Hop til indhold

Rødt hår mellem trædepuderne


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hej alle, min hund har fået markant mere rødt pels/hår mellem poterne, herefter der har været så fugtig. Altså hans pels under poterne har altid været fint rødelig, men efter det er blevet så fugtig er det blevet meget rødt. Huden ser fin ud og poterne lugter ikke og han slikker dem ikke.

 

 

Kan det fugtige vejr gøre at pelsen mellem poterne bliver mere rødelig ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig mange Spaniels har rødlige hår på og mellem poterne og op af benene - og også på brystet og under bugen.

 

Det bemærker man så overhovedet ikke, hvis man har brun hvide hunde, men har man sort hvide, som jeg, er det jo ganske tydeligt. Det har aldrig generet dem og dyrlægen siger at det ikke har noget med svamp eller fugt at gøre i vores tilfælde. Nærmere noget hormornelt, mener han, hvilket støttes af at det tiltager i løbetider.

 

Jeg har ikke gjort noget ved det, men kan konstatere at det er lige meget sommer - i tørre perioder, som på andre årstider, hvor poterne er næsten konstant våde, hvis hundene, som mine, er ude på vådt græs ofte - måske hver anden eller tredje time.

 

Hvis det er svamp, kan man så ikke lugte det?

 

Man kan vel heller ikke se det på sorte, brune og gule hunde - kun på hvide, hvis det er svamp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...