Hop til indhold

God dyrlæge til DSG med dårligt hjerte


Calico
 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

Er der nogen her inde, der kender en god dyrlæge, som er super god til at hjælpe en hund med dårlig hjerte?

 

Min mors DSG har fået konstateret dårligt/forstørret hjerte efter en længere periode med hoste.

Lige nu er hunden på en masse medicin, hoster stadig dog i mindre grad end tidligere - men min mor kunne godt bruge en anden dyrlæge, der kunne se/lytte på hunden.

 

Håber at der er nogen der kan hjælpe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige et par spørgsmål:

 

Hvor gammel er hunden?

Hvilken medicin får den?

Er den testet for hjerte/lungeorm?...det kan også give symtomer som hoste.

 

Vi har selv en gammel hund med dårligt hjerte (15 år), det blev konstateret her i foråret efter noget tid med hoste, så her er det aldersbetinget. Men for en sikkerheds skyld, så blev han også testet for hjerte/lungeorm. Hvilket han ikke havde.

Men han får Vetmedin 2,5 mg...3 gange daglig og det til trods, så hoster han stadigvæk, nogle dage mere end andre og især ved kraftanstrengelser eller når han har sovet eller i søvne.

 

Prøv, at hør dyrlægen ad om hundens medicin kan sættes op....det helt kommer an på hundens vægt og ellers så ville jeg jo gerne anbefale min dyrlæge, men jeg kan se, at du har hjemme på Falster, så det er nok lidt for langt væk ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden er testet for hjerte/lungeorm og har det ikke

Hunden er 15 år og det startede også med hoste. Hunden har aldrig været syg. Det hele kom meget hurtigt i forbindelse med, at den blev passet af en fra vores familie som ikke har hund mere.

Hunden får 3 typer medicin - er startet for 14 dg. siden - jeg kan ikke huske hvad de hedder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden er testet for hjerte/lungeorm og har det ikke

Hunden er 15 år og det startede også med hoste. Hunden har aldrig været syg. Det hele kom meget hurtigt i forbindelse med, at den blev passet af en fra vores familie som ikke har hund mere.

Hunden får 3 typer medicin - er startet for 14 dg. siden - jeg kan ikke huske hvad de hedder.

 

Jeg tror så ikke, at jeres familiemedlem har noget, at gøre med, at hunden har fået hjerteproblemer ;-)....Det er desværre meget almindeligt, at ældre hunde kan få hjerteproblemer når de når til års, alle deres organer slides jo også og 15 år er en meget høj alder for en hund...så ikke for, at være en lyseslukker, men jeg tror altså ikke, at der er noget, at gøre ved det, ud over, at den får den medicin den får og den har jo ikke fået medicinen så længe endnu...men vil da gerne vide hvad al den medicin hedder som den får, for vores får kun Vetmedin og det fik vores den forrige hund også, hun var også en ældre hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror så ikke, at jeres familiemedlem har noget, at gøre med, at hunden har fået hjerteproblemer ;-)....Det er meget almindeligt, at ældre hunde kan få hjerteproblemer når de når til års, alle deres organer slides jo også og 15 år er en meget høj alder for en hund...så ikke for, at være en lyseslukker, men jeg tror altså ikke, at der er noget, at gøre ved det, ud over, at den får den medicin den får og den har jo ikke fået medicinen så længe endnu...men vil da gerne vide hvad al den medicin hedder som den får, for vores får kun Vetmedin og det fik vores den forrige hund også, hun var også en ældre hund...

 

Den ene hedder Furix ... tror jeg nok... de andre kan jeg ikke huske

Hundens appetit er også nedsat... den ene medicin har den bi-virkning

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene hedder Furix ... tror jeg nok... de andre kan jeg ikke huske

Hundens appetit er også nedsat... den ene medicin har den bi-virkning

 

Furix er vanddrivende medicin... Ved hjerteproblemer kan der ophobes vand i lungerne, så sandsynligvis derfor den får dem.

 

Ja, der er bivirkninger ved alt medicin....vores har heller ikke den store appetit mere...han har hellers altid været glad for mad, så vi prøver med forskellige lækkerier, leverpostej, hamburgerryg, torskerogn og så videre, så han trods alt for lidt indenbords. Så skidt med, at det ikke er hundemad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Furix er vanddrivende medicin... Ved hjerteproblemer kan der ophobes vand i lungerne, så sandsynligvis derfor den får dem.

