Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hm... Calle kommer nok ikke med til Næstved om tre uger. Han har været til dyrlæge idag med sin afrevet negl, og alt ser nu fint ud, men han skal holdes i ro de næste ti dage og er på antibiotika og smertestillende pt. Har ikke helt styr på hvornår han kan begynde at arbejde rigtigt igen, men der skal jo passes lidt på ham, for knoglen er jo blottet. Nej, han må nok hellere springe den over. I det hele taget var det jo rigtig dumt jeg ikke lige spurgte ved dyrlægen. Men kan jo læse mig til at der går en til tre måneder før der er en ny negl.

 

Vil bare så gerne afsted, så overvejer at hive hende den sure med til en enkelt konkurrence. Jeg ved i hvert fald at hun vil sætte pris på det. What to do, What to do :hmm:

 

Øv, hvor er det altså bare uheldigt med Calle. :( Men han bliver jo heldigvis helt ok igen.

Og han kan vel godt træne agility på lavt blus om et par uger.

 

Jeg ville glemme alt om at starte agility stævner med ham før neglen er helt ok, men tage ham med som tilskuer og se om han ville lave nogle rallyøvelser eller tricks i nærheden af startområdet.

 

Jeg syntes du skal vente med at starte Cassie i agility til efter NM, så du ikke risikere at hun får skader. Især da hun nok er ekstra godt tændt efter lang fravær.

Jeg kan godt forstå du brænder efter at starte med hende. Men hvor ville det da være surt hvis hun kom galt afsted inden. Og hun er jo en turbo bølle.

 

Hvad med at starte lidt rallystævner med dem begge to?

Desuden så skal du vel også træne dit program 24/7 så du kan vinde det hele :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter og jeg kom hjem med 2 disk, 10 fejl og en 1ste plads, I vores fire løb igår. Super hyggeligt stævne! Det var hans 2. spring-sejr i grade2, så nu er det lige meget om vi vinder i spring eller agility for at tage os op til grade3. Man skal have 3 springsejre eller en agilitysejr. Og vi havde 3.386 sekunder ned til 2.pladsen! Det er helt veldt for os..

Han var super fin hele dagen!!! :hjerte:

 

der er lidt billeder af os her http://www.basilthorntonphotography.com/bn2a2469

 

og her http://www.basilthorntonphotography.com/photo28289786.html#photo

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor er det altså bare uheldigt med Calle. :( Men han bliver jo heldigvis helt ok igen.

Og han kan vel godt træne agility på lavt blus om et par uger.

 

Jeg ville glemme alt om at starte agility stævner med ham før neglen er helt ok, men tage ham med som tilskuer og se om han ville lave nogle rallyøvelser eller tricks i nærheden af startområdet.

 

Jeg syntes du skal vente med at starte Cassie i agility til efter NM, så du ikke risikere at hun får skader. Især da hun nok er ekstra godt tændt efter lang fravær.

Jeg kan godt forstå du brænder efter at starte med hende. Men hvor ville det da være surt hvis hun kom galt afsted inden. Og hun er jo en turbo bølle.

 

Hvad med at starte lidt rallystævner med dem begge to?

Desuden så skal du vel også træne dit program 24/7 så du kan vinde det hele :slem:

 

ingen tvivl om at Calle skal holde pause. Det er nok også meget sundt. Der er en del der skal trænes på, og det er der ikke helt mulighed for nu. Jo, jeg kan vel godt træne lidt bliv ved første spring, og stå på nedgangen af feltforhindringerne. Lige nu bruger vi tiden på at træne en masse delmomenter til hans nye program, det er heldigvis ikke anstrengende. Overvejer også at arbejde lidt med nogle LP-øvelser. Heldigvis er det jo sådan med hundene at de jo bare gerne vil være sammen med os og have det sjovt.

 

Cassi skal ikke afsted i næste weekend. Hun startede sin løbetid i sidste uge, og konkurrencen er på kunstgræs, så hun skal have bukser på, og det tror jeg på ingen måde jeg kan få hende til at acceptere(da hun skulle have dækken på første gang, forsvandt hun i flere timer og efter at have fået det af nægtede hun at tale med mig, hun er ret følsom hvad den slags angår), så jeg har trukket hende. Egentlig har jeg lyst til at give hende lov til at performe i et miljø, hvor der ikke er en masse ting der trygger hende. Lige på den mentale del tror jeg det kunne betale sig.

 

Lige nu ærgrer det mig lidt at Carla ikke er klar til at komme med ud, men det bliver nok også lidt for stort for den lille tøs.

 

Mht. Rallykonkurrencer, så er ham den lille vilde slet, slet ikke klar. Bare det at komme til træning på hjemmebane er svært nok for ham. Faktisk er det ved at være halvandet år siden vi sidst var til prøve. Han gik i snus efter første skilt, og, ja, sådan forsatte det. Men måske man skulle til at presse ham lidt. Han super skarp, når han lige er på. Så meget bedre end Cassi. Måske det er ved at være på tide at kræve lidt af ham. Problemet er så at der ikke er så mange konkurrencer tilbage. Man kunne jo vælge at gå op med det mål at man bare skulle have kontakt på de første par skilte og så løbe ud og belønne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi var til stævne i dag - det blev til to disk, men det er fuldstændig ligemeget, bare det at være afsted var så fedt. Leah var frisk og selvsikker, vi havde bare en lille fejl i hvert løb.

