Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

Virkelig god idé, det er vildt sjovt at se hvordan de udvikler sig! Og så var det at jeg opdagede at jeg åbenbart ikke har en eneste video fra Fionia..?! Det kan sgutte passe... Må se om jeg måske har det på videokameraet.

 

Og dt havde jeg ikke... Mystisk..?

Link til indlæg
Del på andre sites

@Trixie83 - har du dine Fionialøb på video..? Har vi bare været skide dårlige til at filme hinanden i "vores lejr", så jeg rent faktisk ikke har noget fra Fionia? Kan se at jeg ikke har lagt noget op på YT, og der ligger heller ikke noget på hverken computer, i iCloud eller på hukommelseskort... Lidt øv, for Iso løb et fejlfrit løb, og vi fik for første gang en præmie til ugestævne! :banan:

 

Nå, men Iso's debut har jeg:

 

 

Og så har jeg åbenbart ikke fået filmet ret meget i 2016, og det lille jeg har, har jeg ikke lagt op på YT... Så kun for denne tråd har jeg fundet det sidste løb i 2016, og lagt det op! :lol:

 

 

 

Jeg fik f.ø. et mindre chok da jeg så 2016-videoen..!! :shock: Hold kæft jeg var tyk dér! Og jeg kan også se på hvordan jeg løber, at jeg er meget træt og tung... :cry: Heldigvis har jeg vist tabt det hele igen, og er ikke nær så træt mere.

 

Og så håber jeg søreme at der sker mere med Terkel i løbet af 6 år, end hvad der har gjort med Iso... :roll: Ej, det skal retfærdigvis siges at Iso er pissesvær at løbe med, og at hun ikke blev startet nær så godt op som Terkel er blevet. Iso har været supergod til sine forhindringer, som jeg selv har indlært - men mht. handling har det ikke været så systematisk som hun havde haft brug for. Tænk hvis hun var startet op som Terkel... Når det er sagt så har vi rykket meget efter at vi begyndte at få træning hos AB, og jeg skal være lidt bedre til at få filmet vores løb i år, og ikke kun Terkels! :fyfy:

 

En lille ekstra bonus - der er INGEN der har haft en lige så håbløs debut som jeg og Daiwa! :lol: (skal også retfærdiggøres lidt, Daiwa var seriøst bange for mennesker... :cry:) Året er 2000, husker ikke hvor, men det var ét af de helt store steder den gang. Virkelig klogt træk, Korvis... :oops::sjov: Og ja, det var det sejeste af det seje at løbe i campinghabit! :5up:

 

 

Og det her må så være ca. et år senere. Alle Daiwas løb ligger desværre på ikke-digitale medier, og jeg har kun fået de her to stævner digitaliseret. Heldigvis gik det riiiimelig hurtigt bedre med Daiwa, men det var vist hende der gav mig den pænt store tålmodighed jeg stadig har i dag... :lol:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vist 4 løb af Manas og 2 af Lunas fra Fiona :hmm: så vi var ret ringe må konklusionen være! Da de 3 er filmet af min veninde og min far! :mrgreen:

 

Iso har da rykket sig meget fra sit første løb! Men tydeligt iso :hjerte: Daiwas første løb :klap:Men hun blev da også helt sej til sidst.

 

Jeg skal gerne Lunas første og sidste for hun er sjov at se udvikling på. For man kan samtidig se min udvikling :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fandt jeg Cassisførste løb. Til hendes forslag skal det siges at hun havde holdt syv måneders pause, da hun blev skadet dagen før hun skulle hav haft sin debut efteråret og vi nåede at få en måneds træning. Derfor løb hun også kun springklasserne.

 

Personligt synes jeg det der var efter første tunnel var lidt urimeligt for kl. 1.

 

[video=youtube_share;SCs5_-YlLsY]

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg gravet lidt på yt og fundet video fra Lunas 2. Stævne. Jeg fik ikke det første filmet for jeg var OVERBEVIST om at det gad jeg ikke mere end den gang. Jeg blev klogere :mrgreen:

 

Her i AG 1 august 2012. Lige knap 20 måneder gammel.

 

 

Og her i AG 3 i december 2016. Lige knap 6 år.

