Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

1 minut siden, Lille Louie skrev:

Ja, han kommer da i det mindste fint med dig rundt :) Men jeg kan godt se, at der foregår tusind ting. Sådan løber Poker lige præcis også til stævner. Sådan lidt stille og roligt bounce bounce-tempo, så man lige kan a) snuse lidt til gode pletter, mens man er i løb b) holde øje med, hvad der sker omkring hende/om der er nogen der har hentet en grillpølse/om der er nogen der mon vil snakke. 

Lige præcis. Og et er sååååå frustrerende!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelig underligt... DcH havde førhen den model hvor banetiden blev udregnet ud fra hurtigste hund. Men så indså man vel at det var en dårlig model, i hvert fald ændrede man til DKK's model, hvor banetiden bli'r udregnet vha. banelængde og ønsket hastighed m/sek. Og nu går DKK så over til DcH's gamle, og skrottede, model..?? Jeg forstår ikke hvorfor..? Hvad var galt med den anden model? Og hvad vil man få ud af at ændre til den nye? :vedikke: Det eneste resultat jeg kan se er, at man får en hulens masse hunde med tidsfejl, og at man risikerer at klasse 1 bli'r en "hænge-klasse" hvor nogle hunde aldrig kommer videre.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, korvis skrev:

For filan da, @Annetteg!!! Dit opslag har godt nok givet en kæmpe diskussion derinde!!! Som jeg ikke helt kan lade være... :engel: Men nu stopper jeg, jeg gider ikke blande mig mere. Løber jo for pokker ikke en gang DKK, og i hvert fald ikke klasse 3!! :lol:

Ja :-) 

jeg syntes desværre ikke agilityudvalget kommer med bagtanken for reglen. Det var det jeg havde håbet. Og dem fra udvalget var noget kort for hovedet til træning i aftes O.o

Jeg tager til Ribe i pinsen. Og jeg tænker ikke i certer og championater. Jeg har intet at bruge det til. De er begge Champions i Rally og ih hvor et flot papir og roset.... men.... ? 

Buster bliver aldrig en lynhurtig agilityhund. Jeg har jo indlært en masse forkerte ting fordi jeg ( og mine trænere) ikke viste bedre. Rettelse på rettelse og forkert belønning har fjernet drivet hvis det nogensinde har været der. Han løber mest agility for min skyld. Heldigvis syntes han det er sjovt. Og jeg elsker at løbe med ham. 

Han kan sagtens være med i top 5 af kl 3 mellem. Muligvis fordi mellemklassen er SÅ ringe :mrsgreen:

Derefter vil jeg nøje overveje om jeg vil støtte op om dkk stævner mere. Også som hjælper. 

Jeg kan godt lege kællingefornærmet i ren protest :oops::mrsgreen:

Jeg er ikke den eneste der syntes reglen er underlig. Og nu må vi jo bare vente på evalueringen. Jeg skriver et pænt brev til udvalget i næste uge. 

 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så har Iso, Terle og jeg været til stævne igen! Superhyggeligt lille kredsstævne i Svendborg, ét af de stævner jeg bare VIL med til, fordi det er så hyggeligt!

Det er nu ca. halvanden uge siden Terkel blev kemisk kastreret, og nok for tidligt til at der er sket ret meget. Meeeeen, jeg synes nu han var lidt anderledes til i hvert fald de to første løb. I det 3. løb var han simpelthen træt, og begyndte at fjolle i starten og gik ud af slalommen efter 4. pind. Men i de to første synes jeg egentlig han gjorde det ret godt! Han "dingler" en del, men det er jo en typisk unghundeting, det skal nok komme. Ellers synes jeg hans starter, hans felter og hans slalommer er bedre end til de tidligere stævner. I det første løb får han simpelthen for meget fart på i slalommen og ryger ud af den. Men i 2. løb ta'r han den sgu rigtigt. Den "mystiske" fejl han får på vippen i 1. løb må næsten være en misset opgang, andet kan jeg i hvert fald ikke se... I det sidste løb misser han tunnellen totalt og går ind fra den fjerne ende - der havde jeg ikke læst linjen rigtigt, de skulle godt nok trykkes en del ud (eller følges), og så havde jeg nok regnet med at han ville søge den selv. Det gjorde han så ikke. Men alt i alt er jeg sgu ret tilfreds med lille Terle! :5up:

Til aller sidst - Iso! Hun har som sædvanlig en fest! :lol: Hvis man hører videoen med lyd kan man høre hvor meget jeg kalder på hende før den tunnel hun IKKE skal ha' - og hun ta'r den alligevel... :lol: Og til sidst er hun ved at løbe dommeren ned, that's my Iso! :sjov::x

 

https://www.youtube.com/watch?v=NTdke7AKSvY

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

39 minutter siden, Doberfan skrev:

Jeg forstår ikke fejlen på vippen i Terkels første løb?  Skal de tage feltet på både op- og nedgangen? Det mener jeg ikke vi skal herovre, kun nedgangen. 

