Hop til indhold

Hvalp spiser nyslået græs!!


esimonsen
 Share

Recommended Posts

Vi har en Golden retriever hvalp på 5 1/2 måned. Lige siden vi fik ham, da han var 8 uger gammel, har han ikke kunne gå forbi et område med nyslået græs uden at det skal i munden. Vi taget det naturligvis ud hver gang (hvilket kan blive til RIGTIG MANGE GANGE på en gåtur) og siger nej, og forsøger også at distrahere med godbidder, men intet virker. Vi er simpelthen nødt til at planlægge anden rute i en uges tid efter græsset er slået i det område hvor vi normalt går for at det skal blive en god gåtur for alle parter. Jeg tænker umiddelbart at det bliver bedre med alderen, men er der nogen der har råd/tips så modtages disse med STOR glæde! :-) På forhånd tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bonnie og Maggie kan også godt lide nyslået græs - især når der er klumper. Jeg er ligeglad med om de tager det i munden, men jeg er ikke så vild med tanken om at de æder for meget af det, så jeg afleder gerne om muligt.

 

Jeg ved egentlig ikke om de vil få dårlig mave - kaste op af det, men jeg tror på ingen måde det er giftigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - jeg ville jo nok passe på den ikke sætter for meget græs til livs. Det kan irritere mave slim hinden hvis der indtages for meget græs - så kommer der øget mavesyre til og på længere sigt kan vigtige vitaminer og mineraler gå tabt fra den føde hunden normalt indtager.

 

Mange hunde kan godt lide at nippe til græs og grave græsrødder op og det sker der ikke noget ved når bare det ikke er i stor mængde - hunde æder også græs for at kunne brække sig sommetider når de har irritation i maven eller ubalancer af en eller anden art.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ærligt, jeg tror simpelthen ikke på at græsspisning kan blive et problem;) græs er grøntsager lige som ærter, gulerødder m.m ;) mine hunde må spise alt det græs de gider og jeg har aldrig oplevet at hunde kaster op af græs, snarere hunde der spiser græs= fiber når de har maveproblemer;)

mange hunde spiser græs, simpelthen fordi de syntes det smager godt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ærligt, jeg tror simpelthen ikke på at græsspisning kan blive et problem;) græs er grøntsager lige som ærter, gulerødder m.m ;) mine hunde må spise alt det græs de gider og jeg har aldrig oplevet at hunde kaster op af græs, snarere hunde der spiser græs= fiber når de har maveproblemer;)

mange hunde spiser græs, simpelthen fordi de syntes det smager godt;)

 

Så har du da godt nok været mere end heldig og ikke haft en hund der fik maveinfektion og måtte til dyrlæge akut på grund af det. Dengang var min beagle også hvalp og han var faktisk ret syg af det!

Græs er ganske rigtigt ikke giftigt - men i stor mængde ja det ville jeg ikke lade min hund gøre - af de grunde jeg nævner. Det handler jo om en hvalp i det her tilfælde

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der græsspisning er en af Zeus store lidenskaber, Zeus elsker at spise græs og spiser meget græs synes jeg. Jeg stopper ham dog efter længere tids spisning :-) Han kaster ikke op af det men det kan være svært at komme af med det igen, så hænger der græs ud af rumpen på ham.

 

Det er specielt nyt forårs græs der er bedst, eller når jeg har slået græs....

 

Walther min gamle lab spiser kun græs når han har kvalme, så kaster han op bagefter.

 

Så jo der spises lidt græs hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes i så at jeg fortsat bør stoppe ham eller skal han bare få lov - vil jo helst ikke støtte en dårlig unødvendig vane - han skulle jo allerede gerne få alt hvad han har brug for gennem sit foder..

 

Ja - det syntes jeg du skal - det kan nemlig udvikle sig til en dårlig vane. Samtidig tænker jeg også at man aldrig kan vide om der er brugt udkrudtmidler på offentlige steder. Det gør de her hos os på fodboldbanerne og i det nærliggende lejebolig område hvor der også er meget græs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ærligt, jeg tror simpelthen ikke på at græsspisning kan blive et problem;) græs er grøntsager lige som ærter, gulerødder m.m ;) mine hunde må spise alt det græs de gider og jeg har aldrig oplevet at hunde kaster op af græs, snarere hunde der spiser græs= fiber når de har maveproblemer;)

mange hunde spiser græs, simpelthen fordi de syntes det smager godt;)

 

Enig! Mine hunde har hele deres liv guffet løs af græsset efter jeg har slået plænen. Jeg har ikke set de er blevet dårlige på noget tidspunkt. På offentlige plæner kan der dog være sprøjtet, så der er jeg lidt mere påpasselig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...