 

m.youtube.com/watch?v=Gug4U4Snf4M

 

Jeg er vild med hendes udvikling :banan: og min egen også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vist 4 løb af Manas og 2 af Lunas fra Fiona :hmm: så vi var ret ringe må konklusionen være! Da de 3 er filmet af min veninde og min far! :mrgreen:

 

Iso har da rykket sig meget fra sit første løb! Men tydeligt iso :hjerte: Daiwas første løb :klap:Men hun blev da også helt sej til sidst.

 

Jeg skal gerne Lunas første og sidste for hun er sjov at se udvikling på. For man kan samtidig se min udvikling :-D

Ja, jeg mistænker lidt at jeg måske koncentrerede mig ret meget om en vis lille hvalp til Fionia, og ikke tænkte så meget på at få filmet Iso's løb... :oops: Det er også vildt svært at få nogen til at filme til de der uge-stævner, for alle løber hele tiden.

 

Iso har rykket, meget endda. Men det er bare ikke altid til at se, vi laver jo stadig masser af fejl og disk'er, men hun er helt anderledes styrbar nu - og jeg har lært masser hos AB...

 

Daiwa rykkede rigtig meget! Hun løb vel indtil hun var 8-9 år, så blev hun blind. Desværre strammede de tiderne meget i de år Daiwa var aktiv, så vi havde ALTID tidsfejl. :evil:

 

Så har jeg gravet lidt på yt og fundet video fra Lunas 2. Stævne. Jeg fik ikke det første filmet for jeg var OVERBEVIST om at det gad jeg ikke mere end den gang. Jeg blev klogere :mrgreen:

 

Her i AG 1 august 2012. Lige knap 20 måneder gammel.

 

 

Og her i AG 3 i december 2016. Lige knap 6 år.

 

m.youtube.com/watch?v=Gug4U4Snf4M

 

Jeg er vild med hendes udvikling :banan: og min egen også :mrgreen:

Ja det er jo helt vildt så meget I har rykket, begge to! :5up: Og det var da heldigt at du alligevel prøvede det der stævne-noget en gang til! :wink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg mistænker lidt at jeg måske koncentrerede mig ret meget om en vis lille hvalp til Fionia, og ikke tænkte så meget på at få filmet Iso's løb... :oops: Det er også vildt svært at få nogen til at filme til de der uge-stævner, for alle løber hele tiden.

 

Iso har rykket, meget endda. Men det er bare ikke altid til at se, vi laver jo stadig masser af fejl og disk'er, men hun er helt anderledes styrbar nu - og jeg har lært masser hos AB...

 

Daiwa rykkede rigtig meget! Hun løb vel indtil hun var 8-9 år, så blev hun blind. Desværre strammede de tiderne meget i de år Daiwa var aktiv, så vi havde ALTID tidsfejl. :evil:

 

 

Ja det er jo helt vildt så meget I har rykket, begge to! :5up: Og det var da heldigt at du alligevel prøvede det der stævne-noget en gang til! :wink: :lol:

 

Lille Terle tog bestemt meget tid, og det var hyyyygeligt :hjerte: Ja, når vi er i gang på 3 baner og i forskellige klasser, så kan de være svært lige at få hevet folk hen med et kamera!

 

Jeg er så glad for jeg kom i kontakt med AB og begyndte på enetimer - det har gjort en helt unik forskel for mig og Luna, men det var pga jeg kom på Annettes hold i første omgang jeg rigtig fik "blod på tanden" i forhold at det der agility kunne gøres anderledes en da jeg startede. Og så blev jeg hooked!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Terle tog bestemt meget tid, og det var hyyyygeligt :hjerte: Ja, når vi er i gang på 3 baner og i forskellige klasser, så kan de være svært lige at få hevet folk hen med et kamera!

 

Jeg er så glad for jeg kom i kontakt med AB og begyndte på enetimer - det har gjort en helt unik forskel for mig og Luna, men det var pga jeg kom på Annettes hold i første omgang jeg rigtig fik "blod på tanden" i forhold at det der agility kunne gøres anderledes en da jeg startede. Og så blev jeg hooked!

