Hop til indhold

ondt i lænden


nr 49
 Share

Recommended Posts

Loui får af og til ondt i kroppen - nok mest lænden - og får i den forbindelse akupunktur og kiropraktorbehandling hos Tove due.

Ryggen er blevet klart bedre ifølge Tove men kan blive endnu stærkere hvis hun (loui altså) løber på skråninger.

Er der andre der har hørt det samme?

Hun gør det flere gange om ugen nu hvor vi øver apportering - elsker at kombinere ting - så er spændt på om det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Opbygning af muskler og træning er jo altid godt som forebyggelse.

Bare man sørger for ikke at overdrive så de bliver muskelømme.

Jeg ville træne balance, udstrækning og smidighed ved siden af.

 

glemte lige at nævne at Tove D mener at hendes bagerste inderlårsmuskler er for svage og derfor forskubber facetleddet over lænden sig af og til - mystisk nok har jeg selv det samme bøvl....

 

jeg går til yoga og kan se at Loui er god til at lave "hunden" ;-) Hvad kan du ellers anbefale af udstrækning?

 

vi øver balance på gåturen når vi kommer forbi træstammer o lign - tænker også indendørs baljetræning

Link til indlæg
Del på andre sites

Cirkler altså hunden drejer rundt i cirkler , rulle langsomt rundt, dreje hovedet helt hen langs siden , strække benene helt ud og holde dem i kort tid.

 

Til ballance træning er der lidt forskellige bud her :-)http://www.mypets.dk/shop/fitpaws-donut-ball-19032p.html

 

Selv har jeg plyndret netto når de har haft tilbud, så vi har både ballance brædt, små massagebolde hvor hun skal stå på fire bolde (en pote pr bold), også en alm gymnatsikbold der ikke er pumpet helt op.

 

Derud over nyder vi at lege på legepladsen, hvor der både er små vipper og balancebomme, rutsjebaner og meget mere

 

2015-06-22 21.06.42 - Kopi.jpg

2015-06-22 21.07.15 - Kopi.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Løb i tungt sand eller lavt vand kan også bruges til at opbygge muskler, men ja også gang og løb i bakket terræn. Se om du kan finde et sted de har et kursus i "core control" / hundepilates og hvad de ellers kalder det. Der kan du få mange fine øvelser. Jeg har også en artikel liggende på PDF hvis du sender mig din email.

Link til indlæg
Del på andre sites

En god måde at lave statiske øvelser er også, at hunden står med forbenene på noget (f.eks en balje ligesom til elefanten) og du så skubber på hendes bringe/forpart. Så vil hun spænde op i musklerne bagpå, mens der er øget vægt på. Du kan også skubbe hende lidt til siderne, så hun skal spænde imod. Det kan både gøres på jorden og med forparten oppe. Det øger stabiliteten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cirkler altså hunden drejer rundt i cirkler , rulle langsomt rundt, dreje hovedet helt hen langs siden , strække benene helt ud og holde dem i kort tid.

 

Til ballance træning er der lidt forskellige bud her :-)http://www.mypets.dk/shop/fitpaws-donut-ball-19032p.html

 

Selv har jeg plyndret netto når de har haft tilbud, så vi har både ballance brædt, små massagebolde hvor hun skal stå på fire bolde (en pote pr bold), også en alm gymnatsikbold der ikke er pumpet helt op.

 

Derud over nyder vi at lege på legepladsen, hvor der både er små vipper og balancebomme, rutsjebaner og meget mere

 

[ATTACH=CONFIG]129216[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]129215[/ATTACH]

 

god ide - børnehaven i nærheden af os er lige lukket så der kan vi da ikke genere nogen ;-)

 

jeg har balancebræt til mig selv så vi kan også træne nye øvelser på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Løb i tungt sand eller lavt vand kan også bruges til at opbygge muskler, men ja også gang og løb i bakket terræn. Se om du kan finde et sted de har et kursus i "core control" / hundepilates og hvad de ellers kalder det. Der kan du få mange fine øvelser. Jeg har også en artikel liggende på PDF hvis du sender mig din email.

 

jeg har selv lidt svært ved at trække vejret korrekt til pilates - kan lige se mig forsøge også at lære kræet den detalje :-)

 

tak for tilbud om artikel - sender en pb til dig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En god måde at lave statiske øvelser er også, at hunden står med forbenene på noget (f.eks en balje ligesom til elefanten) og du så skubber på hendes bringe/forpart. Så vil hun spænde op i musklerne bagpå, mens der er øget vægt på. Du kan også skubbe hende lidt til siderne, så hun skal spænde imod. Det kan både gøres på jorden og med forparten oppe. Det øger stabiliteten.

 

tak Missing og alle jer andre - supergode ideer der er nemme at gå til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey @nr 49 - du skulle da melde dig til det kursus i kropskontrol som jeg har været på! :5up: Der er flere øvelser som du helt sikkert kan bruge! Jeg ved der er et kursus igen d. 7/11, ved Kværndrup. Sidst jeg så var der et par ledige pladser tilbage. Hvis du vil kan jeg sende dig en pb om det?

Super forslag - det er vel t tobenede? Du må gerne sende PB lige meget om d er t mig eller kræet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo kommet super gode forslag på banen.

Så jeg vil blot tilføje at træne bamsesit og så direkte op på bagben i fuld højde og ned i bamsesit igen.

Det tager noget tid at lære da det kræver mave og rygmuskler. Nogle hunde kan det bare. Men for mine tog det to -tre måneder.

 

Hvordan indlærer du det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...