Hop til indhold

Stjæler mad


Gæst mussie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen
Og det ville min sikkert også gøre sig i, hvis han vidste, hvordan dén skulle strikkes sammen og derfor foretrækker jeg at stille det væk han ikke må hapse. Better safe than sorry :mrgreen:

 

 

jepper min dreng stjal en dag eftr en god påskefrokost en et stort stykke af en mørbrad som en af vores gæster havde fået til at tage med hjem hun pakkede den i en pose og staniol og lagde det i nettet mens de sagde farvel

 

gad vide hvor dette kæmte stykke kød var kort tid efter:oops::oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

jepper min dreng stjal en dag eftr en god påskefrokost en et stort stykke af en mørbrad som en af vores gæster havde fået til at tage med hjem hun pakkede den i en pose og staniol og lagde det i nettet mens de sagde farvel

 

gad vide hvor dette kæmte stykke kød var kort tid efter:oops::oops::oops:

 

:mrgreen: :mrgreen: yes sir ! En vovse med sans for livets goder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Ja hver sin form for opdragelse af hunden, jeg er nu glad for at jeg kan have hvad som helst af mad til at stå på bordet, og vide at når jeg kommer ind / hjem er det stadig urørt, og jeg ikke behøver at bekymre mig om hvor jeg har maden og hvor hunden er. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hver sin form for opdragelse af hunden, jeg er nu glad for at jeg kan have hvad som helst af mad til at stå på bordet, og vide at når jeg kommer ind / hjem er det stadig urørt, og jeg ikke behøver at bekymre mig om hvor jeg har maden og hvor hunden er. :-P

 

Jo jo men vi bekymrer os slet ikke. Mad er jo blot jordisk gods :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hver sin form for opdragelse af hunden, jeg er nu glad for at jeg kan have hvad som helst af mad til at stå på bordet, og vide at når jeg kommer ind / hjem er det stadig urørt, og jeg ikke behøver at bekymre mig om hvor jeg har maden og hvor hunden er. :-P

 

Det er jeg faktisk også.. Der er nemlig heller ikke nogen af mine der tager mad fra borde,uanset om jeg er hjemme eller ej.

 

Jeg er dog ikke helt sikker på mysla ville lade en flæskesteg stå på SOFAbordet mens jeg var på arbejde, men sheila vil:engel:

 

Og jeg har ikke gjort noget særligt for det:-D Bare sagt nej, hvis de har vist interesse for mad på et bord.. Så måske jeg bare har flinke hunde eller også er jeggod til at gribe ind ved det allerførste forsøg på at tage noget;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hver sin form for opdragelse af hunden, jeg er nu glad for at jeg kan have hvad som helst af mad til at stå på bordet, og vide at når jeg kommer ind / hjem er det stadig urørt, og jeg ikke behøver at bekymre mig om hvor jeg har maden og hvor hunden er. :-P

jeg gider så ikke stå ude i køkkenet mens maden står og trækker ect. og vente på at kunne sige nej, hvis jeg ikke har grund til at stå derude. Cujo er f.eks. et madøre uden lige og kan spise til han ruller. Så hellere fjerne fristelsen end alt det andet. gider ikke være over min hund konstant.

han tigger ikke når vi spiser eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Jo jo men vi bekymrer os slet ikke. Mad er jo blot jordisk gods :mrgreen:

??? Hvad går det her forum egentlig ud på, synes mere det er hundeejerne de skal have lidt opdragelse ikke hunden,

i er jo stolte af at jeres hunde stjæler fra bordet ikke omvendt, maden betyder ikke noget siger du,

hvad er det så der betyder noget, at i har nogle utrolige uopdragne hunde som i er rigtig stolte af, er det der vi skal hen, ???

Link til indlæg
Del på andre sites

??? Hvad går det her forum egentlig ud på, synes mere det er hundeejerne de skal have lidt opdragelse ikke hunden,

i er jo stolte af at jeres hunde stjæler fra bordet ikke omvendt, maden betyder ikke noget siger du,

hvad er det så der betyder noget, at i har nogle utrolige uopdragne hunde som i er rigtig stolte af, er det der vi skal hen, ???

nææ, men der er jo forskel på hvad folk mener ens hund skal lære. For nogle er det nødvendigt at de "kan" det mest besale og klare sig til "dagligt" nogle er til agility osv.

 

jeg ser ingen her der er stolte over madtyveri?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Det er jeg faktisk også.. Der er nemlig heller ikke nogen af mine der tager mad fra borde,uanset om jeg er hjemme eller ej.