 

Efter at have været temmelig syg i lang tid, var jeg spændt på, om jeg kunne følge med hende, men det gik fint (tak, prednisolon). :lol:

 

Og vi har to dage mere til forhåbentlig at gøre det lidt bedre. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til stævne i dag - det blev til to disk, men det er fuldstændig ligemeget, bare det at være afsted var så fedt. Leah var frisk og selvsikker, vi havde bare en lille fejl i hvert løb.

 

Efter at have været temmelig syg i lang tid, var jeg spændt på, om jeg kunne følge med hende, men det gik fint (tak, prednisolon). :lol:

 

Og vi har to dage mere til forhåbentlig at gøre det lidt bedre. :-D

vi vil have video!! :banan:

 

Jeg har de syge agilityabstinenser nu :lol: har heldigvis klubtræning mandag aften, og så ser jeg om jeg kan smutte afsted til et UKA stævne næste søndag (de har pay on the day). Har på fornemmelsen at jeg ikke kommer til det jeg er meldt i 27./28. august, og det næste efter det er ikke før i starten af september! :shock:

 

Billeder fra forrige weekend

 

Ann Kruse BN2A2479.jpg

 

Ann Kruse 2481.jpg

 

Ann KruseBN2A2994.jpg

 

Ann Kruse BN2A2995.jpg

 

Ann Kruse 2v5a9015.jpg

Ann Kruse Full 2V5A9015.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

vi vil have video!! :banan:

 

Jeg har de syge agilityabstinenser nu :lol: har heldigvis klubtræning mandag aften, og så ser jeg om jeg kan smutte afsted til et UKA stævne næste søndag (de har pay on the day). Har på fornemmelsen at jeg ikke kommer til det jeg er meldt i 27./28. august, og det næste efter det er ikke før i starten af september! :shock:

 

Billeder fra forrige weekend

 

[ATTACH=CONFIG]133591[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]133592[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]133593[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]133594[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]133596[/ATTACH]

 

Dejlige billeder... Han ser godt noklille ud på det første billede...

Link til indlæg
Del på andre sites

To disk igen i dag, men hendes AG løb var faktisk et af hendes bedste nogensinde. Hun blev bare suget ind i en tunnel som vi ikke skulle tage. :mrgreen:

 

Det er egentlig underligt. Når vi træner på hold og herhjemme er tunnelen ikke vildt interessant, og når vi øver diskrimination vælger hun konsekvent A brættet eller balancen, aldrig tunnelen, men til stævne har de tunneler åbenbart en magnetisk kraft.

 

I SP gik hun totalt død så jeg hev hende ud efter at hun GIK igennem to slalompinde og derefter opgav. Set i bakspejlet var det nok lidt for ambitiøst at starte tre dage i træk, når vi stort set ikke har været til træning i tre måneder og kun har trænet sporadisk herhjemme. Men det var fedt at være afsted, og der var masser af gode momenter så jeg er super tilfreds med hende. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol:

 

Men hvorfor kun til konkurrencer og aldrig til træning? :hmm:

 

Fordi at de sorte huller til træning efterhånden er blevet fyldt op med så mange hunde, at de ikke længere kan hive fat i nogen hunde :vedikke:

 

*******************************

 

Btw, så nåede jeg frem til at prinsessen kommer med her i weekenden. Hun har været ude og træne et par gange nu, og damm, det er en lækker Cassi at løbe med, og uden helt at vide hvornår hun lige har øvet sig på det, så tager hun felterne HVER gang... Så det bliver spændende... Calles negl driller lidt, så tror ikke han kommer til konkurrencer før 2017... Måske, måske får han lov til at løbe springklasserne på hjemmebane om halvanden måned. Vil helst ikke have ham på feltforhindringerne før neglen er okay. Der er heldigvis en måned endnu før vi skal melde til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til stævner i weekenden, først DcH Horsens lørdag, og så DcH Vestfyn i går. Iso og jeg har haft det sjovt, men har ikke løbet ret godt. Eller, vi har haft nogle ok løb, hvor der så bare lige sker en lille ting, og så har vi enten fået fejl eller disk. Men ingen tvivl om at vi har rykket en hel del på det seneste, vi fungerer meget bedre sammen. Nu får vi én enkelt stævnedag mere her i august, og så er sæsonen ellers slut for vores del. Jeg håber det kan bli' til lidt flere stævner for os næste år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var afsted i weekenden med mine. Planen var at Cassi skulle løbe begge dage, men sådan blev det ikke.