 

Ja, der er bivirkninger ved alt medicin....vores har heller ikke den store appetit mere...han har hellers altid været glad for mad.

 

Kan Furix være skyld i at hunden er begyndt at tisse på gulvet om natten, selvom den luftes sent og midt på natten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er meget rart, at vide, at det er en bivirkning af medicinen :-)....også hun ikke går og tror, at der er mere i vejen med hunden.

 

Jeg har lige talt med min mor og fået navnene på de to andre Cardilis 5mg/40mg og Cardisure flavured vet. 2,5mg

 

Hunden har det bedre i dag i forhold til i går, så hun ser lysere på tingene i dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige talt med min mor og fået navnene på de to andre Cardilis 5mg/40mg og Cardisure flavured vet. 2,5mg

 

Hunden har det bedre i dag i forhold til i går, så hun ser lysere på tingene i dag :-D

 

Dejligt, at hører :-D

 

De andre præparater kender jeg ikke. Vores for som sagt Vetmedin, men håber at medicinen kan hjælpe din mors hund og at det måske skyldes, at den skal have tid til, at virke ordentligt.

 

Mht til Furix, kan det måske hjælpe hvis den får pillen så tidligt som muligt, så den får tisset det meste henover dagen, men nu ved jeg ikke hvornår på dagen hunden får den pille og om det i det hele taget er muligt, at pillen gives på et andet tidspunkt, men det kan man jo spørge dyrlægen om :-)

 

En DSG er heldigvis en robust og forholdsvis sund lille hund, så håber ikke, at den får flere ting, at slås med her i alderdommen...men alderen kan vi desværre ikke løbe fra, hverken dyr eller mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh...! Alderdommen kan vi ikke rende fra, - hvis vi er så heldige at blive gamle nok. :mrgreen:

Men vi kan tit snyde døden i flere år, vår vi får den rette medicin.

Den vanddrivende medicin virker jo fint, må man konstatere. Det er den akutte del af behandlingen, der skulle fjerne væske fra kroppen, bl.a fra lungerne.

Den anden medicin er for at styrke hjertet så det bedre kan klare at pumpe godt nok. Der findes flere forskellige typer med forskellige virkninger. Så det skal følges nøje af dyrlægen.

Og når hjertet kommer til at pumpe bedre, så er der mulighed for at den vanddrivende medicin kan nedsættes..

 

LAD VÆRE MED at give den hjertesyge hund mad med salt i! Hvis hunden får dyrlægeordineret foder med lavt indhold af salt, i dyre domme, -så er det både farligt og tankeløst at give hunden godter som hamburgerryg eller leverpostej for at få den til at spise. Bland hellere lidt kylling eller fisk uden salt i maden.

 

Et højt saltindhold i foderet kan i sig selv give forhøjet blodtryk og betyde hjerteproblemer hos en ellers sund og rask gammel hund.

 

Faktisk kan der GODT være en forbindelse mellem at hunden lige er blevet passet, og at symptomerne er opstået derefter..

Hvis hunden er blevet ekstra forkælet med middagsrester under pasningen, så kan det være årsagen til at et i forvejen svagt hjerte pludselig giver problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh...! Alderdommen kan vi ikke rende fra, - hvis vi er så heldige at blive gamle nok. :mrgreen:

Men vi kan tit snyde døden i flere år, vår vi får den rette medicin.

Den vanddrivende medicin virker jo fint, må man konstatere. Det er den akutte del af behandlingen, der skulle fjerne væske fra kroppen, bl.a fra lungerne.

Den anden medicin er for at styrke hjertet så det bedre kan klare at pumpe godt nok. Der findes flere forskellige typer med forskellige virkninger. Så det skal følges nøje af dyrlægen.

Og når hjertet kommer til at pumpe bedre, så er der mulighed for at den vanddrivende medicin kan nedsættes..