Jeg har haft blod på tanden allerede før jeg fik hund! :lol: Har været superheldig med trænere generelt - lige med undtagelse for den periode hvor jeg ikke havde noget sted at træne med Frostie. AB har også gjort helt vildt stor forskel for mig, det er til største del hendes fortjeneste at Iso og jeg endelig rykker lidt, selv om vi også har haft rigtig gode trænere i klubben. Og nu er Terkel jo også kommet på hold hos en træner vi er vildt glade for! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft blod på tanden allerede før jeg fik hund! :lol: Har været superheldig med trænere generelt - lige med undtagelse for den periode hvor jeg ikke havde noget sted at træne med Frostie. AB har også gjort helt vildt stor forskel for mig, det er til største del hendes fortjeneste at Iso og jeg endelig rykker lidt, selv om vi også har haft rigtig gode trænere i klubben. Og nu er Terkel jo også kommet på hold hos en træner vi er vildt glade for! :hjerte:

 

:bighug: Tark!

 

Gode trænere er bare SÅ vigtige for ens engagement. Har heldigvis (bortset fra Milos første hold) kun haft dygtige og engagerede trænere - men stilen passede bare ikke helt til mig. Så mistede hurtigt interressen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug: Tark!

 

Gode trænere er bare SÅ vigtige for ens engagement. Har heldigvis (bortset fra Milos første hold) kun haft dygtige og engagerede trænere - men stilen passede bare ikke helt til mig. Så mistede hurtigt interressen.

Gode trænere betyder ALT!!! Og at gå hos en træner man ikke er enig med, eller en der bare ikke er god nok/ikke kan gi' en noget, er virkelig dræbende for motivationen... Det har jeg heldigvis ikke oplevet til agility, kun til andre aktiviteter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg mistænker lidt at jeg måske koncentrerede mig ret meget om en vis lille hvalp til Fionia, og ikke tænkte så meget på at få filmet Iso's løb... :oops:Det er også vildt svært at få nogen til at filme til de der uge-stævner, for alle løber hele tiden.

 

Iso har rykket, meget endda. Men det er bare ikke altid til at se, vi laver jo stadig masser af fejl og disk'er, men hun er helt anderledes styrbar nu - og jeg har lært masser hos AB...

 

Daiwa rykkede rigtig meget! Hun løb vel indtil hun var 8-9 år, så blev hun blind. Desværre strammede de tiderne meget i de år Daiwa var aktiv, så vi havde ALTID tidsfejl. :evil:

 

 

Ja det er jo helt vildt så meget I har rykket, begge to! :5up: Og det var da heldigt at du alligevel prøvede det der stævne-noget en gang til! :wink: :lol:

 

En anden gang så finder du mig(hvis jeg er der). Jeg havde nemlig kun to løb om dagen, og de ville ikke bruge mig som hjælper, da der var for mange der havde meldt sig, som ikke havde hund med.

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden gang så finder du mig(hvis jeg er der). Jeg havde nemlig kun to løb om dagen, og de ville ikke bruge mig som hjælper, da der var for mange der havde meldt sig, som ikke havde hund med.

 

Det skaljeg huske! :5up: Jeg havde også kun to løb pr. dag, nu du siger det... Så er det måske ikke så underligt jeg ikke har nogle videos, der var jo ikke så mange chancer. :lol: Jaaa, det var så fedt at der var så mange hjælpere uden hund! Jeg slap heldigvis også, det var sgu rart når jeg nu havde hvalp med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal til et "alternativt" stævne i morgen. Det er ikke AKC, men NADAC (North American Dog Agility Council).

 

Det er efter sigende meget afslappet og de lægger mest vægt på, at det skal være sjovt - og sikkert. Ingen vippe, ingen pose (den har AKC nu også afskaffet) og vistnok heller intet bord.

 

Og så får vi lov til at løbe Novice igen - det tror jeg bliver sjovt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv Doberfan... Men ja vigtigere at hjælpe naboen når situationen er som den er.

 

Angående at finde den rette agility træning. Så syntes jeg bare det er så svært efter jeg har fået stor hund.

Jeg har vildt dygtige trænere, de løber bare ikke med stor hund. Og der er altså bare lidt andre udfordringer. Eller det er der med min.

Mange trænere er lidt for hårde i deres metoder efter min mening.

Ja ja jeg er sart....

Jeg bruger meget online kurser men mangler ligesom en til at korrigere en under træning. For hold da op jeg laver mange fejl. Han er bestemt ikke nem at løbe med fordi han er meget selvstændig. Men altid sød, ingen stress og han napper aldrig.

