Hop til indhold

Labrador tæve på 3.5 år søger (måske) nyt hjem


Lisbeth Johannessen
 Share

Recommended Posts

Jeg er den (u)lykkelige ejer af en vidunderlig dejlig labrador tæve på 3.5 år. Hun er meget aktiv, glad, nysgerrig, kærlig og sjov. Hun har fået fjernet sin livmoder, men er sund og rask. Hun er vant til at være alene hjemme når jeg er på job, hun er renlig og har gået på skole i flere omgange. Jeg er desværre kommet i den trælse situation at kæresten og jeg er gået fra hinanden, og efter et halvt år alene, må jeg med meget blødende hjerte erkende at jeg ikke føler jeg har den tid og overskud hun fortjener... Jeg vil ikke af med hende for en hver pris, da jeg tager mit ansvar meget nært. Jeg har altid sagt at hvis jeg skulle have en hund, så skulle det være for livet og ikke bare når det var sjovt. Desværre bestemmer man ikke altid livets forløb.

 

Min drøm for Molly var en dejlig aktiv familie, gerne med børn eller andre hunde (ikke katte), en stor dejlig have og masser af tid og kærlighed.... Hun er en skøn hund med meget at byde på og som jeg er sikker på vil kunne give mange smil og grin...

 

Håber der måske kunne findes et match - Molly bor pt i Randers.

 

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Hun er trænet fra hvalp og klikker 1, men har ikke gået til trøning i 1,5 år - men er sikker på hun sagtens ville kunne starte op.

Hun trækker i snoren, hvis ikke hun har sin sele og flex line på... Men er sikker på hun kan trænes fra det...

 

Jeg vil helst ikke have mit opslag delt andre steder end her (endnu), da jeg stadig er i overvejelsesfasen og tager de svar der kommer og føler mig frem om der er noget der kunne være rigtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej Lisbeth.

Det er en svær situation for dig.

Hun lyder dejlig, din smukke hund. Hvordan trives hun med at møde andre hunde, småbørn, cykler, løbere og lign.?

Jeg bor med to halvvoksne børn og to katte, hm, i et lille hus med have, lige ved marker, skove og søer.

Jeg har før haft hund og har tid til lange ture.

Måske vi skal snakke sammen?

Vh Birgitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke fordi jeg vil prøve at tale dig fra din beslutning, for jeg kan godt sætte mig ind i hvor svært det må være og at man bare gerne vil have det overstået, når beslutningen er truffet, men du lyder for det første ikke helt afklaret og for det andet lyder du virkelig ked af hele situationen, så jeg vil spørge dig, om du har overvejet en hundelufter eller en, der kunne være hos hende i løbet af dagen - eller omvendt, hvor hun er hos dem?

Eller måske er der en hundedagpleje et sted her i byen - det ved jeg faktisk ikke.

 

Hvis jeg har misforstået og du i virkeligheden er helt afklaret, er du selvfølgelig velkommen til at se bort fra mit indlæg, men jeg synes det ville være rigtig ærgerligt hvis du gik af med hende, hvis der måske fandtes en løsning, så håber det er okay at jeg skriver.

 

Rigtig meget held og lykke uanset hvad det ender med :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har en drøm for Molly. Det kan jeg godt forstå.

Jeg ville da også ønske, at min Silke havde haft en stor familie med glade og aktive børn. Og flere voksne til at tage sig af hende i hverdagen......

Men hun har kun mig.

Og Silkes drøm er ikke en anderledes familie. Hendes drøm er mig.

Retrieverne har det med at kaste hele deres kærlighed på deres ejer(e). Jojo, de kan da omplaceres. Men det er næppe deres drøm.

 

Jeg tror, men jeg ved det da ikke, at Molly helst vil blive hos dig. Det er i forvejen en stor omvæltning, at hun har mistet far. Og den sorg bliver ikke mindre af, at hun også mister dig.

(Kærester kommer og går, -hunde består :lun:) Jeg har selv overlevet mange trælse ting i mit liv, også skilsmisse.. Jeg har overlevet, ikke på trods af at jeg hele tiden har haft hund, men FORDI jeg har hele tiden har haft hund.

 

Behold Molly. Hun er vant til at være alene mens du er på arbejde. Der er jo ingen rigtige problemer, ud over din drøm.

