Hop til indhold

Hunden gør om natten


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Jeg plejer bare at tale roligt til min. "Det er okay, de må godt være der." Det plejer at virke. Hvis det ikke virker, hjælper det som regel at tale mere bestemt til ham, men det kræver selvfølgelig, at hunden ikke har kørt sig selv så meget op, at den ikke helt er i stand til at lytte efter.

 

Hvis Lucca er meget verbal og snakker meget generelt, har det for nogle virket godt at lære hunden at halse og derefter lære den et signal, som betyder at den skal være stille. Det kan jo så bruges, når hun begynder at gø ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør hun det om dagen?

 

Luk døren til soveværelset, så hun ikke kan fare afsted. Ha en spand med lækre godbidder ved siden af sengen i mikro stykker.

 

Hvis hun gør langer du en arm ud og fanger en håndfuld godbid, siger lucca se her og kaster dem rundt på gulvet

 

Når du har gjort det nogle gange vil hun falder hurtigere og hurtigere ned når hun hører noget farligt og til sidst siger hun intet over lyde

 

De første par gange er hun måske ikke holdt op med at gø når du kaster, men det betyder ikke så meget. Efter nogle gange vil hun holder op straks du rører dåsen.

 

Sådan har jeg vænne mine af med at gø af alt og intet også da vi lå i telt en hel sommer og det larmede rundt om os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer bare at tale roligt til min. "Det er okay, de må godt være der." Det plejer at virke. Hvis det ikke virker, hjælper det som regel at tale mere bestemt til ham, men det kræver selvfølgelig, at hunden ikke har kørt sig selv så meget op, at den ikke helt er i stand til at lytte efter.

 

Hvis Lucca er meget verbal og snakker meget generelt, har det for nogle virket godt at lære hunden at halse og derefter lære den et signal, som betyder at den skal være stille. Det kan jo så bruges, når hun begynder at gø ;-)

 

Hun er ret verbal og kan godt lide at høre sig selv ;)

 

Godt forslag, det må jeg prøve. Jeg har indtil nu skældt hende ud, jeg er nok ikke så pædagogisk midt om natten ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør hun det om dagen?

 

Luk døren til soveværelset, så hun ikke kan fare afsted. Ha en spand med lækre godbidder ved siden af sengen i mikro stykker.

 

Hvis hun gør langer du en arm ud og fanger en håndfuld godbid, siger lucca se her og kaster dem rundt på gulvet

 

Når du har gjort det nogle gange vil hun falder hurtigere og hurtigere ned når hun hører noget farligt og til sidst siger hun intet over lyde

 

De første par gange er hun måske ikke holdt op med at gø når du kaster, men det betyder ikke så meget. Efter nogle gange vil hun holder op straks du rører dåsen.

 

Sådan har jeg vænne mine af med at gø af alt og intet også da vi lå i telt en hel sommer og det larmede rundt om os.

 

Ja hun kan godt finde på det om dagen, men hun er klart mest opmærksom om natten.

Vi har desværre det problem at vores soveværelse er så lille at vi ikke kan lukke døren og holde hende derinde.

Men jeg vil prøve det med godbidder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er vel, at hvis der var en tyv, måtte hun gerne gø :)

 

Jeg har det med min hund med mellemrum. Hører han noget, så kan han give lyd - uanset tid på døgnet. Jeg plejer at kigge om der er nogle, er der ikke så siger jeg læg dig. Det er ok. Og så sover vi igen

 

Irriterende, men var der nogle - en dygtig hund... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er vel, at hvis der var en tyv, måtte hun gerne gø :)

 

Jeg har det med min hund med mellemrum. Hører han noget, så kan han give lyd - uanset tid på døgnet. Jeg plejer at kigge om der er nogle, er der ikke så siger jeg læg dig. Det er ok. Og så sover vi igen

 

Irriterende, men var der nogle - en dygtig hund... :)

Det er jo rigtig nok, men man er også på en eller anden måde nødt til at vænne hunden til almindelige lejlighedslyde, som f.eks. at der går nogle i opgangen eller at der er nogle, der smækker en dør ovenpå. Eller hvad det nu kunne være.

Lige nu larmer de f.eks. lidt ovenpå; de smækker lidt med en skabslåge, tramper lidt og snakker. Helt almindelige hverdagslyde, som er unødvendige for hunden at reagere på - og Bobo ligger da også bare fladt på siden og snorker. Heldigvis :-D Hvis han skulle fare op og gø hver gang nogle i opgangen lavede et eller andet, tror jeg vi begge to ret hurtigt ville få stress :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis gøer Silke sjældent, uanset om det er nat eller dag.

 

Det helt store brøl kan hun komme med, hvis der er en kat, der har sneget sig ind i vores gårdhave... Eller den sidder på plankeværket og griner af os.

Jeg står altså op, og farer ud i haven i sandaler og bare ben, med en kost og skræmmer rovdyret væk!

Og Silke returnerer supertilfreds til tæppet under min seng.

Jeg fortæller hende, hvor gode vi var til det, sammen:lun:...Og kan vi sove videre.

 

Der ER jo lige det med at en nat kan det være en ondsindet psykopat, der er hoppet over plankeværket for at myrde os og røve vores guld og mammon...

I den situation vil jeg ikke ret gerne have en hund, der ignorerer den fremmede.. Selv om Silke slet ikke er en vagthund. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...