Hop til indhold

Kornfrit alternativ til Real Nature Wilderness - "mere fylde"


Sallypigen
 Share

Recommended Posts

Jeg fodrer og har gjort det hele hvalpetiden med Real Nature Wilderness Junior og er generelt rigtig godt tilfreds med det!

Men jeg har en mistanke om at Sally stadig føler sig sulten. Hun får 130g morgen og 140 g aften, og i løbet af dagen/aftenen diverse godbidder. Når hun er alene hjemme et marvben fyldt med dåsemad fra Wilderness Junior.

 

Foderet gør hende godt, hun er flot i pelsen og perfekt i drøjden, men som sagt, så tror jeg at hun stadig er sulten bagefter..

 

Jeg fodrer af princip så ren kost som muligt, og det er altså ikke fordi hun ikke kan tåle korn, men kun en hundemors bedste overbevisning om, at det ikke gør spor godt for hunden :)

 

Nogen gode ideer til hvad vi evt kunne skifte over til? Sally er 8½ md og det vil tidligst være når hun er 9½ md da vi er lige midt i første løbetid og der sker rigeligt allerede :)

 

Kan det betale sig at skifte junior mærke eller skal vi vente til hun er klar til adult foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene af mine beagler kan ikke blive mæt på kornfri foder - så kunne han æde konstant. Han får lidt kornfri - typisk om morgenen hvor hans "sult" ikke er så slem. Hovedmåltiderne er foder med "korn" -dvs. ris og den slags som jo er glutenfri. Han har altid haft en speciel appetit og bliver rastløs hvis han ikke får dækket sit behov. Af hensyn til at han kan holde vægten skal han derfor have foder med "korn"

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det ikke være "bare" fordi hun er labrador hun virker sulten?

 

Nogle af dem er jo et bundløst hul uanset hvad man giver dem :-)

 

Jo det kan meget vel være det, det joker vi i hvert fald med herhjemme :D

 

Loui kan også spise 24/7 så kender det :-)

 

hvad med at give hende grøntsager ved siden af/ blandet i vådfoderet?

 

Vådfoder? Er det dåsefoder du tænker på? Det fylder jeg kun i marvben, eller tørfoder blandet med vand (som jeg faktisk lige er startet på at gøre igen), forslag til grøntsager?

 

Du kan jo skifte hende halv på voksen foder og se om det gør en forskel. Men nogle hunde er ikke til at mætte.

 

Er det ikke for tidligt at skifte over på voksenfoder? På posen står der 14 mdr... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene af mine beagler kan ikke blive mæt på kornfri foder - så kunne han æde konstant. Han får lidt kornfri - typisk om morgenen hvor hans "sult" ikke er så slem. Hovedmåltiderne er foder med "korn" -dvs. ris og den slags som jo er glutenfri. Han har altid haft en speciel appetit og bliver rastløs hvis han ikke får dækket sit behov. Af hensyn til at han kan holde vægten skal han derfor have foder med "korn"

 

Jeg synes nemlig også at Sally bliver rastløs, går til skålen flere gange (hvilket hun ikke gør i løbet af dagen ellers) og vandrer rundt indtil hun affinder sig med at der ikke er mere mad ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nemlig også at Sally bliver rastløs, går til skålen flere gange (hvilket hun ikke gør i løbet af dagen ellers) og vandrer rundt indtil hun affinder sig med at der ikke er mere mad ;)

 

Oscar kradser på køkkenlågerne og forsøger at hive den skuffe op hvor godbidderne befinder sig i - han kan også hyle af køleskabet. Hjælper det ikke skriger han mig op i hovedet og det er sådan en speciel skinger lyd der får en til at stå ret op :lol:

 

Grønsager er forsøgt her - men det får bare maven til at gære og en endnu mere "sulten" beagle. Oscar får en del vådfoder da han får forstoppelse kun på tørfoder og det er min erfaring at vådfoderet mætter ham bedst - jeg kommer nogle gange almindelig havrefras på vådfoderet - da havre er rigtig godt for hele fordøjelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har erfaring med, at det virker ret godt på min konstant sultne labrador at give ham alt hans mad på én gang i stedet for at måltiderne var delt ud i løbet af dagen.

 

Og ja, så kan grøntsager jo være ganske godt fyldstof, hvis hunden altså trives med det. Min egen gjorde ikke, han blev endnu mere sulten af det og sked desuden 8-9 gange om dagen, men nogle hunde trives sikkert fint med det og så er det jo en fin måde at mætte hunden på, som den ikke tager på af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om det er for tidligt med voksen foder afhænger jo af hunden og lidt folks religion også. Typisk kan man vist sige at du kan skifte når hunden har nået 80 procent af sin voksen vægt.

 

Men også derfor jeg foreslår halv af hver. Nu kender jeg ikke det foder du bruger dog.

 

Du kan jo sagtens prøve om grøntsager. Men umiddelbart lyder hun sulten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...