Hop til indhold

Hvid Schweizisk Hyrdehund om måneden?


Vibe
 Share

Recommended Posts

Naturligvis er det ok. Men måden dur ikke. TS viser tydeligt, at hun blev såret. Ergo må man erkende, at den fik jeg ikke formuleret supergodt. Også videre derfra. Det er jo naturligvis ikke hensigten, men det blev modtaget sådan. Og det kan vi desværre ikke gøre noget ved, for det sker jo nu og da på fora

 

Og derfor spørger jeg @PBC flere gange om han vil beskrive hvor det uvenlige er. Men jeg kunne også spørge dig, for du er helt hoppet med på den. Så kan du pege på HVOR i indlægget der er mistro og uvenlighed? Altså, helt konkret - uden bare at henvise til at TS er blevet mopset.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det må du undskylde. Det var faktisk kun den første linje der var henvendt til dig, men det kan jeg godt se at jeg ikke får gjort særligt synligt. Sorry. :oops:

 

Alt forladt. :-)

 

M.h.t. resten af debatten; Nedenstående er sakset fra det indledende spørgsmål:

 

"I må meget gerne nævne noget som I måske synes jeg mangler og/eller gode råd! :) "

 

På den baggrund, er der vel egentlig lagt direkte op til at TS gerne hører meninger og/eller råd der ikke direkte har relation til spørgsmålet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min schæfer koster ca. 500 kr. om måneden, bare i foder! Dertil kommer tilskud (olie og til led), godbidder, rå ben mm. Jeg får gratis træning, men ellers ville det være ca. 100 kr. om måneden. Og så er der forsikring og almindelige udgifter til dyrlæge. Træningsgodbidder, udstyr og grej koster også lidt. Over et år vil jeg tro at mine udgifter til hende er ca. 1.500 kr. om måneden, men der bliver heller ikke sparet på noget:oops: Hvis jeg skruede lidt, kunne jeg nok gøre det for et par hundrede mindre.

 

Men, jeg er lidt nysgerrig. For nogle dage siden spurgte du til samojede:vedikke: Der er altså ikke særlig meget der er fælles for de to racer - ud over farven.

Det er ikke tilfældigvis dig der også spørger om mutte og berner på et andet forum?

 

Det vigtige er ikke hvad en bestemt race koster, men nok nærmere hvad DU kan tilbyde en hund. Alle store hunde koster mere end små hunde, men der er jo forskel på hvad de forskellige typer og racer kræver af ejeren. Udseendet må man gerne prioritere i en vis grad, men jeg ser slet ingen sammenhæng mellem samojede og hvid schweizisk.

 

Du siger du er nysgerrig, men egentlig er det måske blot et skalkeskjul for at du lige skal have fortalt, at det er odiøst eller useriøst at kigge på 2 racer, som stort set kun har farven tilfælles

 

- og så fortsætter du med at antyde at det egentligt er endnu mere useriøst for er det ikke også dig (afsløret!) der spørger til mutte og berner på et andet forum

 

- og så slutter du lige med at belære spørger om, at hun stille de helt forkerte spørgsmål - at det hun burde interessere sig for, er hvad hun kan tilbyde hunden

 

Hvis det ikke er uvenligt, uhøfligt, ubehageligt og træls at blive mødt med på som ny på et forum, så vil jeg pokkeme nødig være der, når du selv mener du er uvenlig og uhøflig.

 

TS's reaktion er da vist forståelsesmæssigt helt på linje med min, selvom der tilsyneladende er andre herinde som ikke forstår det på samme måde.

 

Du skal vel heller ikke se nogen sammenhæng?

Jeg finder ud af ting om forskellige racer og bliver klogere?

Ser intet galt i det... men okay... what ever you say.

 

Og hvis du Anne, ikke kan forstå det, må vi vist blot konstatere at dine og mine enten empatiske eller læse/skrive mæssige evner er meget forskellige. Det er de så nok også.

 

Det der egentlig er vigtigt er efter min opfattelse hvad spørger oplever og det kan vi så bruge de næste 30 indlæg på at debattere, men jeg læser det som at hun føler sig uvenligt modtaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du siger du er nysgerrig, men egentlig er det måske blot et skalkeskjul for at du lige skal have fortalt, at det er odiøst eller useriøst at kigge på 2 racer, som stort set kun har farven tilfælles

 

- og så fortsætter du med at antyde at det egentligt er endnu mere useriøst for er det ikke også dig (afsløret!) der spørger til mutte og berner på et andet forum

 

- og så slutter du lige med at belære spørger om, at hun stille de helt forkerte spørgsmål - at det hun burde interessere sig for, er hvad hun kan tilbyde hunden

 

Hvis det ikke er uvenligt, uhøfligt, ubehageligt og træls at blive mødt med på som ny på et forum, så vil jeg pokkeme nødig være der, når du selv mener du er uvenlig og uhøflig.

 

TS's reaktion er da vist forståelsesmæssigt helt på linje med min, selvom der tilsyneladende er andre herinde som ikke forstår det på samme måde.

