Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Rigmor og jeg har vores første stævne i år d. 14 feb. Det er et DGI stævne med 2 løb, så helt stille og roligt :-D Søndagen efter var jeg heldigvis hurtig nok og fik plads til stævnet hos VAS. Bliver lækkert med et indendørs stævne i opvarmet hal :klap: Der har vi 4 klasseløb, så det bliver spændende at se om Rigmor holder hele dagen.

 

Jeg glæder mig bare til at stævnesæsonen rigtig går i gang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi var afsted i dag. Det blev til to disk, men det er dæleme de bedste disk vi nogensinde har fået. Der var virkelig knald på Leah, hun har aldrig løbet så stærkt til stævne før. I SP poppede hun ud af slalomen ved næstsidste pind, og ved næstsidste forhindring var hun så meget foran mig, at jeg umuligt kunne få det forkryds ind jeg havde planlagt, så da det i stedet blev et bagkryds snurrede hun rundt for at se hvor jeg blev af. :mrgreen:

 

I AG var hun næsten perfekt, men faldt for fælden hvor det magnetiske A bræt var lige for snuden af hende men hun skulle dreje af og tage en anden forhindring. Jeg påtager mig skylden for alle fejl. :lol:

 

Men jeg tror virkelig at det at Scoop også træner med os nu har fået ild i røven af hende. :banan:

 

Bliver spændende hvordan det går i morgen og søndag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holdt totalt stilen og blev disket i samtlige løb. Man er vel konsekvent! :mrgreen:

 

Nu hvor vi er i Master/Excellent er der ikke plads til selv den mindste fejl, og der var faktisk ufatteligt få fejlfri løb til stævnet generelt. Syntes egentlig ikke banerne så så svære ud, dog var der mange fælder.

 

Men men men, Leah holdt farten og glæden, og det er jo meget vigtigere end en skide sløjfe. Vi skal nok få det lært.

Jeg tjekkede ikke alle hendes tider, men i et løb var hun næsten 30 sekunder under den tilladte tid. Det ville jeg aldrig have gættet på for bare et par måneder siden.

 

Så...... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun har da fået rigtig god fart :-D

 

Jeg troede altid at en bane skulle starte med et spring? Er der andre regler i USA?

 

i Dk skal banen startes og sluttes med et spring. Amerikanerne har andre regler og tillader også andre typer forhindringer end vi gør herhjemme. De har fx flere overliggere på nogle spring (som du også kan se her på videoen og har også op til triple-spring istdetfor max dobbel som vi har herhjemme. Og sikkert også andre som jeg ikke kender til.

 

tror også, at de har flere forbund, og at der kan være forskel på reglerne fra forbund til forbund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min allerbedste Luna har dag løbe årets første stævne. Fokus var på at hun skulle tage sine felter og så skulle vi give den max gas i springløbene!

 

Som planlagt - så gjort, næsten da :mrgreen:

 

AG3: Fejlfrit løb med fin og sikker markering af felter - dårlig tid som ventet pga tiden brugt på felter!

AGÅben: Igen fine felter - disk pga fejlfører! :engel:

Spring åben: Fint løb fin fejl, igen fejlfører og disk!

Spring 3: Fejlfrit løb i fin tid og med rigtig fine momenter! :banan:

 

Film til de interesserede, AG åben mangler men det går nok nu vi blev disket :mrgreen:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er 1. dag af Højmestævnet overstået, er godt nok smadret, men glæder mig til i morgen hvor det går løs igen.

 

Aya startede tre klasser i dag.

på AG2 løb hun fejlfrit og i højt gear, hun havde et lækkert tempo på, og det hele fungerede, indtil den klods som jeg var prøvede at lave et forkryds med en hund der var for langt fremme, så hun måtte lige undvige mig og det mistede vi lidt tid på. Det blev ikke en fejl da jeg "heldigvis" har en så idiotsikker hund, men det tog noget tid fra os, så en 4. plads og ingen pind.

På AGÅ valgte møgungen at tyvstarte uden mig, så tilbage med hende, og så måtte vi tage den disk. Resten af løbet var fejlfrit, og hendes felter var suveræne:hjerte: dumme moar her fortrød ikke at stoppe op og rose for felterne nu vi alligevel var disket. :damn:

På SPÅ løb hun igen fejlfrit, så det blev årets første DM udtagelse fra vores side af :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...