn og jeg tror jeg vil over og se det. Det er det fornemmeste jagthundetræning der dystes i der. Meget krævende i mange discipliner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men sagde jo også, at jeg ikke føler at jeg skal forklare mig selv.

Men folk bliver jo ved med at spørge. :)

Igen, tak PBC. :)

 

Det undrer mig, at du forventer, at folk gider bruge tid på udførlige, seriøse svar, når du ikke er villig til at svare på uddybende spørgsmål :vedikke:

Tænker at du ville få en masse god info, hvis du ikke hver gang blev tøsefornærmet når nogen spørger ind til noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...