Men den drøm er din. Ikke hendes..... Brug din tid på hende når du ikke er på arbejde.. Nu har du jo ikke en besværlig kæreste, der skal "passes":blink:. En ny, hundeglad, kæreste dukker op, når tiden er til det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Store ændringer kan føre til, at du ikke længere har mulighed for at have din hund mere - men vent med at træffe dit valg, før sorgen over kæresten har lagt sig lidt. Det vil være mit bedste råd.

 

Lige nu er jeg også alene med fem dyr. Jeg kan heller ikke alt det jeg gerne vil fx træningsmæssigt - men dyrene tilpasser sig. Lige nu er jeg nyopereret - men som der står - de kender livet og dagligdagen her, så de "nøjes". Overvej at gøre nogle ting anderledes. Fx klikkertræner jeg mere end jeg går tur pt - det kan jeg nemlig sidde ned og gøre... osv på den måde

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt du skriver drømmen er en familie, og mit forslag har absolut ingen sikkerhed for det.

 

men Molly lyder som en fantastisk hund der kan sprede glæde og elsker at lære, så måske kunne hun få et nyt liv som service hund hos Trinitas? http://trinitas-st.dk/

hvis du rigtig heldig kan det være hun kan blive i Randers og hvis du ønsker at hjælpe i foreningen kan du nemmere holde kontakten, hvilket sikkert vil blive taget godt i mod.

 

bortset fra det er jeg altså ening med Lenshow, dyr vil oftes tilpasse sig, og er det blot for en periode kunne I jo stadig havde mange gode år sammen.

måske er løsningen for dig og Molly at I finder en hunde sitter I begge har det godt med som vil gå et par lange og sjove ture med Molly mens du på arbejde.

eller hvis du kan give hende aktiviteten... så vil hund måske værde glad hos en "bedstemor" som hun er hos om dagen og som har have Molly kan tumle I.... kunne give lidt glæde hos andre også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de gode svar...

Tror helt sikkert også det er min samvittighed, der fylder allermest pt. Der er jo intet bedre at komme hjem til hende efter en lang dag på job, gå en lang tur eller hygge med hende på sofaen på en doven dag... Jeg har også det princip at hvis jeg har været afsted om dagen (job), så skal der altid være tid til en lang luftetur, mad og lidt nærvær inden jeg tager afsted igen - og hun har virkelig klaret ændringerne med flytning og bruddet vild imponerende...Dyrlægen roser hende også både på sind og sundhed - så ved hun har det godt.

Jeg er sikker på at en aflastnings/hjælpe familie til hende ville være den absolute bedste løsning, for jeg har virkelig ikke lyst til at miste hende. Men har i en ide til hvor jeg kan søge efter det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de gode svar...

Tror helt sikkert også det er min samvittighed, der fylder allermest pt. Der er jo intet bedre at komme hjem til hende efter en lang dag på job, gå en lang tur eller hygge med hende på sofaen på en doven dag... Jeg har også det princip at hvis jeg har været afsted om dagen (job), så skal der altid være tid til en lang luftetur, mad og lidt nærvær inden jeg tager afsted igen - og hun har virkelig klaret ændringerne med flytning og bruddet vild imponerende...Dyrlægen roser hende også både på sind og sundhed - så ved hun har det godt.

Jeg er sikker på at en aflastnings/hjælpe familie til hende ville være den absolute bedste løsning, for jeg har virkelig ikke lyst til at miste hende. Men har i en ide til hvor jeg kan søge efter det?

Du kan søge herinde eller måske på facebook? Der findes en del sider for dyreejere og du kan måske derigennem finde nogle, der kan og vil hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de gode svar...

Tror helt sikkert også det er min samvittighed, der fylder allermest pt. Der er jo intet bedre at komme hjem til hende efter en lang dag på job, gå en lang tur eller hygge med hende på sofaen på en doven dag... Jeg har også det princip at hvis jeg har været afsted om dagen (job), så skal der altid være tid til en lang luftetur, mad og lidt nærvær inden jeg tager afsted igen - og hun har virkelig klaret ændringerne med flytning og bruddet vild imponerende...Dyrlægen roser hende også både på sind og sundhed - så ved hun har det godt.

Jeg er sikker på at en aflastnings/hjælpe familie til hende ville være den absolute bedste løsning, for jeg har virkelig ikke lyst til at miste hende. Men har i en ide til hvor jeg kan søge efter det?

Hvor bor du henne i landet ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...