Hop til indhold

Hvad skal jeg gøre? Udlejer vil have Robin væk


RobinInTheHood
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået dette brev fra udlejer:

 

image.jpg

 

Jeg fik lov til at have Robin istedet for katte (han er desuden på 23 kg så er ikke en større hund) og aftalen er at jeg bærer skrald ud hver 2. uge for at få lov til at have dyr.

 

Jeg har fjernet hår når jeg har set dem, og de har sagt en enkelt gang at min nye overbo har hundeallergi.

 

Jeg fik at vide de ville skrive ar jeg måtte have hund istedet for katte, men fik altid tilsendt den del af kontrakten, så har kun den med kattene.

 

Jeg har har Robin siden Januar sidste år og har ingen klager modtaget ud over den ene gang med hårene da nye overbo flyttede ind i år.

 

Jeg ved ærligtalt ikke hvad jeg skal gøre :( Robin er det der får mig op om morgenen og gør jeg kommer mere ud blandt folk uden min angst går helt amok :(

 

Jeg har på ingen måde råd til at flytte :(

Redigeret af RobinInTheHood
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 127
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Som jeg læser brevet, vedkender de selv at du har hunden "i stedet for kattene".

De vil have ham væk grundet "efterladenskaber" og fordi "gangen flyder med hår". Samler du op efter ham? Og flyder den gang med hår?

Hvad med at støvsuge dem pågældende gang en gang dagligt?

 

At den nye overbo har allergi er jo ikke rigtigt dit problem. Udlejer burde have informeret vedkommende om at der var givet dispensation til en hund, inden vedkommende rykkede ind.

Du kan rydde op efter din hund, men du kan jo ikke fjerne alle spor efter ham. Sådan er det med dyr, og det vil jeg mene at de har givet tilladelse til.

 

Svar dem skriftligt, på en måde der udspecificerer at du har dispensation, således at de i deres svar vedkender sig dispensationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der krydset af, at husdyr er tilladt eller er der skrevet der må holdes kat?

 

Der er kryds ved ikke tilladt, men der er en ekstra seddel hvorpå tidligere lejere (jeg har bare overtaget lejeligheden direkte fra dem) at de har tilladelse til at holde 2 katte hvis der bæres skrald ud hver 2. Uge.

 

Den aftale har jeg overtaget sammen med kontrakten, og da jeg kom af med kattene fortsatte jeg med at bære skrald og fik lov til at have Robin da han ikke var en hvalp.

 

Der blev sagt da overboen flyttede ind i år (mener i sidste måned) at denne har hundeallergi og jeg derfor skal fjerne hår i opgangen, dette har jeg gjort når jeg har set det.

 

Der blev spurgt om jeg brugte det fælles vaskerum og om jeg havde en favorit maskine, igen pga allergien.

 

Der er kun 1 vaskemaskine og 1 tørretumbler som jeg dog ikke bruger pga deres møntsystem er lort.

 

Ud over det er der ikke blevet sagt noget :(

 

Han gør ikke og er generelt en stille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan i mine sms'er se at jeg den 15. Januar i år fik denne SMS "Iøvrigt er vi blevet opmærksomme på, at der ligger store totter hundehår i opgang og kælder. Det skal du altså selv samle op......"

 

Disse er naturligvis samlet op, og har fjernet når jeg ellers har set dem.

 

Ingen advarsler eller andet i hentydning til at hvis det ikke udbedres skal hunden fjernes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg tillade mig at skrive:

 

"Da jeg ikke længere må have min hund, må jeg bede jer om at finde en anden til at bærer skrald ud. Da aftalen er anulleret fra jeres side af."

 

?

 

Selvfølgelig kan du det, men det løser jo ikke problemet. Det vil da være, at skyde sig selv i foden, hvis du gerne vil blive boende og beholde Robin. Bedre ville det være, at appellere til udlejers gode hjerte og love ham, at der ikke vil være spor, at finde efter din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være med at gøre noget af den slags før det hele er "fulgt til dørs" og det er helt sikkert du bliver nød til at komme af med ham...det kan hurtigt brænde broer du kan få brug for. Jeg ved du helt sikkert har det helt af helvede til ligenu, men det er IKKE nu der skal handles, det er nu der skal lægges en taktik og der skal der lige nogen på banen der ved mere om det end du og jeg pt. enten herinde, andre steder, eller LLO....evt. kan der også være gratis juridisk hjælp at hente.