Jeg har bestemt ikke gjort det nemt for mig selv med to så forskellige hunde :-) men jeg lærer en helt masse af dem begge hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så sidder jeg ved pc'en med jordens dårligste smag i munden. Har været til stævne i egen klub med Luna.

 

Fredag formiddag var vi ude og træne med Terle og Korvis - og det gik SÅ godt! Super træning med Luna. Vi sprang en enkelt omgang på 40 som forberedelse til WAO udtagelsen om en måned, og absolut ingen problemer i det :5up: Så glædede mig så meget til weekendens stævne!

 

Lørdag løb Luna egentlig okay, men syntes dog hun manglede at give sig 100 % - hun var nok på 90, men min kæreste var med som indsender og så bliver frøken Luna altså lidt far-syg tillagde det ikke stor betydning. Luna var frisk og glad og løb i ganske fine tider. Hun ville gerne lege ruskeleg i de 2 første løb, men ikke i de 2 sidste, det er dog ikke helt unormalt.

 

Søndag kom, vi lægger ud med AG3. Luna virker lidt træt/mut men kan da godt peppes lidt op. Da vi så løber fiser hun uden om et spring fordi hun trækker ind mod mig, selvom det stod lige foran hende. Liiidt sært. Så løber vi AG åben, der sker det samme. Hun fiser uden om et spring lige i hendes løbe retning. Hmm tænker damen her, jeg har nok ikke trænet nok med hende igennem vinteren og måske jeg fik trukket hende af, osv osv.

 

Så skal vi til spring åben. Luna er frisk og glad, ud af bilen. Men nægter 100 % at tage sit legetøj. Lige inden vi skal ind på banen begynder at slikke sig om munden, men hun havde også lige samlet en guf op fra jorden, så igen tænker jeg, nok bare lidt sand. Vi løber, fejlfrit i en okay tid men da hun så får sin belønningsbøtte efter løbet kan jeg se der ER noget galt. Hun tager sit guf men render så rundt og ligner en i store smerter (mavesmerter). Bliver meget bekymret og nusser og trykker og ser hende an. Så vil jeg lige tjekke om der sidder nogen i mellem tænderne fra tidligere da hun igen begynder at slikke sig om munden.

 

Så har hun en løs fortand!! Stakkels lille pige altså.... Håber ikke hun har haft den længe.... Dårlig hundemor. dk :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så sidder jeg ved pc'en med jordens dårligste smag i munden. Har været til stævne i egen klub med Luna.

 

Fredag formiddag var vi ude og træne med Terle og Korvis - og det gik SÅ godt! Super træning med Luna. Vi sprang en enkelt omgang på 40 som forberedelse til WAO udtagelsen om en måned, og absolut ingen problemer i det :5up: Så glædede mig så meget til weekendens stævne!

 

Lørdag løb Luna egentlig okay, men syntes dog hun manglede at give sig 100 % - hun var nok på 90, men min kæreste var med som indsender og så bliver frøken Luna altså lidt far-syg tillagde det ikke stor betydning. Luna var frisk og glad og løb i ganske fine tider. Hun ville gerne lege ruskeleg i de 2 første løb, men ikke i de 2 sidste, det er dog ikke helt unormalt.

 

Søndag kom, vi lægger ud med AG3. Luna virker lidt træt/mut men kan da godt peppes lidt op. Da vi så løber fiser hun uden om et spring fordi hun trækker ind mod mig, selvom det stod lige foran hende. Liiidt sært. Så løber vi AG åben, der sker det samme. Hun fiser uden om et spring lige i hendes løbe retning. Hmm tænker damen her, jeg har nok ikke trænet nok med hende igennem vinteren og måske jeg fik trukket hende af, osv osv.

 

Så skal vi til spring åben. Luna er frisk og glad, ud af bilen. Men nægter 100 % at tage sit legetøj. Lige inden vi skal ind på banen begynder at slikke sig om munden, men hun havde også lige samlet en guf op fra jorden, så igen tænker jeg, nok bare lidt sand. Vi løber, fejlfrit i en okay tid men da hun så får sin belønningsbøtte efter løbet kan jeg se der ER noget galt. Hun tager sit guf men render så rundt og ligner en i store smerter (mavesmerter). Bliver meget bekymret og nusser og trykker og ser hende an. Så vil jeg lige tjekke om der sidder nogen i mellem tænderne fra tidligere da hun igen begynder at slikke sig om munden.

