Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så har Terkel haft sin stævnedebut!!! Og vi har haft en supergod dag, på alle måder!

 

Agilitymæssigt, så gik han jo ind og løb et fejlfrit AG1, det første han gjorde!!! :shock: Så en pind i bogen (som vi ikke har fået endnu...), en 5. plads og søreme også en præmie! En præmiebon som blev brugt som delbetaling til en ny lækker bold... AG åben endte med en disk, Terkel kogte lidt over da han desværre fik mulighed for at tænde lidt op på den hund der løb før os, og det kunne hans hjerne åbenbart ikke klare. I SP åben fik vi 15 fejl (tror en nedrivning og to vægringer), og vi fik også tidsfejl så jeg tror vi har været lidt uenige om hvad vej vi skulle. Har desværre ikke hele løbet på video - han tog ellers en superflot slalom som var virkelig svær! SP 1 endte også med en disk, en rigtig dum disk. Banen var virkelig åndssvag, med en fremadsendelse over 5 spring, altså viiiirkelig langt! Derudover var den ikke helt lige, så de skulle trykkes lidt ud et sted - hvor jeg selvfølgelig ikke nåede at være, og så tog han et spring bagfra.... :roll: Og jeg har lært/opdaget i dag, at Terkel totalt mangler træning i fremadsendelser og "slutspurter", så det skal vi lige i gang med at træne! Og så lærte jeg også noget om hvordan vores rutine skal være før vi skal ind, han skal ikke kigge for meget på dem der løber. Terkel er i det hele taget en virkelig duksedreng, som kigger på mig stort set efter hver forhindring. Det er lidt sjovt at se på video, for det bemærker jeg ikke når jeg løber... Så der er en løftet pegefinger til mig, jeg skal stole mere på ham, og bare koncentrere mig om at fortælle hvad han skal, og ikke vente på ham.

 

Udenfor banen, hvilket jeg egentlig har været mest spændt på, der har Terkel bare været superfin! Han har ligget så fint i sit bur mellem løbene, og han har endda sovet lidt indimellem. Der er ingen problemer at gå rundt med ham (udover at han trækker virkelig meget!!! :oops:), og han er generelt bare sød og rar.

 

Nu ville jeg jo mene at Terkel burde være træt, men det er han faktisk ikke rigtig... Men ok, han har løbet 4 løb hvilket jo egentlig ikke er så meget. Han har ikke stresset mellem løbene, hvilket kan ta' mange kræfter - han har jo bare ligget og hvilet og sovet, og været ude at gå lidt indimellem. Så det viser vel egentlig bare at han har været rigtigt fornuftig i dag. Men nye indtryk var der jo helt bestemt, så han er da træt, bare ikke helt-færdig-træt.

 

I det hele taget er jeg helt vildt imponeret af min "lille hvalp", han har virkelig et godt hoved, og han er helt vildt sød og artig både på og udenfor banen. Nurj, jeg er glad for ham... :lun:

 

Lidt video er der også!

 

[video=youtube;FF1-82ZAS7I]

 

Hvor er han bare dygtig og fin :klap: Lyder som en helt vildt sej debut - Selvfølgelig med pind i første løb, men også på mange andre måder.

Jeg kan godt forstå at du er imponeret over ham. Det skal da nok bliver rigtig sjovt og spændende at løbe med ham i fremtiden :-D

 

---------------------------------

Rigmor og jeg skal til årets første stævne om 2 uger oppe hos Garbogaard. Det er et dobbeltstævne, så vi får 4 løb. Det er også tiltrængt synes jeg, da vi ikke har været til stævne siden april sidste år... Så jeg glæder mig! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han bare dygtig og fin :klap: Lyder som en helt vildt sej debut - Selvfølgelig med pind i første løb, men også på mange andre måder.

Jeg kan godt forstå at du er imponeret over ham. Det skal da nok bliver rigtig sjovt og spændende at løbe med ham i fremtiden :-D

 

---------------------------------

Rigmor og jeg skal til årets første stævne om 2 uger oppe hos Garbogaard. Det er et dobbeltstævne, så vi får 4 løb. Det er også tiltrængt synes jeg, da vi ikke har været til stævne siden april sidste år... Så jeg glæder mig! :mrgreen:

 

Ja, jeg glæder mig helt klart til at løbe med Terkel i fremtiden, han skal nok bli' god!

 

Fedt at du skal til stævne - hvorfor har I haft en så lang pause?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg glæder mig helt klart til at løbe med Terkel i fremtiden, han skal nok bli' god!

 

Fedt at du skal til stævne - hvorfor har I haft en så lang pause?