 

Jeg er dog ikke helt sikker på mysla ville lade en flæskesteg stå på SOFAbordet mens jeg var på arbejde, men sheila vil:engel:

 

Og jeg har ikke gjort noget særligt for det:-D Bare sagt nej, hvis de har vist interesse for mad på et bord.. Så måske jeg bare har flinke hunde eller også er jeggod til at gribe ind ved det allerførste forsøg på at tage noget;-)

Du har gjodt det som mange af dem her i tråden ikke har gjordt,

du har sagt til din /dine hunde at det er uaceptabelt at tage fra bordet,

hunde er ikke dumme men skal lære og vide hvad de må og ikke må,

somme tider tager det længere tid at lære dem hvad det er vi ønsker af dem,

andre tider går det pære let og dine er så mellem dem der lære hurtigt tillykke med det

:5up::5up::5up::5up::5up: til dig og dine hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har gjodt det som mange af dem her i tråden ikke har gjordt,

du har sagt til din /dine hunde at det er uaceptabelt at tage fra bordet,

hunde er ikke dumme men skal lære og vide hvad de må og ikke må,

somme tider tager det længere tid at lære dem hvad det er vi ønsker af dem,

andre tider går det pære let og dine er så mellem dem der lære hurtigt tillykke med det

:5up::5up::5up::5up::5up: til dig og dine hunde

 

jamen tak, men derfor kan jeg nu sagtens se detsjove i at der lige røg et fad kotteletter ned i gabet på hunden i et uopmærksomt øjeblik... Bagefter;-)

 

Så jeg vil da også supplere med en madspisende historie fra mine engelhunde:lol:

Forhenværende Futte, spiste de omtalte kotteletter, ellers var hun ikke en stjælehund:engel:

Sheila har scoret en kvart nybagt pizza, da var stillet til afkøling på en bænk i hendes hovedhøjde og hun var alene:cool:Og så har hun scoret en halv bounty, hvorefter hun afslørede sig selv, ved at logre som en gal, da jeg kom ind i stuen:lol:

Mysla kan jeg ikke huske om har taget noget,men hun er sådan en, der kan finde på at nuppe en mad man sidder med, hvis hun lige troede at man rakte den til hende:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen tak, men derfor kan jeg nu sagtens se detsjove i at der lige røg et fad kotteletter ned i gabet på hunden i et uopmærksomt øjeblik... Bagefter;-)

 

Så jeg vil da også supplere med en madspisende historie fra mine engelhunde:lol:

Forhenværende Futte, spiste de omtalte kotteletter, ellers var hun ikke en stjælehund:engel:

Sheila har scoret en kvart nybagt pizza, da var stillet til afkøling på en bænk i hendes hovedhøjde og hun var alene:cool:Og så har hun scoret en halv bounty, hvorefter hun afslørede sig selv, ved at logre som en gal, da jeg kom ind i stuen:lol:

Mysla kan jeg ikke huske om har taget noget,men hun er sådan en, der kan finde på at nuppe en mad man sidder med, hvis hun lige troede at man rakte den til hende:lol:

 

Aha ha ha, sorry, men jeg synes altså det er sjovt. Der er ingen af vores hunde, der har stjålet, men det anser jeg nu mest som et udslag af, at de ikke har kunnet regne den ud, men det skal absolut ikke afholde mig fra, at synes, at de stjæle-historier er perler !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

Aha ha ha, sorry, men jeg synes altså det er sjovt. Der er ingen af vores hunde, der har stjålet, men det anser jeg nu mest som et udslag af, at de ikke har kunnet regne den ud, men det skal absolut ikke afholde mig fra, at synes, at de stjæle-historier er perler !!!

 

nix og når man på et helt hundeliv ikke kan komme på mere, så er det jo sjovt:mrgreen: Det sjoveste ved pizzahistorien er nu at min mor skulle have gæster og derfor havde lavet hjemmabagt pizza.. Hun havde så stillet den til afkøling i baggangen og senere lukkede hun sheila derud uden at tænke over det....:mums::mums::mums: Sheila ahvde hevet hele pizzaen med bagepapir under ned på betongulvet, men kun spist af den ene ende...Og gæsterne var kommet, så havd gjorde min mor.. Op med pizza, skære hjørnet fra, skære den ud i stykker og server:mrgreen: Der var ingen der opdagede noget:pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

nix og når man på et helt hundeliv ikke kan komme på mere, så er det jo sjovt:mrgreen: Det sjoveste ved pizzahistorien er nu at min mor skulle have gæster og derfor havde lavet hjemmabagt pizza.. Hun havde så stillet den til afkøling i baggangen og senere lukkede hun sheila derud uden at tænke over det....:mums::mums::mums: Sheila ahvde hevet hele pizzaen med bagepapir under ned på betongulvet, men kun spist af den ene ende...Og gæsterne var kommet, så havd gjorde min mor.. Op med pizza, skære hjørnet fra, skære den ud i stykker og server:mrgreen: Der var ingen der opdagede noget:pift:

 

Aha ha ha, ikke så meget pjat med din mutti dér !!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
??? Hvad går det her forum egentlig ud på, synes mere det er hundeejerne de skal have lidt opdragelse ikke hunden,

i er jo stolte af at jeres hunde stjæler fra bordet ikke omvendt, maden betyder ikke noget siger du,

hvad er det så der betyder noget, at i har nogle utrolige uopdragne hunde som i er rigtig stolte af, er det der vi skal hen, ???