 

Så har hun en løs fortand!! Stakkels lille pige altså.... Håber ikke hun har haft den længe.... Dårlig hundemor. dk :oops:

 

Åh, lille puds...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik Calle og jeg taget hul på konkurrencesæsonen. Jeg havde frygtet det lidt, for han plejer at tænde helt vildt når han er med ude, så jeg havde forestillet mig store diskussioner om hvor slalomindgangen er eller vigtigheden af at tage felterne. Og det blev ikke meget bedre, da jeg trådte ind i hallen med ham og han gik helt i selvsving og begyndte at gø og gø og nå, ja, gø lidt mere. Han gøede ikke er nogen, han gøede bare. Og han havde kun en ting i hovedet. Han ville løbe agility. SHIT, det ender bare galt.

 

Jeg har en video, men løbene er i forkert rækkefølge.

 

Første løb(det der er nr. 2 på videoen), beslutter jeg mig for at med den start behøver jeg ikke gå langt fra ham, så han bliver startet hurtigt. Og han søger super fint frem over A'et, husker feltet. Jeg kalder lidt dumt på det næste spring og han river ned. Flot felt på vippen, hvor han venter på at få lov at gå selvom der er en tunnel. Han glider lidt før slalommen, så han kommer rigtigt ind, men kan ikke nå at få næste port. Vi diskuterer lidt(primært fordi han ikke helt opdagede at noget var galt), og han tager en fin slalom. Den næste del gik fint og så glemmer jeg at støtte ham da han kommer ud af tunnellen, så han suser lige forbi. Bagefter kommer balancen så, hvor han egentlig ikke har meget fart på, men jeg tror han bliver overrasket over at den flytter på sig og så mister han balancen og ryger af. Herefter skulle han støttes til at komme over.

 

Andet løb. Samme start som i det første og jeg træffe igen en beslutning om at undgå diskussionerne om at blive i starten og får ham hurtigt af sted. Han arbejder faktisk rigtig fint og får sit felt på A'et, men glemmer lige et spring i farten. Fin slalom og igen en rigtig fin vippe. Og så kommer vi til den del jeg bare ikke anede hvordan jeg skulle handle. Med Cassi ville jeg bare bruge bagkryds, men det er Calle ikke super sikker i. Jeg kunne ikke nå op og lave et kryds foran, så jeg valgte at forsøge, og så tabte han helt hovedet og kunne slet ikke komme over springene. Han skal støttes lidt på balancen og jeg bliver så glad for at han tager det, så han bliver helt befippet og kan slet ikke noget.

 

Vi havde to springløb, men jeg har været syg det meste af ugen, halsen drillede igår og min næse løb i dag i tide og utide, så jeg besluttede mig for at trække ham.

Lige nu er han træt og glad. Og jeg er egentlig ret tilfreds med ham og har lært en del af at løbe med ham i dag.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv Doberfan... Men ja vigtigere at hjælpe naboen når situationen er som den er.

 

Angående at finde den rette agility træning. Så syntes jeg bare det er så svært efter jeg har fået stor hund.

Jeg har vildt dygtige trænere, de løber bare ikke med stor hund. Og der er altså bare lidt andre udfordringer. Eller det er der med min.

Mange trænere er lidt for hårde i deres metoder efter min mening.

Ja ja jeg er sart....

Jeg bruger meget online kurser men mangler ligesom en til at korrigere en under træning. For hold da op jeg laver mange fejl. Han er bestemt ikke nem at løbe med fordi han er meget selvstændig. Men altid sød, ingen stress og han napper aldrig.

Jeg har bestemt ikke gjort det nemt for mig selv med to så forskellige hunde :-) men jeg lærer en helt masse af dem begge hele tiden.

 

Jeg kender det, for mig er problemet så lidt andet. For jeg er løbet ind i trænere, der generelt mener at der er alt for meget go i Calle, men der kommer ikke rigtig nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at håndtere problemet. Jeg vil så sige at efter i dag, hvor jeg har set rigtig mange border collier i kl. 1 og 2, så er han slet, slet ikke så slem.

