Hop til indhold

hvad træner i på lige nu?


Cindoe
 Share

Recommended Posts

Stop! Ja, det er det vi træner. Sæt dig på din ræv, når fløjten lyder ligemegt hvilke fristelser der bliver kastet omkirng dig. Nogle dage tænker jeg: yes, vi har knækket koden! Andre dage er der så lang vej igen, at jeg tænker vi aldrig knækker den. Suk.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Terkel har lige afsluttet sin hvalpe/unghundetræning. Meningen er at han skal være agilityhund når han bli'r stor, men det må han jo ikke træne endnu. Så lige pt. træner vi lidt "agilityforberedende øvelser" herhjemme, og arbejder på at bygge hans fysik og kropskontrol op. Sidst på måneden skal han ha' sin første "baby-agility-time", vi er 3 der har hyret en rigtig "agility-guru" til at undervise os privat en gang om måneden, indtil hvalpene er gamle nok til at starte på et reelt agilityhold. De to andre hvalpe er Terkels søskende, så det bli'r rigtig hyggeligt! Men i dag har vi trænet fleksibilitets- og balanceøvelser, Terkel synes det er vildt underligt - men sjovt! Ikke mindst fordi man får gode guffer! :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stop! Ja, det er det vi træner. Sæt dig på din ræv, når fløjten lyder ligemegt hvilke fristelser der bliver kastet omkirng dig. Nogle dage tænker jeg: yes, vi har knækket koden! Andre dage er der så lang vej igen, at jeg tænker vi aldrig knækker den. Suk.

 

Er det ikke lidt ubehageligt at sidde på en ræv :mrgreen:

 

Vi arbejder videre med vores første B-konkurrence om en måneds tid. Især sporet arbejder vi en del på.

Næste weekend skal vi have træningsweekend i klubben, hvor der kommer nogle super-instruktører og "banker os" igennem to hele dage med træning

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke lidt ubehageligt at sidde på en ræv :mrgreen:

 

Vi arbejder videre med vores første B-konkurrence om en måneds tid. Især sporet arbejder vi en del på.

Næste weekend skal vi have træningsweekend i klubben, hvor der kommer nogle super-instruktører og "banker os" igennem to hele dage med træning

 

Ej, en ræv må da være dejligt blød og varm at sidde på!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Celina som er gået på pension fra LP, er begyndt at træne op til en færdighedsprøve. For nogle år tilbage ville jeg ha vædet på det ikke var noget for os, men det er faktisk meget sjovt. Også træner vi rally, det er altid sjovt og der er ting vi kan fin pudse:-).

Aqua som nu er 9mdr. er bare super sjov at træne med, lige nu træner vil på en LP1 der er lang vej i nu men hun vil så gerne og det er jo det vigtigste. Så var vi til rally i går, jeg har ikke trænet rally siden oktober mdr. og hold nu op hun var god. Kunne huske det hele og havde en fantastisk kontakt til mig stort set hele tiden:hjerte:. Hun er ung så ind i mellem tjekker hun ud og skal lige holde øje med de andre, men det er okay hun er ikke så gammel og det skal vi nok få styr på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke lidt ubehageligt at sidde på en ræv :mrgreen:

 

Vi arbejder videre med vores første B-konkurrence om en måneds tid. Især sporet arbejder vi en del på.

Næste weekend skal vi have træningsweekend i klubben, hvor der kommer nogle super-instruktører og "banker os" igennem to hele dage med træning

 

:lol: ok, så. røv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma og jeg går på D-holdet i vores lokale dch og jeg har abselut ingen ide om, hvor lang tid det tager at komme fra det ene niveau til det andet. Altså sådan realistisk set, for en ganske almindelig hundeejer der træner på et meget almindeligt niveau. Vi går til træning hver uge, og vi træner hjemme et par gange om ugen. Det vigtigste er vi har det sjovt. Idag har vi igen igen igen igen trænet lydighed. Jeg kan simpelthen ikke få hende på plads når hun er foran mig. Det fatter hun ikke en brik af. Den dag hun gør det første gang, så får hun sku hele posen med godbidder.. :lol: Hun forstår nu at blive siddende og jeg kan gå om foran hende og lige kigge på hende og så gå tilbage ved siden af hende.. :banan: Det er helt nyt! og lykkedes næææsten hver gang. fedt!

 

Men nu er jeg tre gange blevet spurgt om, hvorfor pokker jeg går i dch og ikke i dkk? Kan det da det ikke være lige meget?

Altså ikke herinde - men irl. Jamen, min hund er da ligeglad med hvor træningen er? Og hendes mor (mig) synes det er en kanon klub med en god træningskultur og så har transporten også noget at sige. Men er det kun mig, der opfatter det sådan lidt snobbet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en hund der er på lydighedspause, er vi startet op til rally. Og det burde næsten være obligatorisk for alle lydighedshunde! Hun har tidligere gået lidt rally før i tiden, og har et par pinde i øvet, så vi hoppede direkte ind på konkurrenceholdet, og lagde ud med hardcore sideskift og højrehandling. Jeg tror aldrig jeg har set hende tænke så meget før:lol: Men da hun kom tilbage på venstre side, var hun så meget på!

 

Så jeg tror at vi skal forsøge at holde det her med rally ved lige, bare i ny og næ.

 

Lillelorten har haft en lang periode hvor hun har været virkelig sej til indlæring. Lige nu er det så helt modsat! Og min største udfordring er at jeg ikke mister tålmodigheden med hende:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...