Hop til indhold

Hvad skal jeg gøre? Udlejer vil have Robin væk


RobinInTheHood
 Share

Recommended Posts

Jeg har kun på skrift at jeg må holde kat så længe jeg bærer skrald ud.

 

jeg har fortsat båret skrald ud og har kun mundtlig tilladelse samt de indirekte på at må have hund

 

Siger udlejer at i ikke har aftalt at du har skiftet kattene ud med en hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 127
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvad er det for noget skrald, man skal bære ud for at have lov til at holde kat??? Det har jeg ikke hørt om før... :hmm:

 

Man har fra udlejers side indgået en aftale der går på man kan holde husdyr, hvis man sørger for der bliver båret skrald ud fra ejendommen. Har du ikke læst tråden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo... Men er det overhovedet lovligt? Jeg mener ikke, at man må indgå dyretilladelser på forskellige vilkår for forskellige lejere, altså at kun de, der er i stand til at deltage i bestemte opgaver i bebyggelsen vil kunne få dyretilladelse...

 

Det skal være ens for alle lejere... Det hjælper måske ikke så meget i denne sag... Undtagen hvis der bliver ryddet op i ulovlighederne, og samtidig bliver indført tilladelse til hunde også.. Det kunne evt. ske efter en samtidig beboerafstemning..

Måske var det værd at snakke med en advokat.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo... Men er det overhovedet lovligt? Jeg mener ikke, at man må indgå dyretilladelser på forskellige vilkår for forskellige lejere, altså at kun de, der er i stand til at deltage i bestemte opgaver i bebyggelsen vil kunne få dyretilladelse...

 

Det skal være ens for alle lejere... Det hjælper måske ikke så meget i denne sag... Undtagen hvis der bliver ryddet op i ulovlighederne, og samtidig bliver indført tilladelse til hunde også.. Det kunne evt. ske efter en samtidig beboerafstemning..

Måske var det værd at snakke med en advokat.. :hmm:

 

Jo det er lovligt. Har selv boet i et almennyttigt boligselskab hvor der var forbud for husdyr. Jeg søgte og fik dispensation til, at holde tjenestehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Niels M: Jeg tænker på det lovlige i at man skal udføre arbejde, der vel egentlig er gårdmandens, for at få en dyretilladelse?

 

Alle kan vel få dispensation til en blindeførerhund eller måske en tjenestehund, hvis lejeren har behov for det..

 

...det betyder jo at fru jensen på 88 med lille Garfield, ikke kan få kattetilladelse, fordi hun ikke kan flytte skrald.

 

Du fik vel en skriftlig dispensation, ikke? Og var der betingelser som at du skulle flytte skraldespande, slå græs eller lignende? Som intet havde med hundeholdet at gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Niels M: Jeg tænker på det lovlige i at man skal udføre arbejde, der vel egentlig er gårdmandens, for at få en dyretilladelse?

 

Alle kan vel få dispensation til en blindeførerhund eller måske en tjenestehund, hvis lejeren har behov for det..

 

...det betyder jo at fru jensen på 88 med lille Garfield, ikke kan få kattetilladelse, fordi hun ikke kan flytte skrald.

 

Du fik vel en skriftlig dispensation, ikke? Og var der betingelser som at du skulle flytte skraldespande, slå græs eller lignende? Som intet havde med hundeholdet at gøre?

 

Man kan jo bo i en privat lejebolig, uden vicevært. Ingen klausuler udover hunden ikke måtte gø, forstyrre og svine. Meget nemt for jeg havde 12 timers vagt om natten, så hunden sov som en sten når vi havde fri. Og jo, jeg fik skriftlig disp. Det har Robin også, til katte, men har så indgået en mundtlig aftale med udlejer ang. hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo bo i en privat lejebolig, uden vicevært. Ingen klausuler udover hunden ikke måtte gø, forstyrre og svine. Meget nemt for jeg havde 12 timers vagt om natten, så hunden sov som en sten når vi havde fri. Og jo, jeg fik skriftlig disp. Det har Robin også, til katte, men har så indgået en mundtlig aftale med udlejer ang. hund.