 

Men hvis man selv ikke acceptere nogen form for stress i hunden, så er det nok svært at accepterer at ens hundeførere tillader det :vedikke:

 

Og så kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor jeg egentlig har været lidt misundelig på en bekendts hund. For den var altid så artig og vedkommende der har den bliver konstant reddet af hunden fordi den bare gør det den skal. Men den skal være 100 % sikker og det tager så meget farten af den. Der er intet tegn på initiativ i hunden, og det synes jeg er vigtigt for en agilityhund. Eller sagt på en anden måde, jeg vil ti gange hellere have en hund der tænker, uh, jeg skal nok tage det spring når jeg ikke er klar i mælet end en der tænker, nå jeg venter lige på at hende den tunge kommer og fortæller mig hvad jeg skal(for ellers får jeg nok bare skæld ud).

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv Doberfan... Men ja vigtigere at hjælpe naboen når situationen er som den er.

 

Angående at finde den rette agility træning. Så syntes jeg bare det er så svært efter jeg har fået stor hund.

Jeg har vildt dygtige trænere, de løber bare ikke med stor hund. Og der er altså bare lidt andre udfordringer. Eller det er der med min.

Mange trænere er lidt for hårde i deres metoder efter min mening.

Ja ja jeg er sart....

Jeg bruger meget online kurser men mangler ligesom en til at korrigere en under træning. For hold da op jeg laver mange fejl. Han er bestemt ikke nem at løbe med fordi han er meget selvstændig. Men altid sød, ingen stress og han napper aldrig.

Jeg har bestemt ikke gjort det nemt for mig selv med to så forskellige hunde :-) men jeg lærer en helt masse af dem begge hele tiden.

Det er bare stor forskel på små og store hunde, og det kan være svært for en træner at forstå den forskel, hvis ikke de har prøvet det på egen krop. Det er helt forskellige ting der er nemme/svære, og har man udfordringer er det virkelig en hjælp med en træner der ved 100% hvad man slås med... Har du ikke mulighed for at ta' en enetime eller to ved nogen der kan de store hunde? Eller tage på et kursus?

 

Så sidder jeg ved pc'en med jordens dårligste smag i munden. Har været til stævne i egen klub med Luna.

 

Fredag formiddag var vi ude og træne med Terle og Korvis - og det gik SÅ godt! Super træning med Luna. Vi sprang en enkelt omgang på 40 som forberedelse til WAO udtagelsen om en måned, og absolut ingen problemer i det :5up: Så glædede mig så meget til weekendens stævne!

 

Lørdag løb Luna egentlig okay, men syntes dog hun manglede at give sig 100 % - hun var nok på 90, men min kæreste var med som indsender og så bliver frøken Luna altså lidt far-syg tillagde det ikke stor betydning. Luna var frisk og glad og løb i ganske fine tider. Hun ville gerne lege ruskeleg i de 2 første løb, men ikke i de 2 sidste, det er dog ikke helt unormalt.

 

Søndag kom, vi lægger ud med AG3. Luna virker lidt træt/mut men kan da godt peppes lidt op. Da vi så løber fiser hun uden om et spring fordi hun trækker ind mod mig, selvom det stod lige foran hende. Liiidt sært. Så løber vi AG åben, der sker det samme. Hun fiser uden om et spring lige i hendes løbe retning. Hmm tænker damen her, jeg har nok ikke trænet nok med hende igennem vinteren og måske jeg fik trukket hende af, osv osv.

 

Så skal vi til spring åben. Luna er frisk og glad, ud af bilen. Men nægter 100 % at tage sit legetøj. Lige inden vi skal ind på banen begynder at slikke sig om munden, men hun havde også lige samlet en guf op fra jorden, så igen tænker jeg, nok bare lidt sand. Vi løber, fejlfrit i en okay tid men da hun så får sin belønningsbøtte efter løbet kan jeg se der ER noget galt. Hun tager sit guf men render så rundt og ligner en i store smerter (mavesmerter). Bliver meget bekymret og nusser og trykker og ser hende an. Så vil jeg lige tjekke om der sidder nogen i mellem tænderne fra tidligere da hun igen begynder at slikke sig om munden.