 

 

 

kan ikke se hvorfor du bliver så harm nu er det jo ikke alle der vil have en kedelig hund som som aldrig blinker uden den har fået lov af ejeren

 

vi spørger bare hvorfor det er så vigtigt man kan bare fjerne maden fra næsen af hunden ligesom man gør med børn

nogle kan ikke modstå fristelsen det er den kloge den mindre kloge tager ikke maden naturens regler

 

men om folk vil lære deres hunde ikke og stjæle mad fred være med det

Link til indlæg
Del på andre sites

??? Hvad går det her forum egentlig ud på,

 

At "snakke" hund og alle kan være med uanset erfaringsniveau, hundetype etc. etc.

 

synes mere det er hundeejerne de skal have lidt opdragelse ikke hunden,

i er jo stolte af at jeres hunde stjæler fra bordet ikke omvendt, maden betyder ikke noget siger du,

hvad er det så der betyder noget, at i har nogle utrolige uopdragne hunde som i er rigtig stolte af, er det der vi skal hen, ???

 

Hvor synes DU vi skal hen?

 

Kan du ikke bare tage det lidt afslappet? Hundeejere må da selv om hvilke prioriteringer de vægter højest i hundens opdragelse i hjemmet.

 

Jeg kan ikke se hvordan du kan komme frem til at nogle ligefrem er stolte over at deres hunde tager mad fra bordet eller andetsteds fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom til at tænke på Kasper, en golden jeg kendte for mange år siden.

Jeg var på besøg i hjemmet til kaff og kage og idet jeg lænede mig tilbage i stolen og tog kagetallerkenen med den lækreste flødekage fra sofabordet sagde Kasper HAPS og nappede hele svineriet i et eneste hug.

 

MEN, man tager ikke ustraffet Ninjamors kage :evil: så uden overhovedet at tænke på hvad jeg gjorde hev jeg gabet op på vappen og stak hånden helt ned til drøbelen og fiskede kalorius op igen!

 

Hold da op hvor vi grinede bagefter - og Kasper fik ikke kage!

Det gjorde jeg så heller ikk:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi haft 3 hunde i huset udover Groa som vi har nu.

 

Freia: stjal når vi ikke var hjemme, det samme med Speedy.

Mega: stjal, hun kunne som finde på at stjæle imens vi sad lige ved siden af.

Groa: Hun kunne ikke drømme om at stjæle, så sent som i dag har Jan glemt noget ost på sofabordet. Trods han har sovet og jeg har været væk i flere timer lå osten der da jeg kom hjem.

 

i vores øjne er det jo at stjæle, i hundens øjne er det ikke.

 

Jeg har læst at det nogle gange kan hjælpe hvis hunden får mad på faste tider hver dag, året rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg kom til at tænke på Kasper, en golden jeg kendte for mange år siden.

Jeg var på besøg i hjemmet til kaff og kage og idet jeg lænede mig tilbage i stolen og tog kagetallerkenen med den lækreste flødekage fra sofabordet sagde Kasper HAPS og nappede hele svineriet i et eneste hug.

 

MEN, man tager ikke ustraffet Ninjamors kage :evil: så uden overhovedet at tænke på hvad jeg gjorde hev jeg gabet op på vappen og stak hånden helt ned til drøbelen og fiskede kalorius op igen!

 

Hold da op hvor vi grinede bagefter - og Kasper fik ikke kage!

Det gjorde jeg så heller ikk:megaked:

 

 

 

hi hi den var god:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke alle hunde man kan lære ikke at stjæle mad når man ikke er til stede ! Min gamle hund, var så meget opportunist at han stjal selvom han udmærket godt vidste at man ikke måtte, men han ville hellere tage de skælud der kom, end undvære maden !

 

Derfor synes jeg osse at det bedste råd der er blevet givet i denne tråd, er det simple at fjerne maden, når hunden er alene hjemme.

 

Det er da langt den nemmeste løsning (jeg synes Jørgen Larsens "Fennel-agtige" metode lyder enormt besværlig), og det at fjerne tingen bliver såmænd hurtigt en vane for en selv.

 

Lyder som vores afdøde Mega.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...