 

 

 

Og hvis du Anne, ikke kan forstå det, må vi vist blot konstatere at dine og mine enten empatiske eller læse/skrive mæssige evner er meget forskellige. Det er de så nok også.

 

Det der egentlig er vigtigt er efter min opfattelse hvad spørger oplever og det kan vi så bruge de næste 30 indlæg på at debattere, men jeg læser det som at hun føler sig uvenligt modtaget.

 

Hvis det er nogen der er uvenlig, så er det vist dig. Læs din første sætning igen. Hvad skriver du egentlig? Ud over at tillægge mig ondskabsfulde motiver? Jeg håber at du er et bedre menneske irl:badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Ja, jeg blev faktisk såret. Jeg ved at jeg spurgte om råd, eller om der var noget, nogen synes jeg havde glemt eller skulle huske på.

Men følte lidt, at visse folk, egentlig prøvede at belære mig om noget, som ikke var nødvendigt. Og at jeg "springer fra race til race..", jamen hvis det er sådan nogle synes, så er det fair nok. Sådan er det jo. :)

Prøver at spørge erfarende til råds og håbede på en god stemning herinde, men det hele tager en trist drejning. Jeg er glad for PBC! Tak! :)

Men nu har jeg hørt folk kommentare, nogle vil jeg tage til mig, andre knap så meget. :)

Jeg vil ikke forlade hjemmeside, selvom jeg blev skræmt.

Jeg håber det er en engangsforestilling. :)

No hard feelings from here...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er nogen der er uvenlig, så er det vist dig. Læs din første sætning igen. Hvad skriver du egentlig? Ud over at tillægge mig ondskabsfulde motiver? Jeg håber at du er et bedre menneske irl:badr:

 

Jeg tænkte nok at der ikke ville komme noget godt (eftertanke og reflektion) ud af at svare dig Anne, men du spurgte jo selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Ja, jeg blev faktisk såret. Jeg ved at jeg spurgte om råd, eller om der var noget, nogen synes jeg havde glemt eller skulle huske på.

Men følte lidt, at visse folk, egentlig prøvede at belære mig om noget, som ikke var nødvendigt. Og at jeg "springer fra race til race..", jamen hvis det er sådan nogle synes, så er det fair nok. Sådan er det jo. :)

Prøver at spørge erfarende til råds og håbede på en god stemning herinde, men det hele tager en trist drejning. Jeg er glad for PBC! Tak! :)

Men nu har jeg hørt folk kommentare, nogle vil jeg tage til mig, andre knap så meget. :)

Jeg vil ikke forlade hjemmeside, selvom jeg blev skræmt.

Jeg håber det er en engangsforestilling. :)

No hard feelings from here...

 

Det er altid en god ide at huske at man er på et forum, dvs. kropssprog og toneleje er ude af ligningen. Jeg er ikke typen der bruger bunkevis af smileyer, og derfor kan neutrale indlæg læses på flere måder. At du opfattede det negativt, er jeg for så vidt ked af, for det var ikke meningen. Men når du responderer ved at være mopset, er der jo ikke meget at stille op.

 

Jeg synes stadig det er pudsigt at gå fra samojede til hvid schweizisk. Min holdning til den hvide er vist ikke til at tage fejl af. Og når det er sagt, er min elskehund blandet med hvid schweizisk - en farhund der i tidernes morgen var hentet i Schweiz. Og trods manglen på danske linier i den del af hende, er hun et sart væsen. Hun er ikke sådan en laid back hund hvor man bare kan slappe af og vide at hun tager alt køligt. Men nok om hende - spørg endelig hvis du vil vide mere.

 

Der er rigtig mange racer i verden, og det nemmeste er at se på hvad man som hundeejer kan tilbyde, hvad man ønsker for sig selv og hunden og hvad er villig til at give afkald på. Vil du fx dyrke noget hundesport? Vil du have en selvstændig hund eller en pleasende hund? Kan du leve med larm - gøen og piveri? Hvor meget pelspleje gider du? Vil du have en hund der vil elske at du får gæster, eller en som sætter mest pris på at det bare er jer to der er sammen?

 

Og så ER jeg nysgerrig - ser du nogle fælles træk for samojeden og den hvide? Eller er det fordi du både er fascineret af spidshunde og hyrdehunde (og det så er hhv. samojede og hvid schweizisk der er mest interessante)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte nok at der ikke ville komme noget godt (eftertanke og reflektion) ud af at svare dig Anne, men du spurgte jo selv.

 

Fortsæt endelig i samme rille:5up: Du er det mest nederdrægtige og ukonstruktive menneske, men hvis du læser mit svar til TS (som hverken er nederdrægtig, modbydelig eller andet (TS altså)), så tag det til efterretning eller lad være. Jeg tror bare jeg melder mig i klubben af folk der ignorere dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fortsæt endelig i samme rille:5up: Du er det mest nederdrægtige og ukonstruktive menneske, men hvis du læser mit svar til TS (som hverken er nederdrægtig, modbydelig eller andet (TS altså)), så tag det til efterretning eller lad være. Jeg tror bare jeg melder mig i klubben af folk der ignorere dig.

