Hop til indhold

Hvilket foder?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Jeg mangler lidt inspiration til nyt foder til Kato. Det skal være glutenfri og det skal indeholde korn. Ellers fungere hans mave ikke. Kingsmoor er han blevet træt af og Arion var han ikke så vild med.

 

Jeg har fundet nogle forskellige forslag på zooplus og vil blive meget glad, hvis i gider kigge lidt på dem og komme med jeres mening om hvad der er bedst.

 

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/pro_plan/proplan_mellemstor/509754

 

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/opti_life/adult/459859

 

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/optimanova/adult/456987

 

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/opti_life/adult/459860

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det bare er mig der ikke kan finde det, ud fra det de skriver i beskrivelserne... Men er det glutenfrit?

Tja, det er da så vidt jeg husker primært med ris?

 

De plejer at slå på at det er uden hvede, soya og vist også majs. Det er jo hvede der indeholder mest gluten.

 

Så Kingsmor skriver gluten frit, men det er jo ikke helt korrekt, da der er mindre mængder gluten i majs, som der er i deres original. Der er det samme med pro plan.

 

Kig på indholdet og ikke på hvad de skriver af lov ord

 

Har han tidligere fungeret på foder med ris, majs og kylling, så gør han det nok også fra en anden producent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det er da så vidt jeg husker primært med ris?

 

De plejer at slå på at det er uden hvede, soya og vist også majs. Det er jo hvede der indeholder mest gluten.

 

Så Kingsmor skriver gluten frit, men det er jo ikke helt korrekt, da der er mindre mængder gluten i majs, som der er i deres original. Der er det samme med pro plan.

 

Kig på indholdet og ikke på hvad de skriver af lov ord

 

Har han tidligere fungeret på foder med ris, majs og kylling, så gør han det nok også fra en anden producent.

 

jeg har brugt pro plan nogle gange til mine og det har fungeret fint

 

faktisk troede jeg ikke der var gluten i majs - for 100 år siden arbejdede jeg på Kellogg's og da sendte vi gratis majsmel til cøliakipatienter.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har brugt pro plan nogle gange til mine og det har fungeret fint

 

faktisk troede jeg ikke der var gluten i majs - for 100 år siden arbejdede jeg på Kellogg's og da sendte vi gratis majsmel til cøliakipatienter.

 

De fleste af de brødblandinger jeg køber fra Cøliakiforeningen indeholder majsmel eller majsstivelse, så tror heller ikke der er gluten i majs

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det er da så vidt jeg husker primært med ris?

 

De plejer at slå på at det er uden hvede, soya og vist også majs. Det er jo hvede der indeholder mest gluten.

 

Så Kingsmor skriver gluten frit, men det er jo ikke helt korrekt, da der er mindre mængder gluten i majs, som der er i deres original. Der er det samme med pro plan.

 

Kig på indholdet og ikke på hvad de skriver af lov ord

 

Har han tidligere fungeret på foder med ris, majs og kylling, så gør han det nok også fra en anden producent.

 

Det er kun 3 specielle slags fra Kingsmoor der er glutenfri, ikke deres originale. Han kan kun tåle korn når der er glutenfrit. Ellers kaster han op i store mængder, der minder om en scene fra Excorsisten :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er gluten i hvede, rug, byg og havre. Egentlig ikke i havre i sig selv, men det er forurenet af andre kornsorter, så det er kun ren havre der er glutenfrit.

 

Men hvorfor skal foderet være glutenfrit? Gluten er et protein, og er vel alt andet lige bedre end kulhydrater (som majs og ris er).

 

Det skal være glutenfrit fordi han ellers kaster op i voldsomme mængder. Det tog os 4 år endelig at finde frem til at det var det der var galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...