 

LAD VÆRE MED at give den hjertesyge hund mad med salt i! Hvis hunden får dyrlægeordineret foder med lavt indhold af salt, i dyre domme, -så er det både farligt og tankeløst at give hunden godter som hamburgerryg eller leverpostej for at få den til at spise. Bland hellere lidt kylling eller fisk uden salt i maden.

 

Et højt saltindhold i foderet kan i sig selv give forhøjet blodtryk og betyde hjerteproblemer hos en ellers sund og rask gammel hund.

 

Faktisk kan der GODT være en forbindelse mellem at hunden lige er blevet passet, og at symptomerne er opstået derefter..

Hvis hunden er blevet ekstra forkælet med middagsrester under pasningen, så kan det være årsagen til at et i forvejen svagt hjerte pludselig giver problemer.

 

Hvis det markerede er en hentydning til det jeg skrev tidligere i tråden, så gik vores hund fra sit foder...altså som til, at spise INTET....han ville ikke have sit foder...ej heller andet lækkert, vi præsenterede ham for, det være sig dåsemad fra Lidl, Aldi osv..vi prøvede alt også skodfoder, bare for, at få ham til, at spise...men han havde totalt mistet lysten til mad, så vi prøvede al verdens ting og sager og når vi så endelig fandt noget han kunne lide (hamburgerryg, leverpostej), så fik han selvfølgelig det, men kan godt se, at du har en pointe i det med saltindholdet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt, at hører :-D

 

De andre præparater kender jeg ikke. Vores for som sagt Vetmedin, men håber at medicinen kan hjælpe din mors hund og at det måske skyldes, at den skal have tid til, at virke ordentligt.

 

Mht til Furix, kan det måske hjælpe hvis den får pillen så tidligt som muligt, så den får tisset det meste henover dagen, men nu ved jeg ikke hvornår på dagen hunden får den pille og om det i det hele taget er muligt, at pillen gives på et andet tidspunkt, men det kan man jo spørge dyrlægen om :-)

 

En DSG er heldigvis en robust og forholdsvis sund lille hund, så håber ikke, at den får flere ting, at slås med her i alderdommen...men alderen kan vi desværre ikke løbe fra, hverken dyr eller mennesker.

 

Super mange tak for dine råd :5up:, dem sender jeg videre til min mor :-D

 

Og nej ;-) alderdommen kan vi ikke løbe fra ;-), men som du selv pointere er en DSG en robust hund så vi håber ikke der støder mere til

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh...! Alderdommen kan vi ikke rende fra, - hvis vi er så heldige at blive gamle nok. :mrgreen:

Men vi kan tit snyde døden i flere år, vår vi får den rette medicin.

Den vanddrivende medicin virker jo fint, må man konstatere. Det er den akutte del af behandlingen, der skulle fjerne væske fra kroppen, bl.a fra lungerne.

Den anden medicin er for at styrke hjertet så det bedre kan klare at pumpe godt nok. Der findes flere forskellige typer med forskellige virkninger. Så det skal følges nøje af dyrlægen.

Og når hjertet kommer til at pumpe bedre, så er der mulighed for at den vanddrivende medicin kan nedsættes..

 

LAD VÆRE MED at give den hjertesyge hund mad med salt i! Hvis hunden får dyrlægeordineret foder med lavt indhold af salt, i dyre domme, -så er det både farligt og tankeløst at give hunden godter som hamburgerryg eller leverpostej for at få den til at spise. Bland hellere lidt kylling eller fisk uden salt i maden.

 

Et højt saltindhold i foderet kan i sig selv give forhøjet blodtryk og betyde hjerteproblemer hos en ellers sund og rask gammel hund.

 

Faktisk kan der GODT være en forbindelse mellem at hunden lige er blevet passet, og at symptomerne er opstået derefter..

Hvis hunden er blevet ekstra forkælet med middagsrester under pasningen, så kan det være årsagen til at et i forvejen svagt hjerte pludselig giver problemer.

 

Tak for dine gode råd, jeg lader dem gå videre ... men min mor er meget omhyggelig med medicinen ... intet bliver overladt til tilfældigheder ... så dyrlægens plan bliver fulgt til punkt og prikke :-D

 

:vedikke: og hvad hunden har fået at spise under pasningen ved jeg ikke... så jeg kan ikke svare på :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...