Hop til indhold

mops der fælder MEGET !!


lailac
 Share

Recommended Posts

Jeg har en 3år gammel mops tæve som fælder usandsynligt meget....jeg har prøvet at give ølgær og fiskeolie men intet virker. Hun får tør piller af mærket Herritage Aktiv.

 

Nogen der har et godt råd / forslag til hvad der kan Være galt ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit første valg ville være fodersituation, jeg ville skifte til et foder baseret på fisk og jeg ville nok også vælge et foder hvor der var mindre korn i, det du bruger nu har godtnok kylling pladseret først på ingridienslisten, men da foderet indeholder ris, hvede, byg og majs også, så bliver det samlede kornindhold meget højt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også prøve at skifte foder. Men nogle hunde fælder bare ekstremt meget uanset hvad man gør. Vi har en labrador og har været omkring mange fodertyper, prøvet b vitamin og olie og alt muligt. Og vi kan nok samle pels sammen til en mops hver uge :lol::roll: jeg har bare lært at leve med det, også selvom babyen er sovset ind i hundehår uanset hvor ofte jeg støvsuger

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det her bare baseret på egne erfaringer, så det er ikke ligefrem videnskabeligt. Men det hjem, jeg har set, hvor der var mest hundehår, var et med 4 Malamuter, og nummer to på hitlisten var et med 2 Mopser. Som luckyluna siger, fælder de helt vildt!

Hjem nummer tre på listen over dem med mest hundehår er mit eget, men det er kun fordi jeg ikke gider at gøre rent ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dansk/svenske, som også er en race der typisk fælder meget, havde enormt god effekt at kornfrit tørkost. På mindre end en måned gik han fra pels der dryssede af ham når han stod stille (bogstaveligt talt, selv om det lyder helt vildt!) til stort set ikke at fælde. Han var 11 måneder da han flyttede ind ved mig, og var vandt til det billede tørkost fra supermarkedet. Han prøvede dyrlægens "gode" mad, som ikke gjorde et hak hverken til eller fra, men effekten af at fjerne korn i maden var ret hurtigt synlig.

Selvfølgelig gør det ikke forskellen for alle hunde, men det kan altså have en effekt.

 

Nu er det her bare baseret på egne erfaringer, så det er ikke ligefrem videnskabeligt. Men det hjem, jeg har set, hvor der var mest hundehår, var et med 4 Malamuter, og nummer to på hitlisten var et med 2 Mopser. Som luckyluna siger, fælder de helt vildt!

Hjem nummer tre på listen over dem med mest hundehår er mit eget, men det er kun fordi jeg ikke gider at gøre rent ;-)

 

Jeg elsker din ærlighed :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Jeg synes der er mange "gode råd" og myter - og sikkert også sandheder om hvor lidt og hvor meget hunde fælder - og hvad det skyldes.

 

Er der nogen sinde udført egentlige studier / forskning om dette?

 

Jeg besøgte kennelen hvor Maggie kommer fra for et par uger siden. De har jo stadig en bror og en søster - og der er bare en kæmpe forskel på den pels disse 2 hundes store, pjuskede pels, som disse kennel hunde har, sammenlignet med Maggies glatte, tilliggende og fine pels. Større forskel end jeg havde forestille mig. Om de fælder ved jeg ikke, men både Maggie og Bonnie fælder, hvad jeg mener er meget lidt. Jeg får en håndfuld hår, når de begge friseres efter de er blevet tørre efter en svømmetur.

 

Godt foder, jævnlig frisering, svømning og masser af motion, gode liggesteder, er efter min mening det man kan gøre for at minimere fældning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...