 

Så har hun en løs fortand!! Stakkels lille pige altså.... Håber ikke hun har haft den længe.... Dårlig hundemor. dk :oops:

Ej, du er da jordens sødeste hundemor... :bighug: Tænder er søreme da ikke det første man tænker på, når hunden lige pludselig teer sig underligt! Så det er da flot at du opdagede det med tanden i det hele taget. Og så hjalp det jo Luna meget, at jeg løftede hende op - det ææælsker hun jo! :mrgreen: NOT!!! :lol:

Så fik Calle og jeg taget hul på konkurrencesæsonen. Jeg havde frygtet det lidt, for han plejer at tænde helt vildt når han er med ude, så jeg havde forestillet mig store diskussioner om hvor slalomindgangen er eller vigtigheden af at tage felterne. Og det blev ikke meget bedre, da jeg trådte ind i hallen med ham og han gik helt i selvsving og begyndte at gø og gø og nå, ja, gø lidt mere. Han gøede ikke er nogen, han gøede bare. Og han havde kun en ting i hovedet. Han ville løbe agility. SHIT, det ender bare galt.

 

Jeg har en video, men løbene er i forkert rækkefølge.

 

Første løb(det der er nr. 2 på videoen), beslutter jeg mig for at med den start behøver jeg ikke gå langt fra ham, så han bliver startet hurtigt. Og han søger super fint frem over A'et, husker feltet. Jeg kalder lidt dumt på det næste spring og han river ned. Flot felt på vippen, hvor han venter på at få lov at gå selvom der er en tunnel. Han glider lidt før slalommen, så han kommer rigtigt ind, men kan ikke nå at få næste port. Vi diskuterer lidt(primært fordi han ikke helt opdagede at noget var galt), og han tager en fin slalom. Den næste del gik fint og så glemmer jeg at støtte ham da han kommer ud af tunnellen, så han suser lige forbi. Bagefter kommer balancen så, hvor han egentlig ikke har meget fart på, men jeg tror han bliver overrasket over at den flytter på sig og så mister han balancen og ryger af. Herefter skulle han støttes til at komme over.

 

Andet løb. Samme start som i det første og jeg træffe igen en beslutning om at undgå diskussionerne om at blive i starten og får ham hurtigt af sted. Han arbejder faktisk rigtig fint og får sit felt på A'et, men glemmer lige et spring i farten. Fin slalom og igen en rigtig fin vippe. Og så kommer vi til den del jeg bare ikke anede hvordan jeg skulle handle. Med Cassi ville jeg bare bruge bagkryds, men det er Calle ikke super sikker i. Jeg kunne ikke nå op og lave et kryds foran, så jeg valgte at forsøge, og så tabte han helt hovedet og kunne slet ikke komme over springene. Han skal støttes lidt på balancen og jeg bliver så glad for at han tager det, så han bliver helt befippet og kan slet ikke noget.

 

Vi havde to springløb, men jeg har været syg det meste af ugen, halsen drillede igår og min næse løb i dag i tide og utide, så jeg besluttede mig for at trække ham.

Lige nu er han træt og glad. Og jeg er egentlig ret tilfreds med ham og har lært en del af at løbe med ham i dag.

 

I har rykket meget, vil jeg sige! :5up: Lige det med at han falder af balancen er ikke kommet med på videoen - håber ikke det var for voldsomt! Men han ta'r den jo fint, omend lidt forsigtigt, i det der er første løb på videoen. Så forhåbentlig er han ikke blevet alt for forskrækket.

 

