Hop til indhold

Hjælp min hund tisser og laver stort indenfor hver nat!!!


Parklederen
 Share

Recommended Posts

Hej forum.

er helt ny herinde, men søger desperat hjælp. Min kære hund, har igennem lang tid tisset og skidt indenfor hver nat! Jeg går lange ture med ham om aftenen, og han virker tømt når vi kommer hjem. Ja, ved godt jeg skulle ha reageret før på dette problem. Men er der nogen herinde der har et godt råd, inden det blir for meget? Han er en blanding af en dværgpincher og en yorkshire terrier og er 5 et halv år... Hjælp hjælp....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår bliver han fodret om aftenen? Jeg tænker om det kunne være en idé at eksperimentere med at flytte aftensmaden lidt frem, og se om det stadig sker.

 

Ellers kan jeg kun sige at min nyligt afdøde Grand Danois skulle lave "stort" hver nat mellem kl. 2 og 3. Men som den lydige slave, jeg er, stod jeg jo bare op og lukkede hende ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får mad sammen med mig ca kl 18, men det er ikk altid han vil spise der. Men efter kl 19 fjerner jeg maden og inden sengetid fjerner jeg osse vandet. Men jeg vågner ikke når han står op, og ud fra det jeg ser om morgenen er han oppe 3-4 gange. Det er der ingen mennesker der kan holde til hver nat, altså at skulle op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får mad sammen med mig ca kl 18, men det er ikk altid han vil spise der. Men efter kl 19 fjerner jeg maden og inden sengetid fjerner jeg osse vandet. Men jeg vågner ikke når han står op, og ud fra det jeg ser om morgenen er han oppe 3-4 gange. Det er der ingen mennesker der kan holde til hver nat, altså at skulle op...

 

Hvordan bliver han ellers aktiveret?....får han kun den lange gåtur om aftenen og så ellers intet ?...for motion sætter da gang i tarmsystemet hos mine hunde, især vores labrador, som godt kan bummelumme både 2 og 3 gange, når vi går ture om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får mad sammen med mig ca kl 18, men det er ikk altid han vil spise der. Men efter kl 19 fjerner jeg maden og inden sengetid fjerner jeg osse vandet. Men jeg vågner ikke når han står op, og ud fra det jeg ser om morgenen er han oppe 3-4 gange. Det er der ingen mennesker der kan holde til hver nat, altså at skulle op...

 

Jeg forlanger bestemt ikke at du eller andre skal indrette jer ligesom mig :lol:

 

Hunde bør altid have adgang til vand, også om natten. Mht. mad ville jeg give højst 10 minutter, og så fjerne det. Og i øvrigt kun fodre én gang dagligt i en periode, så du styrer nøjagtigt hvor meget han får.

Det kan simpelhen være blevet en dårlig vane. Derfor kan en ændring af jeres daglige rytme måske forhindre det.

 

Du kunne også overveje at skifte foder. Det lyder ikke rigtigt at en hund skal af med noget så mange gange på et døgn.

Jeg tror at 2 gange er normalen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg kommer hjem går vi en tur, og ellers hygger vi bare derhjemme. Han har fri adgang til haven når jeg er hjemme. Og så går vi en længere tur om aftenen. Der laver han os bummelum op til flere gange. Så forstår bare ikk hvorfor han gør det hver nat...

 

Hvilket foder får han?....og har du skiftet foder fornylig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad som helst er bedre end Pedigree! Køb ikke supermarkedsfoder, men som luckyluna siger, gå til en dyrehandel. Selv fodrer jeg kornfrit, men det er en smagssag, og ikke alle hunde fungerer på det.

 

Mærker med korn kunne være Royal Canin, Eukanuba, Select Gold eller Kingsmoor Original.

 

Mærker uden korn (som findes i fx Maxi Zoo) kunne være Kongsmoor Pure, Real Nature, Orijen, Acana eller Taste of the Wild.

 

Der er stor forskel på prisen (og kvaliteten), men det vigtigste er at hunden fungerer på det. Som bonus kan du opleve at pelsen bliver bedre, at den får bedre ånde, finere tænder mm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...