 

Cassi var utrolig styrbar, men pillede bare så meget. I AG1 havde hun taget to overliggere og da hun gik fra A'et uden at få lov blev hun så smidt tilbage på feltet. i AGÅ fik hun igen mange nedrivinger, men var til at styre... SPÅ var ganske forfærdelig. Det regnede og hun fik øje på de der åndssvage paraplyer. Jeg besluttede mig for at det var en oplagt mulighed for at løbe med hende, hun var hamrende utryg og det har været første gang at jeg har skulle hive hende rundt på banen. Men det er et skridt på vejen til at få hende til at arbejde med de paraplyer. I SP1 løb hun super fint på det første, og så begyndte jeg nok at være lige verbal nok og troede det var det der var skyld i at hun begyndte at hive igen. Men ak, så fik jeg set ud af øjenkrogen at hun bare slet ikke havde normal springteknik. Tror desværre at vi er ved at være der, hvor hun bare skal pensioneres som agilityhund. Hun har det jo super med at lege freestylehund, og der kan jeg jo for alvor skåne hende. Det er bare frustrerende, for hun løb til trods for vanskelighederne med at springe til i 3. hurtigste tid.

 

Jeg valgte så at trække Cassi fra løbene søndag og fik lov til at løbe med Calle i springløbene. Havde ærgret mig over at han ikke var meldt til i spring, for hans negl var fin, fin. Agility kom han ikke med i, da jeg helst ikke ville have ham på en feltforhindring når han kører så højt som han gør. Han har jo ikke løbet siden Fionia og der havde vi jo ved de sidste løb problemer med tyvstarter. Jeg valgte så at starte ham tidligt(begge baner var så jeg kunne handle ham bagfra det første stykke). Han var faktisk super artig i det første løb, men nøj hvor kørte han bare højt. Han havde så meget gearing på at han bare glemte alt om at få bagenden med over springene(fik at vide at to overliggere fik lov at blive oppe). Han bliver disket fordi jeg ikke lige var hurtigt nok oppe og hjælpe ham.

 

I SP1 fandt han ud af at løfte benene... Men så var der lige den der dumme tunnel efter slalommen:fornaermet: Calle kunne simpelthen ikke holde sig inde i slalommen... Til sidst kunne han så ikke helt finde ud af at gå derhen hvor jeg ville have ham. Tror simpelthen ikke han når at se hvad jeg beder ham om.

 

Alt i alt var han faktisk rigtig artig, og jeg fik testet nogle ting af og inden SPÅ talte jeg med en anden om noget handling, hvor jeg sagde at det VILLE jeg have han skulle kunne, og ja, sørme, det kunne han :hjerte: Elsker at løbe med ham selvom han er lidt en rod. Vi har to konkurrencer i år, når vi er færdige, så tager vi hul på "Kan du så fatte at du skal løfte benene Calle!"-projektet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja :mrgreen: Calle prøver da :mrgreen:

Netop slalomproblemet har alle vel næsten prøvet. Det er blot et træningsspørgsmål.

Det er bare noget andet at skulle tage en slalom til et stævne end til træning.

Det spring han render uden om står jo ikke på hans linje og du er for langt tilbage til at rette hans linje op eller få ham sendt derud.

Efter tunnellen glemmer du vist at se på din hund. Du skal jo tage kontakt. Calle tager faktisk bare det han ser.

Så jeg syntes faktisk ikke at han er en møgunge :blink:

Klasse 1 baner er faktisk ofte svære til en hurtig hund, medmindre føren er endnu hurtigere ;-)

 

 

Rigtig ærgerligt med Cassi men hvis hun ikke kan holde til agility, er det da klart bedst at stoppe med hende. Og især når hun er glad og dygtig til freestyle m.m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, tror i misforstår... Møgunge er Calles kælenavn. Er fuldt ud klar over at hvis jeg havde været en smule mere skarp, så havde han været kommet meget bedre igennem.

 

Og så et lille :shock: I SPÅ banker han ind i slalommen undervejs. Han har stort set kun trænet på slalom med plastikpinde og til konkurrencen var det en træslalom, og den flytter sig bare ikke på samme måde. Han rystede lidt på hovedet og forsatte så videre gennem slalommen.

 

Sammenstødet blev fanget på billed:

 

Og dam der er knald på når han i den grad for bøjet i skinnen :shock: Ved ikke helt om man bør træne på en træslalom, så han forstår at det altså ikke altid er sådan at den bare flytter sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så har vi været til sæsonens sidste stævne - for vores del altså. Ingen resultater, som sædvanlig, men vi havde en superhyggelig dag i kanonvejr! :5up: Vi havde ét løb som jeg var rigtig tilfreds med, en pænt svær og meeeget hurtig springbane. Det gik skidegodt lige indtil 3. sidste spring, hvor Iso åbenbart syntes hun måtte rive - og så tog hun også 2. sidste spring med, når hun nu var i gang... :roll: Nu står den på træning indtil næste sæson går i gang igen, og så håber jeg at vi får lidt flere stævner med end i år!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...