------------------------------------------

Jeg har også været til stævne i dag - dog som hjælper! Og jeg kan ikke lade være med at være lidt skuffet... Ikke over løberne! Men hjælperne. Der var da pænt mange der havde meldt sig som hjælpere, det er jo fint! Men for filan altså, nogle skal virkelig sparkes i gang og ha' fortalt ALT hvad de skal gøre! :roll: Hvorfor fanden kan folk ikke selv se at der er brug for hjælp? Mellem højdeklasserne, hvor der skal sættes spring op/ned - dommeren står på banen og gør tegn med hænderne, og INGEN løber ud for at hjælpe??? Ombygning af banen mellem klasserne, der går 2-3 mand på banen - inklusive dommer! - og ved sidelinjen står der indtil flere hjælpere der ikke laver en skid for at hjælpe?? Da vi endelig er færdige med stævnet, og ALT skal pakkes sammen - så snart selve forhindringerne er pakket sammen forsvinder folk, selv om der er masser af andre ting der skal pakkes sammen, bl.a. et helt køkken?? Jeg ved ikke om det bare er mig der er blevet godt "stævne-opdraget", eller om det er noget med den lidt yngre generation (for det er generelt de yngre det gælder...), men hvis ikke de lærer det så har vi snart ingen stævner, pga. manglende hjælp...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke så slemt. Det er en meget let balance, så tror han blev overrasket over at den rørte på sig. Han er jo vant til de rigtig tunge, den her kan man løfte samlet hvis man er tre mand. Han satte egentlig farten ret meget ned, men føler sig åbenbart så usikker, så han ryger af. I anden omgang hoppede han selv ned igen. Så tog vi den fra den anden ende, stille og roligt. Han trykkede sig noget, men blev glad så snart han var kommet op over opgangen. Og det er vel et lille tegn på at fornuften er ved at indfinde sig, når han ikke bare jerner afsted. Tror egentlig vi kan løse det ved at han får prøvet en masse forskellige balancer.

 

Det eneste der irriterede mig i dag, var at han blev virkelig teenagerstyg, da han ventede på at det skulle blive hans tur. Og jeg kunne ikke rigtig går væk, for vi skulle være klar der fire hunde før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. frivillige, så er det bare rigtig svært. Jeg plejer at melde mig som hjælper. Bl.a. fordi det er rigtig hyggeligt. Jeg har i dag stået i en kold hal og fået en hyggelig snak med først den ene agilityfreak og derefter den anden. Den ene havde forøvrigt trænet agility siden 92 og løb i kl. 3. Jeg fik flere kommentarer på helt små detaljer, hos de hunde der løb. Det var ret lærerigt.

 

Da tilmeldingen var slut til denne weekend kunne jeg forstå at der i første omgang var 6 der havde meldt sig som hjælpere. Det synes jeg er en skam, for jeg er jo opdraget til at hvis man vil nyde, så må man yde.

 

Vi oplever det også her i vores klub, og jeg mener, der bør jo være mere end 5-6 stykker der gerne vil hjælpe(det er forøvrigt dem som selv deltager), når vi er et sted mellem 75 og 100 medlemmer i klubben. Og konkurrencerne afholdes jo for at tjene penge til klubben, det kommer medlemmerne til gode. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor at de der konkurrere i lydighed og rally ikke kan hjælpe ved agilitykonkurrencer og omvendt. Vi har fx måtte vælge de sidste to år ikke at have en lydighedskonkurrence(som i mange år har været den sydligste i kredsen) fordi der ikke er hjælpere nok. Det er vildt frustrerende.

 

Mht. at vide hvad der skal ske, så er der bare nogen der skal have alt at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trixie Tillykke med de flotte resultater!!! Øv med Lunas tand.

Buster har lige fået revet en løs fortand ud og den gik han med i flere måneder, fordi dyrlægen mente den måske kunne gro fast igen.

 

Camilla

Jeg syntes det går fremad med Calle vilddyr. Han viser mere forståelse for opgaven. Især felter og slalomindgang. Calle er en frisk og hurtig hund og så må man træne ud fra det. For piller du farten ud tror jeg også du piller meget af glæden ud.

Man må jo arbejde med den type hund man har.

Arbejd med lidt fremadsendelse til de trælse klasse 1 baner.

Super felt på vippen!!! Og han fiser ikke bare i tunnellen uden tilladelse.

Jeg ville måske prøve at pille det gøen af ham når han ikke løber. For det irritere dig kan man høre og det stresser ham unødig inden start. Hvordan aner jeg virkelig intet om, da jeg aldrig har haft det problem. Det er nok ikke let men alt er vel muligt ;-)

 

Korvis

Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde en træner som kan hjælpe med de udfordringer jeg har. Der er mange på Sjælland men så langt vil jeg ikke køre.

Jeg tager også kurser rundt omkring og det giver da også lidt.

Archie er rigtig dygtig, det er mig der er problemet. Jeg læser ikke banen godt nok og min timing er for dårlig.

Jeg må så også sige at når tingene så bare sidder, så føles det altså også rigtig godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...