Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2016


Amocca
 Share

Recommended Posts

1 time siden, PinPoynter skrev:

min hanhund er altid god efter pauser! Selv om det er flere mdr... synes ikke du skal være så diskriminerende :P

Jow! Det MÅ være fordi han er hanhund! Eller, det er han jo ikke rigtig mere... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dag 1 til stævne gik OK. I AG fik vi en andenplads. ALLE i vores springhøjde var fejlfri, og det var lidt overraskende at kun en enkelt hund var hurtigere end Leah. Der var to maller, en boxer og en tysk ruhåret der som regel er hurtigere end hende, men ikke i dag. 

I SP gik hun til gengæld død og havde ikke energi nok til at tage slalomen. Til trods for at vi er i en indendørs hal med A/C var det virkeligt varmt. Men hun kan ikke helt undskyldes med varmen for herhjemme kan hun godt jage egern og biler ude i solen indtil jeg bliver nervøs og tvinger hende ind. Skal vist arbejde lidt med motivation.... 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme igen. I går løb hun fantastisk, de havde fået skruet gevaldigt ned for temperaturen i hallen, hvilket gjorde en stor forskel  -  men vi havde en lille fejl i begge klasser, den ene af dem var klart min fejl, men jeg bebrejder lidt hende for den anden. :mrgreen:

Men havde hun været fejlfri ville hun have fået 22 MACH points i AG (22 sekunder under tilladt banetid) og vundet klassen så jeg jublede!  

I dag var hun træt, og det var igen varmere i hallen, så en sløset AG klasse med en fejl, og en langsom SP klasse men dog fejlfri og til en 4. plads, men kun sølle 2 MACH points. 

Skal afsted igen næste weekend. Den hal vi skal løbe i har ry for virkelig effektiv A/C så forhåbentlig går det bedre der. Ikke at jeg klager!! :-D

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

På 29/7/2017 den 03:56 , Doberfan skrev:

Dag 1 til stævne gik OK. I AG fik vi en andenplads. ALLE i vores springhøjde var fejlfri, og det var lidt overraskende at kun en enkelt hund var hurtigere end Leah. Der var to maller, en boxer og en tysk ruhåret der som regel er hurtigere end hende, men ikke i dag. 

I SP gik hun til gengæld død og havde ikke energi nok til at tage slalomen. Til trods for at vi er i en indendørs hal med A/C var det virkeligt varmt. Men hun kan ikke helt undskyldes med varmen for herhjemme kan hun godt jage egern og biler ude i solen indtil jeg bliver nervøs og tvinger hende ind. Skal vist arbejde lidt med motivation.... 

 

9 timer siden, Doberfan skrev:

Hjemme igen. I går løb hun fantastisk, de havde fået skruet gevaldigt ned for temperaturen i hallen, hvilket gjorde en stor forskel  -  men vi havde en lille fejl i begge klasser, den ene af dem var klart min fejl, men jeg bebrejder lidt hende for den anden.

Men havde hun været fejlfri ville hun have fået 22 MACH points i AG (22 sekunder under tilladt banetid) og vundet klassen så jeg jublede!  

I dag var hun træt, og det var igen varmere i hallen, så en sløset AG klasse med en fejl, og en langsom SP klasse men dog fejlfri og til en 4. plads, men kun sølle 2 MACH points. 

Skal afsted igen næste weekend. Den hal vi skal løbe i har ry for virkelig effektiv A/C så forhåbentlig går det bedre der. Ikke at jeg klager!! 

Og herhjemme har vi bare regn og koldt... :lol: Til vores hundeferie måtte vi aflyse en dag pga. regn, selv dagen efter lå der store vandpytter på træningsarealerne, så vi måtte flytte lidt rundt for at kunne træne. Men kan godt forstå dig, varme er heller ikke sjovt til agility.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Færdig med dag 2 til stævne. Tre løb hver dag og en fejlfri og en andenplads hver dag hhv.  Så altså to disk hver dag. Men hold nu op hvor hun løber og viser glæde ved det. Så pyt med små fejl, det sejrer stort over langsomme løb med meget lidt motivation. :banan:

Keith havde svært ved at forstå hvordan jeg kunne være SÅ glad over ikke at være fejlfri, når jeg rapporterede hjem. Jeg endte med at sammenligne det med golf (som han dyrker). I golf er der 18 huller. I agility er der her som regel 18-20 forhindringer. Jeg spurgte om han nogensinde havde ramt par på samtlige huller. Det havde han ikke. :mrgreen:   Og så spurgte jeg om han nogensinde havde spillet med en bold der var levende og havde sin egen reaktion på alting. Igen, nej.

Nu har han vist en nyvundet respekt for hvad vi laver. :lol: 

 

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, Doberfan skrev:

Færdig med dag 2 til stævne. Tre løb hver dag og en fejlfri og en andenplads hver dag hhv.  Så altså to disk hver dag. Men hold nu op hvor hun løber og viser glæde ved det. Så pyt med små fejl, det sejrer stort over langsomme løb med meget lidt motivation. :banan:

Keith havde svært ved at forstå hvordan jeg kunne være SÅ glad over ikke at være fejlfri, når jeg rapporterede hjem. Jeg endte med at sammenligne det med golf (som han dyrker). I golf er der 18 huller. I agility er der her som regel 18-20 forhindringer. Jeg spurgte om han nogensinde havde ramt par på samtlige huller. Det havde han ikke.    Og så spurgte jeg om han nogensinde havde spillet med en bold der var levende og havde sin egen reaktion på alting. Igen, nej.

Nu har han vist en nyvundet respekt for hvad vi laver.  