 

Jeg troede at det var et almennyttigt boligselskab, du havde boet i?:hmm:

 

Sådan et sted er det beboerne, der beslutter om der må holdes dyr, hvilke og hvor mange.

Og alle skal indhente en skriftlig tilladelse -på papir- når de flytter til eller anskaffer et dyr, de skal have tilladelse til.

 

Men hvis beboerne ikke ønsker hunde i bebyggelsen, så kan man ikke få nogen tilladelse. Eller hvis beboerne ved afstemning har vedtaget at man må have to hunde pr husstand, så kan man ikke få tilladelse til en tredie hund. Uanset årsag.

Visse hunde kan der søges dispensation til. F.eks førerhunde. Og du nævner så at du har fået dispensation til at bo med din tjenestehund trods hundeforbud i bebyggelsen.

 

Der skal helt særlige omstændigheder til for at tilsidesætte beboerdemokratiet og tillade hund trods beboernes afstemning og valg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede at det var et almennyttigt boligselskab, du havde boet i?:hmm:

 

Sådan et sted er det beboerne, der beslutter om der må holdes dyr, hvilke og hvor mange.

Og alle skal indhente en skriftlig tilladelse -på papir- når de flytter til eller anskaffer et dyr, de skal have tilladelse til.

 

Men hvis beboerne ikke ønsker hunde i bebyggelsen, så kan man ikke få nogen tilladelse. Eller hvis beboerne ved afstemning har vedtaget at man må have to hunde pr husstand, så kan man ikke få tilladelse til en tredie hund. Uanset årsag.

Visse hunde kan der søges dispensation til. F.eks førerhunde. Og du nævner så at du har fået dispensation til at bo med din tjenestehund trods hundeforbud i bebyggelsen.

 

Der skal helt særlige omstændigheder til for at tilsidesætte beboerdemokratiet og tillade hund trods beboernes afstemning og valg.

 

Jeg skrev, jeg boede i almennyttigt med vicevært. Robin bor i privat uden vicevært. Min hund var skam også på møde og ingen gjorde indsigelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det bedste for dig og din hund!

Det er en træls situation og stå i.. Måske du skulle prøve at ringe til din udlejer i stedet for at skrive :)

Nogle gange er det svære for vedkommende at sige nej når du har dem i telefonen, pr email kan alle være en fandens karl.

Plus du for svare med det samme, så du slipper for at gå og gruble over det.

 

All the best herfra i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har svaret

 

"Hej TanjaJeg har ikke tid før engang i næste uge...

Der ligger bl.a. hundehår helt inde under trappen og aller bagerst i kælderrummene samt i nogle hjørner ved trapperne.

Vi har et dilemma ift. beslutningen, idet vi har lejere, der er/har udviklet allergi for husdyr - og de bor i en husdyrfri ejendom �

Lad os lige tænke weekenden over."

 

jeg har svaret:

 

" Okay. Jeg kigger grundigere på det med hårene og håber vi finder ud af noget i næste uge "

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har svaret

 

"Hej TanjaJeg har ikke tid før engang i næste uge...

Der ligger bl.a. hundehår helt inde under trappen og aller bagerst i kælderrummene samt i nogle hjørner ved trapperne.

Vi har et dilemma ift. beslutningen, idet vi har lejere, der er/har udviklet allergi for husdyr - og de bor i en husdyrfri ejendom �

Lad os lige tænke weekenden over."

 

jeg har svaret:

 

" Okay. Jeg kigger grundigere på det med hårene og håber vi finder ud af noget i næste uge "

 

Hej. Øv, at du skal gå og vente på afgørelse. Min kone fandt denne her gruppe på FB. http://Www.facebook.com/lejerensjurist. De yder gratis rådgivning.

Link til indlæg
Del på andre sites

"Hvordan kan man egentlig kalde en ejendom for husdyrfri, når der er givet tilladelse til katte???"

 

Det tænkte jeg også :-D Lyder ikke til de har særlig godt styr på reglerne.

Anyhow jeg tror nu stadig jeg ville ringe til hende på mandag, og så bede hende pænt om at bekræfte hvad i aftaler pr. skrift.

Det er som sagt noget svære at sige nej når du er i røret og kan forklare din situation ordenligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...