Hop til indhold

Wolfsblut


Sitto
 Share

Recommended Posts

Hvor køber I Wolfsblut henne i Tyskland?

Jeg har været igang med at Google, og fundet nogle forskellige sider. Men nogle tager ikke kort og andre sider, som der ellers anbefales, synes jeg ikke har de bedste anbefalinger på trustpilot. Og en af siderne ville have 40euro for at sende til DK..

Link til indlæg
Del på andre sites

Fragten er blevet meget dyr fra Tyskland - jeg køber wolfsblut i Danmark da jeg ikke syntes det kan betale sig længere at købe i Tyskland - jeg får det fragtfrit når jeg køber det i DK. Jeg bruger så ikke så store mængder da beaglerne kun får det som suplement. Det er overvejene Charlie der spiser det - så jeg køber det i 2 kg. poser og får 10 % rabat hos foderexpressen

Link til indlæg
Del på andre sites

Fragten er blevet meget dyr fra Tyskland - jeg køber wolfsblut i Danmark da jeg ikke syntes det kan betale sig længere at købe i Tyskland - jeg får det fragtfrit når jeg køber det i DK. Jeg bruger så ikke så store mængder da beaglerne kun får det som suplement. Det er overvejene Charlie der spiser det - så jeg køber det i 2 kg. poser og får 10 % rabat hos foderexpressen

Med fragten på 7euro fra Tiierisch som Ditte nævner, så er der da stadig en del penge at spare? :-) Jeg har lige bestilt derfra og kom af med lige knap 560 kr for 15kg Wide plain - og de priser jeg har fundet det til herhjemme har været 789kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nå, andre bud end tiierisch? :genert:

Jeg har ganske vidst modtaget mit foder, men de har ikke opdateret informationen på deres hjemmeside, så der står stadig at wide plain fås med 9% fedt, men wolfsblut laver den åbenbart kun med 16% nu - og det er sådan en sæk jeg har fået tilsendt.

 

Jeg ringede til deres internationale nummer og fik fat i en som knap kunne et ord engelsk og endte med at give op og bede mig maile istedet. Denne mail ventede jeg over 24 timer med at få svar på (trods jeg sendte den lige efter samtalen) - og de tilbyder mig 10% afslag i prisen! :roll: Nu må jeg se hvad de siger imorgen, jeg har sagt nej tak til buddet og skrevet at jeg egentlig synes de bør give mig pengene retur eller som minimum lade mig bruge pengene - hos dem - på en anden variant. Så ryger pengene trods alt ikke ud af huset.

 

Min far mener de tyske regler vedr nethandel (fordi det er i EU) er ligesom herhjemme - så at jeg altid har 14 dages returret, selvom varen er åbnet - nogen der ved noget om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været inde på den tyske side - du kan læse om hvordan du sender det tilbage da du har 14 dages retur ret: http://www.tiierisch.de/help/ret

 

Jeg har selv i dag modtaget 6 kg wide plain da min ældste beagle spiser det grundet at han fik allergi i ørerne - men nu ser jeg også at det er det "nye" foder med fedt indhold på 16 % - protein på 26 hvilket er alt for meget for Charlie - så jeg er igen på herrens mark grr :evil:

 

Jeg har så besluttet at sende det tilbage - for det tør jeg ikke give ham - må se hvordan det løber af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været inde på den tyske side - du kan læse om hvordan du sender det tilbage da du har 14 dages retur ret: http://www.tiierisch.de/help/ret

 

Jeg har selv i dag modtaget 6 kg wide plain da min ældste beagle spiser det grundet at han fik allergi i ørerne - men nu ser jeg også at det er det "nye" foder med fedt indhold på 16 % - protein på 26 hvilket er alt for meget for Charlie - så jeg er igen på herrens mark grr :evil:

 

Jeg har så besluttet at sende det tilbage - for det tør jeg ikke give ham - må se hvordan det løber af.

Jeg kan virkelig ikke tysk og ved ikke hvor korrekt Google translate er. Men kan du se på siden om det også gælder selvom det er åben? Jeg opdagede selvfølgelig først fedtprocenten efter jeg havde åbnet posen! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan virkelig ikke tysk og ved ikke hvor korrekt Google translate er. Men kan du se på siden om det også gælder selvom det er åben? Jeg opdagede selvfølgelig først fedtprocenten efter jeg havde åbnet posen! :(

 

Jeg har været inde og læse op på siden og da du har åbnet posen kan de ikke tage den tilbage da de så ikke kan sælge den igen og der er noget hygiejne/sundheds skadeligt. Det står der i det jeg har kopieret ind.

 

Anderledes forholder det sig at man bare sender varen tilbage inden 14 dage efter modtagelsen - fragtprisen bliver også refunderet i så tilfælde - der ligger en tilbagesendelses formular derinde man kan printe ude og sende med - hvorfor man returnerer varen.

 

Ausnahmen vom Widerrufsrecht

Das Widerrufsrecht besteht nicht bzw. erlischt bei folgenden Verträgen:

 

  • zur Lieferung von Waren, die aus Gründen des Gesundheitsschutzes oder aus Hygienegründen nicht zur Rückgabe geeignet sind und deren Versiegelung nach der Lieferung entfernt wurde oder die nach der Lieferung aufgrund ihrer Beschaffenheit untrennbar mit anderen Gütern vermischt wurden

Direkte oversat står der: at varer der på grund af sundhedsmæssige og hygiejne mæssige grunde ikke egner sig til tilbagesendelse og at forsejlingen efter modtagelsen er fjernet - det vil sige at varen har været i kontakt med andre ting - herunder bare at man har haft sine hænder i det.

 

Håber du kan bruge det. Ellers hjælper jeg gerne igen :-D

 


Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret til at sende varen retur og få dine penge.

