Hop til indhold

Hjælp mine hund besørger indenfor 😔


Hundx2
 Share

Recommended Posts

Jeg har to små skønne blandingshunde (chihauhau, mops og dansk/svensk gårdhund)

 

De er 5 år og har faktisk aldrig haft store problemer med dem, men de sidste måneder er det gået galt. Der er sket ændringer i deres liv. Jeg fik en søn for 5 mdr siden og efterfølgende har jeg måtte lære dem ikke at være i min seng, da knægten kommer over om natten når han vågner og er sulten.

 

I starten var det ikke hver dag/nat der skete noget, men nu er det hele tiden der er uheld 😔 de ligger ellers fint i deres kurve, sofa eller tæppe på gulvet i stuen og soveværelset om natten uden at forsøge på at hoppe op i sengen. Men blot den sidste uge her har de lavet indendørs, både stort og småt flere gange dagligt også selvom vi lige har været på tur, hvor de begge gjorde hvad de skulle. De gør det både når de er alene og selvom man er hjemme 😔

De får 3 ture om dagen og det samme foder som de altid har fået.

De virker som om at de har taget godt imod min søn, de hverken knurre eller besøger på ham eller hans ting.

 

Jeg er ved at være træt og fortvivlet over deres adfærd og tanken om at skulle skille mig af med dem knuser mig ærlig talt, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg efterhånden skal stille op 😔

mine tanker er: kan det virkelig passe, at det stadig er utilfredshed over ændringen med at være i sengen eller er det, det at der er kommet en lille ny gut ind eller noget helt tredje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to små skønne blandingshunde (chihauhau, mops og dansk/svensk gårdhund)

 

De er 5 år og har faktisk aldrig haft store problemer med dem, men de sidste måneder er det gået galt. Der er sket ændringer i deres liv. Jeg fik en søn for 5 mdr siden og efterfølgende har jeg måtte lære dem ikke at være i min seng, da knægten kommer over om natten når han vågner og er sulten.

 

I starten var det ikke hver dag/nat der skete noget, men nu er det hele tiden der er uheld 😔 de ligger ellers fint i deres kurve, sofa eller tæppe på gulvet i stuen og soveværelset om natten uden at forsøge på at hoppe op i sengen. Men blot den sidste uge her har de lavet indendørs, både stort og småt flere gange dagligt også selvom vi lige har været på tur, hvor de begge gjorde hvad de skulle. De gør det både når de er alene og selvom man er hjemme 😔

De får 3 ture om dagen og det samme foder som de altid har fået.

De virker som om at de har taget godt imod min søn, de hverken knurre eller besøger på ham eller hans ting.

 

Jeg er ved at være træt og fortvivlet over deres adfærd og tanken om at skulle skille mig af med dem knuser mig ærlig talt, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg efterhånden skal stille op 😔

mine tanker er: kan det virkelig passe, at det stadig er utilfredshed over ændringen med at være i sengen eller er det, det at der er kommet en lille ny gut ind eller noget helt tredje.

 

Det lyder som protest/små frustration over omvæltningen i hverdagen. Jeg tror det vil aftage. Hvis du har mulighed for, at forudse hvornår det er under opsejling og så tager dem i gerningen, kan du irettesætte dem. Det nytter ikke noget, at skælde ud når skaden er sket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også, det kan være frustrationer/stress - og så at det er blevet en træls vane nu. Det kan godt være en svær omvæltning at have måtte være i sengen 4,5 år for så ikke at måtte være det mere. Får de lov til at komme i andre møbler? Og hvordan ser det ud med aktivitetsniveauet efter du har født?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to små skønne blandingshunde (chihauhau, mops og dansk/svensk gårdhund)

 

De er 5 år og har faktisk aldrig haft store problemer med dem, men de sidste måneder er det gået galt. Der er sket ændringer i deres liv. Jeg fik en søn for 5 mdr siden og efterfølgende har jeg måtte lære dem ikke at være i min seng, da knægten kommer over om natten når han vågner og er sulten.