 

Altid godt at sammenligne ens præstation med noget den anden kan relatere til :D

Dejligt I havde (har) et godt stævne, især at Leahs glæde og motivation er så stor - det er trods alt det vigtigste :x

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holdt stilen i dag med et fejlfrit løb til en tredjeplads og to disk. :mrgreen:

Hun var godt træt i dag, så jeg er glad for at jeg kun havde tilmeldt tre dage i stedet for fire.  

Nu er der pause i tre uger før næste stævne, håber vejret ikke bliver så vådt som udsigten siger, skulle gerne få trænet nogle af de ting der gik galt... 

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, Doberfan skrev:

Vi holdt stilen i dag med et fejlfrit løb til en tredjeplads og to disk.

Hun var godt træt i dag, så jeg er glad for at jeg kun havde tilmeldt tre dage i stedet for fire.  

Nu er der pause i tre uger før næste stævne, håber vejret ikke bliver så vådt som udsigten siger, skulle gerne få trænet nogle af de ting der gik galt... 

Ha! Her har vi haft regn hele sommeren - gæt lige hvor meget jeg har fået trænet... :roll:

Tillykke med godt stævne!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Vi brillierede med to disk i dag. Hun løb super godt og hurtigt i AG, men blev suget ind i en tunnel - jeg forventede det mere eller mindre da jeg gennemgik banen, men til trods for alle mine forholdsregler (forkryds, kaldte hendes navn osv) så var den lidt for fristende.  Men fik stor ros af min træner, så det er OK.

I SP var hun virkelig sløv og missede et spring - igen varmt til trods for A/C - så nu har jeg fået ordre på at spule hende godt af inden vi går på banen. 

Hun er altså lidt af et mysterium, den lille tøs. Både herhjemme og til træning er det nært umuligt at køre hende træt. Men til stævne virker hun nogle gange helt udmattet efter et enkelt løb, andre gange er hun bare på. Og det kommer ikke an på hvor vi er.  Der hvor vi var i dag har hun før haft nogle af sine allerbedste stævner. 

Nå ja, men hvis det var super nemt, så var det jo ikke særligt interessant! :lol:

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

I dag lykkedes det at få et fejlfrit løb i AG til en andenplads og 16 MACH points. 

Men igen, da det kom til SP efter en lang ventetid, så var gassen gået af ballonen.  Jeg gnubbede hende med isterninger inden vi skulle ind - det BURDE har fået hende til at løbe igennem, men det var næsten som om hun opfattede det som en straf i stedet og havde ingen motivation. Så det blev en langsom start med en nedrivning til følge. Men sidste halvdel af banen gav hun den gas. 

Da vi kom hjem var der absolut ingen mangel på energi til at jage egern eller naboer i golfvogne udenfor hegnet. :lol:

Må prøve at finde på noget nyt til i morgen. 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

To disk igen i dag - men det var af den gode slags og vi havde en fest.

I AG havde hun for meget fart på, så hun missede slalomindgangen.

I SP løb hun som en gal og jeg måtte lave bagkryds alle steder hvor jeg havde planlagt forkryds. Hun tog dog hele banen korrekt, hun syntes bare lige hun skulle ind i en ekstra tunnel. 

Men alt i alt en super sjov stævnedag. :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Kom endelig afsted til stævne i dag. Vi skulle have været afsted torsdag og fredag også, men en lækage herhjemme i huset tvang mig til at blive hjemme og håndtere det.

Vi fik så en koldfront over natten - fra at have 22 grader i går havde vi 7 grader her til morgen, og det var godt nok noget der påvirkede hundene!  I vores første løb, AG, var Leah helt vild og spurtede afsted. Hun tog den forkerte ende af en tunnel, men ellers var hun alligevel rimelig styrbar, selvom jeg måtte lave bagkryds alle de steder jeg havde planlagt for- eller blindkryds.  I SP var hun super og fik en 3. plads og så vandt hun sin T2B.

Det skulle ikke blive meget varmere i morgen - eller jo det skulle varme op til omkring 17 grader, men med en virkelig kold start på dagen, og da solen ikke når ind i hallen vi løber i, så forventer jeg at det bliver ret køligt derinde igen. Jeg er stiv af kulde - må vist have et boblebad i aften! 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så er weekendens stævne overstået. Fredag lagde vi ud med to perfekte løb til en af de eftertragtede QQs med hhv en 4. og en 2. plads.

Lørdag var det hundekoldt, så i første løb som var AG gik Leah amok og opfandt sin egen bane. I SP løb hun perfekt og fik en 2. plads. Kun 0,07 sekunder langsommere end vinderen. Det er ret vildt for hende! 

I dag løb hun super i AG, men fik taget et spring for meget. Det var en lille cirkel med tre spring hvor vi kun skulle tage to af dem. Ellers super godt.

Men så i SP som jeg havde glædet mig til at løbe fordi det var en super bane der passede godt til hende, da satte hun sig sgu til at tisse på startlinien! :lol:  Hun havde ellers været ude mindre end 5 minutter tidligere. Det er godt nok aldrig sket før!  Men pyt - alt i alt en rigtig god weekend. 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hjemme fra stævne.  Det er første gang jeg nogensinde har sagt, at hvis den dommer skal dømme igen, så tager jeg ikke afsted. Der var simpelthen så mange "uretfærdige" fælder på alle hendes baner og jeg har aldrig set så få fejlfrie løb. Hun var også enormt striks med at dømme refuseringer. Der er en del af især sheltierne der drejer rundt om sig selv under deres løb, og det dømte hun som refusering selvom det ikke var lige foran en forhindring. 

Det lykkedes os dog på en eller anden måde at få to 2. pladser i hhv AG og T2B.  I dag var vi fejlfri i et SP løb men nåede lige akkurat ikke i mål inden for den fejlfri tid.  

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...