 

Du har en måned, udnyt den og pøj pøj...jeg ville dælme være helt ødelagt. :cry::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke kunne gøre det bedere end jeg har gjort nu, for jeg kan vitterligt ikke se de hår som de åbenbart kan se.

 

Det er jo nok brok fra den nye lejer der har udløst det. Hvis du gør hvad du kan, kan du jo ikke gøre mere. Men prøv med en god dialog med udlejer. Og ikke skrive til dem når du er mest sur, ked af det og oprevet. :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

En dag af gangen -du skal prøve at sove lidt på det. Og du kan ikke gøre noget ligenu alligevel, og du skal have energien til når du kan.

 

Er du medlem af Lejernes LO? for ellers er det vist en halv bekostelig affære. Men jeg tror bestemt ligeså godt du kan kontakte noget gratis juridisk rådgivning. http://www.retshjaelp7000.dk/hvadkan/ disse ville jeg gå ned til på mandag, få kæresten med hvis han kan.

 

Men ligenu er det bedste du kan gøre, at prøve (og jeg ved godt det er svært) men prøve at trække vejret, og slappe af. Fortælle nervesystemet at det ikke er nu kampen står. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer at skrive dette som svar på mailen:

 

"Hej XXX

 

Jeg er ked af at min hund har været til gene. Jeg har her til aften gået en runde og fandt 2 små totter med pels.

 

Har du mulighed for at vise mig hvor problemet med pelsen i opgang og i kælderen er? Jeg har som aftalt samlet op så snart jeg har opdaget noget pels.

 

Jeg vil stadig gerne beholde min hund, da jeg uden ham ellers ville isolere mig selv i lejeligheden og min angst vil blive værre. Han er derfor en vigtig del af at jeg kan have en god livskvalitet.

 

Med venlig hilsen Tanja"

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan i mine sms'er se at jeg den 15. Januar i år fik denne SMS "Iøvrigt er vi blevet opmærksomme på, at der ligger store totter hundehår i opgang og kælder. Det skal du altså selv samle op......"

 

Disse er naturligvis samlet op, og har fjernet når jeg ellers har set dem.

 

Ingen advarsler eller andet i hentydning til at hvis det ikke udbedres skal hunden fjernes.

 

Her er jo en indirekte tilladelse til at have Robin.

 

Jeg synes, du skal tage en snak med den allergiske overbo - fortælle, hvad Robin betyder for dig og sige, at du vil gøre alt, for at der ingen gener er - fx, som andre foreslår, støvsuge gangen, lade være med at bruge vaskemaskinen, have en måtte, der ikke holder på hundehår ol.

Hvis du kan give overboen en forståelse for dit ønske og gode hensigter, er det nok nemmere at få udlejer med på at lade dig beholde Robin.

 

PS. Og det med ikke at se hundehårene: Det gør vi hundeejere ikke i nær samme grad som ikke hundeejere. Mit ældste barnebarn synes fx, at der er bunker af hundehår i mit hus, når jeg lige har støvsuget og synes, her er så fint og rent ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at du skal have en snak med din overbo, om hvor meget Robin betyder for dig og hvor invaliderende det vil være for dig, at komme af med ham. Det må jo være derfra, at klagen kommer.

Det skal selvfølgelig være, på en venlig og imødekommende måde. Hvis vedkommende ellers kan tåle, at være i nærheden af dig p.g.a hunden, så skift tøj inden du går derop, tag en kage med og spørg om han/hun giver en kop kaffe. Ellers så smid et brev i hans/hendes postkasse og forespørg om et besøg eller anmod om et telefonisk møde, hvis et besøg ikke kan efterkommes :)...bare et par forslag.

Ellers så synes jeg, at det er udlejer der ikke, har informeret overbo godt nok, hvis de har tilbageholdt oplysninger om hunden for vedkommende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal forsøge at tale med overboen, og høre om det virkelig er hans allergi, der har startet det her. Hvis det er det, så spørg ind til hvor problemet er, og lav så en aftale om, at du selvfølgelig vil forsøge at gøre tingene bedre, da du er meget afhængig af at få lov til at beholde hunden.

Du kunne så også foreslå, at du i stedet for at bære skrald ud (forstår ikke lige den del af aftalen... hvad har andres affald med din tilladelse for hundehold at gøre? :hmm:) sørger for at støvsuge/feje osv. i opgangen for at sikre du fjerner alle hundehår efter Robin.

 

Til sidst skal du måske vende det med både din læge og din sagsbehandler, måske de kan hjælpe... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...