 

I starten var det ikke hver dag/nat der skete noget, men nu er det hele tiden der er uheld  de ligger ellers fint i deres kurve, sofa eller tæppe på gulvet i stuen og soveværelset om natten uden at forsøge på at hoppe op i sengen. Men blot den sidste uge her har de lavet indendørs, både stort og småt flere gange dagligt også selvom vi lige har været på tur, hvor de begge gjorde hvad de skulle. De gør det både når de er alene og selvom man er hjemme 

De får 3 ture om dagen og det samme foder som de altid har fået.

De virker som om at de har taget godt imod min søn, de hverken knurre eller besøger på ham eller hans ting.

 

Jeg er ved at være træt og fortvivlet over deres adfærd og tanken om at skulle skille mig af med dem knuser mig ærlig talt, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg efterhånden skal stille op 

mine tanker er: kan det virkelig passe, at det stadig er utilfredshed over ændringen med at være i sengen eller er det, det at der er kommet en lille ny gut ind eller noget helt tredje.

 

"Mor vi vil have mere opmærksomhed" :sjov:

 

Tja, alle steder de besørger sig sørg for at rense det af med RODALON!

 

Ikke ret meget andet fjerne lugt sporene helt og da slet ikke i gulvtæpper og råtræ... de kan begge være med til at fastholde den anden i den dårlige vane.

 

De kan godt have begyndt det som en "stress"/"opmærksomheds" reaktion og så er den forsat fordi der ikke er blevet handlet tilstrækkeligt på det og duft sporene ikke

er blevet fjernet helt.

 

du må gerne sige "nej" til dine hunde hvis du fanger dem i gernings øjeblikket og så skynde dig at sætte dem uden for....

 

Chihuahua, ved jeg kan være MEGET svære at vende af med det når de først er begyndt, taler af erfaring.......... Min lille chihuahua begyndte på det da vi fik barn nr. 3

det tog nogle måneder at rette op igen, hvor hun var ude ofte, blev rost når der blev lavet nået uden for og fik et NEJ når det skete inden for hvor vi så det. samtidigt blev

alt hun lavede op af renset i Rodalon / tur i vaskemaskinen. Et biltæppe måtte lade livet, for det kunne vi åbenbart ikke få duftmakørene ud af....

 

 

meget ud, ros når det lykkedes uden for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på at det er begge hunde

?

 

Får du gjort rent i rodalon efter dem

 

Er de urolige om natten. Altså bevæger sig meget rundt. Sker det også om dagen?

 

 

Jeg tror ikke på at hunde er urolige som protest. Men de kan være det på grund af stress over noget derhjemme. Herunder for eksempel et barn der græder meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på at det er begge hunde

?

 

Får du gjort rent i rodalon efter dem

 

Er de urolige om natten. Altså bevæger sig meget rundt. Sker det også om dagen?

 

 

Jeg tror ikke på at hunde er urolige som protest. Men de kan være det på grund af stress over noget derhjemme. Herunder for eksempel et barn der græder meget.

 

Jeg mente også protest over, at der var kommet en lille en til der tog noget af den opmærksomhed hundene var vant til, at have for sig selv. Vi har heldigvis aldrig haft de problemer i forbindelse med vores børn, men har da kunne mærke lidt ændret adfærd. Vi har brugt det, at lade hunden "være med" omkring babyen. Ikke afvist når der lige skulle snuses til den lille fredsforstyrrer eller ved amning. De har fået lov til, at være nysgerrige, ikke voldsomme selvfølgelig. Det har virket fint hos os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har taget begge hunde i det �� og der er ikke uro om natten hundene, de sover som regel videre når han vågner og heldigvis græder min søn meget sjælden... Har ikke rengjort med Rodalon, det må jeg begynde på fremover �� de er også med under amning og får lov til at ligge ved ham når han er på gulvet og er meget rolige omkring ham i det hele taget.

Deres adfærd om dagen er egentlig også uændret udover besørgelser indenfor. Vi bor i en lejlighed, så har pt ikke mulighed for at sætte dem ud når jeg fanger dem i det, men håber da snart på at få et sted med en lille have eller altan.

