Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Kender godt svenskeren - men kan ikke genkende at hun skulle ha' en artig hund..? :lol:

 

Glæder mig også til weekenden, jeg savner agilityfamilien noget så grusomt!!!

 

 

Joo hun er såååå artig :cool: altså hunden, ikke svenskeren haha. :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. Højden, så var Carla meget heldig. Her sagde målet 24,5 cm. Og gudske tak og lov for det, for sådan en lille kompakt hund skulle ikke løbe mellem. Nu har vi ikke været vanvittigt meget ude at starte, og tror ikke hun helt kommer med ud igen, kan ikke helt beslutte mig, for tre klasse 1 hunde er mere end hvad selv jeg kan klare. Især med de små klasser her på Sjælland i DcH. Og hun har det jo fint som sofahund. Havde hun boet herhjemme ville jeg ikke være i tvivl. Der er også kun to agilityhold i klubben, så det er ikke rigtig en mulighed at træne med tre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Buster er ca 38 cm så han skal også springe ret højt når han kommer i klasse 3. Vi mangler dog 2 sp-pinde i klasse 2. Men det haster godt nok ikke med at komme i klasse 3 pga de 45 cm. Især da han jo ikke er den mest speedy hund i forvejen.

Jeg har forstået at det er for sent at indsende kommentarer til Dkk/dch nu. Da det skulle være gjort for flere måneder siden. FCI er i fuld gang med at vedtage diverse regler pt.

Så vi må jo bare håbe på at højden bliver sat en smule ned.

Men ellers kan man vel prøve at høre dommerne om de vil bruges minimum højden istedet for max. I det mindste i en prøveperiode. Så kan folk jo se om det gør en forskel. Positive/negative erfaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. Højden, så var Carla meget heldig. Her sagde målet 24,5 cm. Og gudske tak og lov for det, for sådan en lille kompakt hund skulle ikke løbe mellem. Nu har vi ikke været vanvittigt meget ude at starte, og tror ikke hun helt kommer med ud igen, kan ikke helt beslutte mig, for tre klasse 1 hunde er mere end hvad selv jeg kan klare. Især med de små klasser her på Sjælland i DcH. Og hun har det jo fint som sofahund. Havde hun boet herhjemme ville jeg ikke være i tvivl. Der er også kun to agilityhold i klubben, så det er ikke rigtig en mulighed at træne med tre.
@Camilse - har du tastet forkert igen..? For der er da langt fra 24,5 til de 35 hvor grænsen går..? :vedikke:

 

Kan godt forstå du ikke kan kapere 3 klasse 1-hunde..! Og især hvis de er meget forskellige at løbe med, der må jo i hvert fald være forskel på Carla og de to andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

@Camilse - har du tastet forkert igen..? For der er da langt fra 24,5 til de 35 hvor grænsen går..? :vedikke:

 

Kan godt forstå du ikke kan kapere 3 klasse 1-hunde..! Og især hvis de er meget forskellige at løbe med, der må jo i hvert fald være forskel på Carla og de to andre...

 

:stupid: Hold nu op hvor går det godt... Hun er selvfølgelig 34,5... Og ja, tror det bliver slemt nok bare at have styr på Cassi og Calle... Hvis det så bare var sådan at Cassi næsten vari kl 2... Meeeen, hhv. 2 og 1 pind i Dkk og DcH er jo laaaaangt de fra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad er så minimum højden i klasse 1-2-3?

 

Lille: klasse 1=25-30, klasse 2=30-35, klasse 3=30-35

 

Mellem: klasse 1=35-40, klasse 2=40-45, klasse 3=40-45

 

Stor: klasse 1=55-60, klasse 2=60-65, klasse 3=60-65

 

Det mest almindelige er at man bruger de laveste i klasse 1 og klasse 2, og den højeste i klasse 3. Dvs. at for store hunde vil man typisk springe 55 i klasse 1, 60 i klasse 2, og 65 i klasse 3. Men det er tilladt at bruge makshøjderne indenfor hver klasse. Som Camilse skriver så har hun været ude for det i en klasse 1, jeg synes meget sjældent jeg ser det herovre. Men det er jo helt op til dommerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, hvis det er maks.højder du mener så er jeg med. Men springhøjderne for lille er stadig 25-35 osv. Det var det jeg tænkte Dober mente.

 

Makshøjde i klasse 1 tror jeg sgu jeg mangler at se endnu. Mener også at jeg kun sjældent har set 65 cm i klasse 2.

Jeg sprang også kun max i klasse 1 en gang med Duffen (30 cm i en ag1). I klasse 2 sprang vi det meste af tiden 30 cm. I klasse 3 har jeg kun 2 gange prøvet at banen var på 30 cm, ellers var den altid på 35 cm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...