Nej, det er godt nok lidt uklart hvad der sker der... Man sandsynligvis er det opgangen. Her er det kun på balancen man ikke dømmer opgangen. Er det til internationalt stævne har man en feltdommer på, og så dømmes opgangen på balancen også.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 minutter siden, korvis skrev:

Nej, det er godt nok lidt uklart hvad der sker der... Man sandsynligvis er det opgangen. Her er det kun på balancen man ikke dømmer opgangen. Er det til internationalt stævne har man en feltdommer på, og så dømmes opgangen på balancen også.

OK, så er det ikke noget vi behøver bekymre os om... :sjov:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hjemme fra stævne, og det har da vist været vores mest ensartede indsats nogensinde - disk i samtlige løb! :mrgreen: 

Ej det passer ikke, vi vandt en enkelt klasse. Men hold op, hvor var der bare mange fælder i samtlige baner, fristende tunneler alle vegne og dummy jumps der var umulige at komme uden om. :lol: 

Men vi var bestemt ikke alene - har aldrig set så få fejlfri løb til et stævne.  Tror ikke lige jeg melder til igen, hvis en af de dommere står for banerne. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var i øvrigt en dyrlæge/kiropraktor til stede, og da han havde et virkelig godt tilbud fik jeg ham til at mærke Leah igennem.

Intet som helst at udsætte - han sagde hun nok var en af de sundeste agilityhunde han havde haft fingre i længe, og at hun var i topform. 

Så fysikken er absolut ingen undskyldning for vores skuffende indsats, det må være handleren den er gal med! :lol:

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

16 timer siden, Doberfan skrev:

Der var i øvrigt en dyrlæge/kiropraktor til stede, og da han havde et virkelig godt tilbud fik jeg ham til at mærke Leah igennem.

Intet som helst at udsætte - han sagde hun nok var en af de sundeste agilityhunde han havde haft fingre i længe, og at hun var i topform. 

Så fysikken er absolut ingen undskyldning for vores skuffende indsats, det må være handleren den er gal med!

 

Er SÅ træt af at det ALTID er førerens skyld!!! For det er det altid med mine hunde... :sjov:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, korvis skrev:

Er SÅ træt af at det ALTID er førerens skyld!!! For det er det altid med mine hunde... :sjov:

Det er det jo som regel. :lol:

Men jeg føler mig ikke helt håbløs alligevel, for midt i et af vores løb sagde dommeren "nice" ved et blindkryds. Det hævede lige stemningen lidt, selvom vi ikke var fejlfri. :D

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Vi skal til stævne i weekenden og jeg føler slet ikke vi er klar. Har jo været på ferie, og vi har ikke fået trænet ret meget siden, da det har regnet og regnet. Det skulle holde tørt de næste par dage, men så får jeg super travlt med at slå græs plus at bilen skal have skiftet olie og jeg skal på besøg med Scoop. Så må tiden vise om det er godt med en lang pause eller ej. :lol:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

På 26/7/2017 den 02:11 , Doberfan skrev:

Vi skal til stævne i weekenden og jeg føler slet ikke vi er klar. Har jo været på ferie, og vi har ikke fået trænet ret meget siden, da det har regnet og regnet. Det skulle holde tørt de næste par dage, men så får jeg super travlt med at slå græs plus at bilen skal have skiftet olie og jeg skal på besøg med Scoop. Så må tiden vise om det er godt med en lang pause eller ej.

 

Hmm... Jeg har lige holdt 3 ugers pause med Terkel, og så skulle vi til træning hos guruen. Det gik helt ad H til!!! :skraek: Terkel kunne virkelig ingenting!!! Men det er den første hund jeg oplever det med. Har ellers altid holdt en god sommerpause (og vinterpause) med mine andre, uden problemer. Men det har jo været tæver... Aldrig mere hanhund til mig! ;)

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, korvis skrev:

Hmm... Jeg har lige holdt 3 ugers pause med Terkel, og så skulle vi til træning hos guruen. Det gik helt ad H til!!! :skraek: Terkel kunne virkelig ingenting!!! Men det er den første hund jeg oplever det med. Har ellers altid holdt en god sommerpause (og vinterpause) med mine andre, uden problemer. Men det har jo været tæver... Aldrig mere hanhund til mig! ;)

min hanhund er altid god efter pauser! Selv om det er flere mdr... synes ikke du skal være så diskriminerende :P

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...