 

Ved handel i EU, gælder den internationale købelov (CISG): https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=164745

 

Af kapitel II om mangler fremgår:

 

Artikel 35

1. Sælger er forpligtet til at levere en vare af den mængde og kvalitet og svarende til den beskrivelse, der er fastsat i aftalen. Varen skal endvidere være emballeret eller pakket på den måde, som er fastsat i aftalen.

2. Medmindre andet er aftalt mellem parterne, er varen kun mangelfri, hvis den:

a) er egnet til de formål, til hvilke varer af den angivne beskrivelse sædvanligvis vil blive anvendt,

b) er egnet til de særlige formål, som sælger udtrykkeligt eller stiltiende er blevet gjort bekendt med på tidspunktet for aftalens indgåelse, medmindre det fremgår af omstændighederne, at køber ikke regnede med, eller ikke med rimelighed kunne regne med sælgers faglige dygtighed og dømmekraft,

c) har den kvalitet, der svarer til en vareprøve eller model, som sælger har forelagt køber,

d) er emballeret eller pakket på en måde, der er sædvanlig for en sådan vare, eller, hvor en sådan måde ikke findes, på en måde, som er forsvarlig for at bevare og beskytte varen.

3. Sælger er ikke ansvarlig for en mangel ved varen efter bestemmelserne i stk. 2, litra a-d, hvis køber på tidspunktet for aftalens indgåelse kendte eller ikke kunne have været uvidende om en sådan mangel.

 

Her er den på tysk: http://www.drsnow.at/un-kaufrecht.pdf

 

Du skal imo sætte hårdt mod hårdt, og tilbyde dem at de enten lader dig købe en anden vare, og ellers at du i modsat fald beder din bank om at tilbageføre beløbet til dig (hvis du har betalt med Visa).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Anne! :5up: Så fortsætter jeg kampen!

Kæft de er tunge at danse med :roll: nu har jeg ringet igen og skal sende dem en mail IGEN - som de lige skal vise til chefen. Jamen hvorfor helved har de ikke gjort det med alle de andre mails jeg efterhånden har sendt!? Nu smed jeg reglerne i hovedet på dem - så må vi se om det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

De prøvede for øvrigt også på at benægte at der har stået 9% fedt på hjemmesiden - de har rettet informationen siden jeg har gjort dem opmærksom på det, og hende jeg snakkede med fastholdt at der jo stod 16% på hjemmesiden. Heldigt for mig og uheldigt for dem, så tog jeg et billede af hjemmesiden og teksten med de 9%! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tidligere bestilt hos Petshop.de - dog ikke Wolfsblut, men andre ting - og ikke haft problemer med dem.

Kun en forvirret GLS-mand, som leverede min pakke på "min" adresse" bare i et andet postnr. :stupid:

 

http://www.petshop.de/shop/Hunde/hundefutter_trockenfutter/Wolfsblut_Hundefutter

Den her glemte jeg helt at svare på, sorry :-D

Der ville jeg have bestilt fra før jeg bestilte på tiierisch - men de vil have 40 euro for at sende til Danmark! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg leder stadig efter et andet sted end tiierisch - og som ikke tager 40 euro i fragt... :genert:

Jeg vil i hvert fald virkelig gerne slippe for at bestille gennem tiierisch igen! Én ting er at de ikke har været opmærksomme på at Wolfsblut har ændret produktionen - fair nok - hvis de så havde ydet en god kundeservice. Men det har de godt nok ikke. Og trods jeg har ringet til deres internationale nummer så har jeg snakket med 3 personer som knap kunne et ord engelsk. De har tilbudt mig nogle elendige kompensationer, beskyldt mig for at lyve omkring at der stod 9% fedt på hjemmesiden da jeg bestilte osv.

 

Jeg har dog opgivet kampen med dem, og accepteret et kompromis - de startede jo med at jeg kunne få 10% (!!) af prisen tilbage. Øh nej tak. De er så gået med til at jeg må købe det foder jeg egentlig skal bruge til halv pris og uden leveringsomkostninger. Så det har jeg accepteret. Så må jeg se om ikke de tre andre vil spise Wide plain med de 16% fedt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bestilt Wolfsblut fra http://www.healthfood24.com flere gange og de leverer hurtigt. Det er Wolfbluts egen online-shop, så man kan kun købe Wolfsblut produkter der. Du kan også bestille Wide plain i light-udgaven med 8.5% fedt, så den laves stadigvæk. Den koster 75.35 EUR og så kommer der porto på 17,52 EUR. For denne forsendelsespris kan de sende op til 30 kg, så det kan nok bedst betale sig at købe to store sække på 15 kg af gangen, og så bliver prisen 626 kr. pr. sæk inkl. forsendelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bestilt Wolfsblut fra http://www.healthfood24.com flere gange og de leverer hurtigt. Det er Wolfbluts egen online-shop, så man kan kun købe Wolfsblut produkter der. Du kan også bestille Wide plain i light-udgaven med 8.5% fedt, så den laves stadigvæk. Den koster 75.35 EUR og så kommer der porto på 17,52 EUR. For denne forsendelsespris kan de sende op til 30 kg, så det kan nok bedst betale sig at købe to store sække på 15 kg af gangen, og så bliver prisen 626 kr. pr. sæk inkl. forsendelse.

Ifølge wolfsblut.com er der ikke en variant der hedder light. Der er kun en almindelig wide plain, som nu indeholder 16% fedt, og så deres active udgave. :hmm:

 

Men jeg gemmer lige hjemmesiden til fremtidige bestillinger, tak :5up: - såfremt Liva vil spise Polar night varianten, som indeholder 10%. Den skulle vi gerne modtage om nogle dage :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...