 

de har stadig lov til at være i sofaen i stuen og aktivitetsniveauet er det samme som før, måske endda mere nu. Inden jeg fødte arbejdede jeg 9-18 hver dag uden uheld og nåede faktisk ikke lige så lange ture som nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har taget begge hunde i det � og der er ikke uro om natten hundene, de sover som regel videre når han vågner og heldigvis græder min søn meget sjælden... Har ikke rengjort med Rodalon, det må jeg begynde på fremover � de er også med under amning og får lov til at ligge ved ham når han er på gulvet og er meget rolige omkring ham i det hele taget.

Deres adfærd om dagen er egentlig også uændret udover besørgelser indenfor. Vi bor i en lejlighed, så har pt ikke mulighed for at sætte dem ud når jeg fanger dem i det, men håber da snart på at få et sted med en lille have eller altan.

 

Kan du se på dem når det skal til, at ske og er der et mønster i det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Grunden til at du skal gøre rent I rodalon hvor de har besørget er for at fjerne lugten. Den du ikke kan lugte.

 

Og så må de ud rigtig tit. Og hvis du kan finde ud af om de gør det på bestemte tidspunkter så kan du regulere deres fodringstid efter det. Urenlige hunde skal for eksempel altid fodres på faste tidspunkter, da man sa ved hvornår de skal af med noget og så bliver det lettere at styre.

 

Begræns også gerne deres adgang I huset en periode. Til kun at være I de rum I er I.

 

Og lav gerne fodersog rundt I hele lejligheden. Mange hunde vil trods alt helst ikke spise af toilettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om dagen kan jeg godt se det, men kan sidde midt i en amning eller lige være i et andet rum og vupti så ligger der en knap så fed gave i stuen eller på toilettet. Som idag: vi gik tur og knap 1 time efter lå der stort på toilettet, det skete imens jeg fik frokost.

Ved ikke om der er et mønster andet end det er de to nævnte steder det sker hyppigst.

En nat laver de ikke noget, men så om dagen og næste nat kan jeg stå op til uheld også ingenting om dagen samt at de både gør det nat og dag andre dage �

Link til indlæg
Del på andre sites

Om dagen kan jeg godt se det, men kan sidde midt i en amning eller lige være i et andet rum og vupti så ligger der en knap så fed gave i stuen eller på toilettet. Som idag: vi gik tur og knap 1 time efter lå der stort på toilettet, det skete imens jeg fik frokost.

Ved ikke om der er et mønster andet end det er de to nævnte steder det sker hyppigst.

En nat laver de ikke noget, men så om dagen og næste nat kan jeg stå op til uheld også ingenting om dagen samt at de både gør det nat og dag andre dage �

 

Ja du må igang med rodalonen, de nævnte steder. Kan godt se det er umuligt, at lufte hund midt i amningen. Som tidligere skrevet tror jeg det aftager. Gør de det også når de er alene hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Rodalon som der er nævnt. Er det faste stede de besørger eller er det tilfældig hvor det sker? Er de begge to lige slemme til at besørge indenfor? Hvis det er den ene af dem, som ligesom er den der er den værste til det, så er det med den, at jeg vil sætte ind med renlighedstræning helt forfra og er de begge lige gode om det, ja så kræver det selvfølgelig at du begynder forfra med dem begge to.

 

Jeg ved at det er en omvæltning at få et barn. Jeg forestiller mig, at dine hunde var dit et og alt, men efter at du har fået barn, er barnet blevet det primære. Barnet kræver alt din energi, samt at det er en stor omvæltning at blive mor. Overskuddet til hundene er ikke så stor som før. Det mærker hundene og for nogle hunde kan den omvæltning gøre dem usikre. De skal finde ud af den nye relation til dig. Det tager tid. Men jo mere du kan støtte dem, jo bedre. Jeg tror på at finder i en måde hvor i alle trives med de omvæltninger der er sket i jeres familie. Vil hundene også trives. Det kræver selvfølgelig en indsats fra dig. Nye rutiner kan indlæres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...