 

Han er da allerede god! :mrgreen: Men bedre kan man jo altid blive :lol:

 

Jeg havde en lille dum ulykke tilbage i slut maj. Så jeg måtte ikke løbe agility i 6 måneder :megaked: MEN det må jeg nu :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel var jo også med i dag, anden dag af hans aller første stævne! Og det går jo ikke ligefrem fremad, resultatmæssigt - vi gik fra 1 fejlfri, 1 med fejl, 2 disk i går, til 4 disk i dag! :mrgreen: Til gengæld lærte Terkel i dag at jeg kunne binde hans legetøj fast i hans line, og at jeg kunne kaste den til side før vi startede, UDEN at han løb ud til den undervejs. Modsat andre (*host* trixie83 *host* :lol:) Han lærte også at bli' TOTALT tændt på agility, hvor han før kun har været tændt. Og endelig synes jeg at han begyndte at "slippe mig" lidt, og selv begyndte at søge fint videre. Så jeg er dybt tilfreds med de 4 disk'er! Og når man tænker på at springklasserne var virkelig svære, selv nogle af de bedste blev f.eks. smidt af langt før Terkel i SPÅ, så har han sgu gjort det rigtig godt. Jeg er SÅ stolt af min lille hvalpedreng! :lun:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel var jo også med i dag, anden dag af hans aller første stævne! Og det går jo ikke ligefrem fremad, resultatmæssigt - vi gik fra 1 fejlfri, 1 med fejl, 2 disk i går, til 4 disk i dag! :mrgreen: Til gengæld lærte Terkel i dag at jeg kunne binde hans legetøj fast i hans line, og at jeg kunne kaste den til side før vi startede, UDEN at han løb ud til den undervejs. Modsat andre (*host* trixie83 *host* :lol:) Han lærte også at bli' TOTALT tændt på agility, hvor han før kun har været tændt. Og endelig synes jeg at han begyndte at "slippe mig" lidt, og selv begyndte at søge fint videre. Så jeg er dybt tilfreds med de 4 disk'er! Og når man tænker på at springklasserne var virkelig svære, selv nogle af de bedste blev f.eks. smidt af langt før Terkel i SPÅ, så har han sgu gjort det rigtig godt. Jeg er SÅ stolt af min lille hvalpedreng! :lun:

 

I var super begge to! Meget stolt medtræner :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes helt seriøst du læste ham rigtig fint, så terle havde nogle rigtig gode ture også når den gik i ged :lol:

 

Det føltes i hvert fald bedre end om lørdagen! Selv om jeg indimellem falder i "Iso-uvaner". :fyfy: Men det bli'r jeg jo nok ved med at gøre... Er absolut tilfreds med søndagen, selv om vi fik 4 disk i røven. Der skete noget med ham i løbet af de to dage - til den gode side, og det trængte han til! :5up: Så vi glæder os til træning på lørdag! :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

@korvis

 

Jeg synes lige du - og andre nysgerrige - skal se denne af Manas første stævne

 

- det er jo totalt som at se Terkel. Hun kigger rigtig meget på mig og skal i det hele taget hjælpes meget, hvis vi så sammenligner med hendes SP 1 i weekenden, tja... det er hvad der kan ske på et år :banan:

 

 

Og nu jeg er i gang, så er det også ret sjovt at sammenligne disse 2 :mrgreen: Nogle ting ændrer sig åbenbart ikke på et år! :klap::sjov:

 

Manas første løb til stævne:

 

Manas AG åben i weekenden:

 

 

En ting der har ændret sig dog - er jeg lyder skide sur nu :shock: Nå, den tager vi lige med i baghovedet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør slet ikke vise de videoer jeg har af mine to tossers første konkurrencer. Cassis første konkurrence var med det mindset at man da lige så godt kunne løbe under springene... Og Calle havde kun træner slalom i to uger inden og var overbevist om at tunnellerne da også var noget man skulle springe over, for hende Camilla blev jo sir, når man ville tage den som hver anden forhindring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør slet ikke vise de videoer jeg har af mine to tossers første konkurrencer. Cassis første konkurrence var med det mindset at man da lige så godt kunne løbe under springene... Og Calle havde kun træner slalom i to uger inden og var overbevist om at tunnellerne da også var noget man skulle springe over, for hende Camilla blev jo sir, når man ville tage den som hver anden forhindring.

Men så er det jo netop sjovt at gense, specielt hvis man laver en sammenligning med hvor man så er nu! :banan: Jeg synes det inspirerer at se gamle videoer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, så lad gå... For snart et år siden ved Calles debut

 

[video=youtube_share;JtpHmHr_hnc]

 

Og så fem måneder efter på Fionia... Hold nu op jeg var rædselsslagen. Det var hans første løb, og han havde aldrig været ude til konkurrence hvor der var flere baner. Men han havde kun agility i hovedet. Han er stadig så vil at løbe med, og han er også ret agressiv når han går på forhindringerne. Der er næste synd han ikke har en skidegod handler, for der er så meget godt i ham. Siden er han blevet meget bedre til felterne, men tyvstarterne driller af og til.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt sjovt at se den udvikling der er sket med jeres hunde :mrgreen:

Mange ting har rykket sig og de har bedre forståelse for jobbet. Og så skinner deres personlighed alligevel bare igennem. :lun: Wow hvor nogle feltspring han tager ham Calle :mrgreen:

 

Lidt vildt som Mana og Terkel ligner hinanden.

Og stort tillykke med jeres flotte løb i weekenden! :5up: I er sgu seje :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...