 

Lidt en hissigprop er du også, når man taler til dig som du ofte taler til andre - ofte ret direkte! Dejligt at se at du efter det første uvenlige indlæg er blevet konstruktiv��

 

Det er muligt at du mener jeg er nederdrægtig og ukonstruktiv. Det er jeg så ikke. Det tror jeg heller ikke du er, blot får du dig formuleret noget uvenligt somme tider.:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du bliver ved med at spørge, når du selv bragte den på med, at det var mig fra det andet forum... Så burde du da vide hvad jeg søger, da jeg jo skrev det derinde. :) Så føler ikke rigtig at jeg skal atter blive ved med at forklare mig. :)

Det er jeg egentlig rimelig meget færdig med. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du bliver ved med at spørge, når du selv bragte den på med, at det var mig fra det andet forum... Så burde du da vide hvad jeg søger, da jeg jo skrev det derinde. :) Så føler ikke rigtig at jeg skal atter blive ved med at forklare mig. :)

Det er jeg egentlig rimelig meget færdig med. :)

 

Jeg VED jo ikke om det er dig fra et andet forum? Derfor spurgte jeg:-) I øvrigt har jeg ikke nærlæst på det andet forum, det er et sted jeg læser når jeg keder mig. I øvrigt er jeg ikke den eneste i tråden der spørger til det - og at henvise til HG, er vel ikke helt dækkende.

 

Og det er stadig ikke fordi jeg slår dig oven i hovedet, men spørger, nysgerrigt og sagligt, om det bare er fordi du interesserer dig for flere grupper af hunde?

 

Det er jo faktisk ikke nemt når du tager alt som kritik:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge;) hvad er det der tiltaler dig ved henholdsvis hvid hyrdehund og samojeder ?

Der er, som Anne så rigtigt skriver, rigtig meget forskel på de to racer;) det er da i mine øjne ret relevant at vide hvad det egentlig er man vil med hunden, det er slet ikke de samme forhold de to racer trives under;)

de koster nok nogenlunde det samme at have vil jeg tro, og de er begge hvide, men ellers har de ikke ret meget til fælles;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det nærmer sig et 3. gradsforhør:slem:

 

Utroligt at folk ikke kan stille spørgsmål og få pæne og venlige svar uden at skulle redegøre for baggrund, formål og intentioner med at spørge. Eller endog mistænkeliggøres for at være useriøse og lignende.

 

Vibe står altså ikke til regnskab overfor nogen herinde. Hun kan spørge om lige hvad hun vil uden at forklare sig. Det kan vi alle, selvom nogen af os også ofte forklare baggrund og begrundelse for hvorfor vi spørger om noget. Det må man da selv om. Man kan naturligvis forvente mere præcise og uddybende svar, hvis man giver mere baggrund, men derfor er det da stadigen privat sag om man vil det, alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når folk interesserer sig for mere end en race, er det vist meget normalt, at brugere spørger ind til, hvad man vil med hunden og hvad man kan tilbyde den, så man kan spore sig ind på, hvilken race der passer bedst ind til netop det liv.

 

Vibe: jeg har ikke læst noget andet sted, men det er bestemt en god idé at tænke på, hvad du gerne vil med hunden, så du kan spore dig nærmere ind på, hvilken passer til dig. Rigtig mange vælger hund alene på udseendet og nogle gange er det et godt match, men ofte går det desværre ikke så godt. F.eks ville jeg blive bims af at bo med en samojede, men de er bestemt smukke. De jeg kender er også vildt søde, men eftersom jeg er lydfølsom, går det ikke med en hund, der godt kan lide lyden af sin egen stemme og det er de lidt kendt for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem siger Vibe overhovedet spørger fordi hun påtænker at anskaffe sig sådan en hund. Det kan være hun blot interesserer sig for alle aspekter af hunde og måske slet ikke skal have hund de næste x antal år.

 

Det er en privat sag. Simpelthen!

 

Jamen så synes jeg man skal spørge privat. Der findes privatbeskeder herinde.

 

Og tillykke med at det igen lykkes at få mig til at være opgivende og ikke gide de generelle debatter pga det evige flueknepperi og dårlig stemning. Farvel Farvel :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så synes jeg man skal spørge privat. Der findes privatbeskeder herinde.

 

Og tillykke med at det igen lykkes at få mig til at være opgivende og ikke gide de generelle debatter pga det evige flueknepperi og dårlig stemning. Farvel Farvel :vinke:

 

man kan sgu da ikke spørge privat om hvad det koster at holde en hund, man man kan vel godt spørge uden at man behøver at forklare hvorfor man spørger:vinken:

 

også på et debatforum. Det er da en undelig kultur at man sætter folk i dårligt lys og forhør fordi de stiller et spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...