Hop til indhold

Hvad skal jeg gøre? Udlejer vil have Robin væk


RobinInTheHood
 Share

Recommended Posts

Jeg står lidt i samme situation TS, håber du kommer godt ud af den.. Skal til samtale på kontoret mellem 9 og 11.30 idag, er lidt nervøs da jeg slet ikke overskue den pludselig skiftende vinkling.. Især når den nye vært er en gammel ven, som udmærket VED jeg har altid har haft hund, og har fået lov til at beholde min gamle bullterrier mundtligt af den gamle vært - den nye vært er en mand som kender til alt der er at kende om at jeg altså har hund, der er ingen tvivl om at han har opfattet det så at sige efter alle disse år... :shock: Han ved så også UDMÆRKET godt at jeg sidste år til februar fik Molly efter min bullterrier blev aflivet, så et år har han kendt til Molly, og flere gange hilst på Molly.. Hans datter har også flere gange været ved mit vindue og stikke hånden ind til Molly, de skal ikke komme og tro jeg bare spiller med på; "hov ups chef, jeg vidste ikke han har hund" ihvertfald.. Det problem der er, er at jeg intet på skrift har, at der altid har stået "husdyr ikke tilladt" i kollegiets reglement er også et gigantisk problem.. Vennen, aka ny vært, har først for en lille måneds tid trådt til som vært, efter den gamle blev fyret. Så det kan jo også være der er pres på ham fra den nye ledelse, håber så ligesom dig at jeg kan få lov at beholde hunden af samme grunde.. Ser lidt sort ud..

 

Nå ja til brevets indhold, jeg passede selvfølgelig en stor hund den dag han kom forbi og vaskede vinduer udvendigt. Tænker at ejer/ledelse har hørt dem gø, noget de ellers ikke gør i - men altså en pludselig banken og drønen på vinduet... så tror jeg alligevel de fleste hunde lige giver bare lidt agt.

 

:x2:

 

Naboerne her i min 8 værelse pavillion er alle glade for Molly, og jeg kan aldrig få lov at gemme mig væk når de sidder i køkkenet og jeg kommer hjem fra tur.. Så det vil jeg spille lidt på.. ;) Eventuel prøve om jeg i det mindste må få noget tid, gerne til oktober/november hvor jeg først får økonomisk råderum til at flytte.. Så må de lige guide en hyper allergiker over i en af alle de andre pavilloner eventuel, hvis en sådan skulle være så dum at vælge den her slags bollig.

Hund.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 127
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nu sendt den lange besked på både SMS og email, har også skrevet dette i en SMS til dem

 

"Beskeden er også sendt på email til jer, da jeg gerne vil finde en anden løsning end at skulle af med Robin, jeg håber du vil svare hurtigt da jeg allerede har det svært psykisk pga dette."

 

 

 

@Vark ja det lyder da også mystisk :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Har virkeligt brugt meget krudt på at IKKE tænke for meget på samtalen, selvom det selvfølgelig er lidt svært.. Har dog heldigvis fået sovet nogen sammenhængende timer så jeg ikke er helt sort oveni.. Men kan godt mærke jo nærmere jeg kommer, jo mere pres, knude i brystet og åndebesvær allerede.. Og kontoret har altså åbent nu!!1 Så der er lidt stress på for at sige det mildt, har 1 time 20 minutter til at tage mig sammen til den skæbnfulde samtale.. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har virkeligt brugt meget krudt på at IKKE tænke for meget på samtalen, selvom det selvfølgelig er lidt svært.. Har dog heldigvis fået sovet nogen sammenhængende timer så jeg ikke er helt sort oveni.. Men kan godt mærke jo nærmere jeg kommer, jo mere pres, knude i brystet og åndebesvær allerede.. Og kontoret har altså åbent nu!!1 Så der er lidt stress på for at sige det mildt, har 1 time 20 minutter til at tage mig sammen til den skæbnfulde samtale.. :shock:

 

Jeg krydser for det går godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser fingre for jer begge....og i er virkelig i mine tanker. Jeg ved hvordan jeg selv ville have det og det ønsker jeg ikke for nogen. RobinInTheHood jeg håber du kan få en aftale i stand med dem, evt. noget med to ugentlige støvsugninger i fællesarealerne? (det er godt nok en smule syret for mig, for selvom vi har tilladelse til hund(e) i opgangen ville jeg altså glo lidt hvis jeg fik brev om at våde mudrede poter og pels var mit ansvar -der bliver vel gjort rent på fællesarealerne? af nogen hyret til det?)

Husk dog også at det skal holde i længden, hvis de kræver daglig grundig rengøring, så er jeg bange for det er et pres du ikke vil kunne leve op til i længden -hvem ville kunne det? og så står du lige skidt hvis du en dag er sengeliggende og emsigheden breder sig.

 

Vark måske er det en fordel det er din ven? -han ved formegentlig hvor meget dine hunde betyder for dig, og det er sikkert bare en lille løftet pegefinger om ikke at presse citronen med to hunde -og det ikke skal udvikle sig til en mini-zoo eller hundekennel -jeg synes tonen er meget venlig og ikke så officiel...jeg får i hvert fald meget sjældent officielle ting -og evt. ubehagelige indkaldelser, der kun indeholder mit fornavn i hilsnen. Jeg krydser for dig og håber snart at høre det bare var en "øffen over to hunde"

 

:lun: til jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Sito siger - du skal nok bare støvsuge relevente steder fast 2-3 gange om ugen uanset om du mener det trænger - eller kan se hundehår. For når der først er klumper er det for sent.

 

Derudover skal du naturligvis fastholde at du har fået lov at holde hund. En mundlig aftale er præcis så bindende som en skriftlig blot sværere at dokumentere. men du kan jo dokumentere. Der er masser af kommunikation hvor udlejer indirekte ved at aftalen er der. Jeg mener, hvorfor skulle du eller bære skrald ud - og hvorfor beder de dig samle op osv.

 

Det der står tilbage er om du har misligholdt aftalen (ikke at der ikke er en aftale). hvis du kan få udlejer til at sige skriftligt at du opsiges ikke fordi du holder hund uden at have tilladelse, men at du opsiges fordi du misligholder aftalen indrømmer udlejer at du har en aftale.

 

Når det er på plads skal du prøve at få den nuværende situation hen hvor det er en advarsel om at du har misligholdt aftalen og få en chance mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du evt få din læge til at skrive en erklæring om, at du har brug for Robin da han er en del af din terapi? Det skulle være en virkelig smålig udlejer der ikke ville efterkomme sådan noget. Allergikeren er vel flyttet ind vel vidende at der var en hund i opgangen.

 

Hvis man flytter ind i et lejlighedskompleks, hvor der som udgangspunkt ikke er husdyr tilladt, så ved man vel ikke, at der er hund i en af de andre lejligheder? Hvis vedkommende blot har spurgt, om der må holdes husdyr og svaret er nej, så er der nok ingen der tænker over allergi og hund. Man afleverer jo ikke helbredsattest når man lejer en lejlighed.

 

Men det sagt er det naturligvis en øv situation at stå i. Jeg ville også vælge dialog fremfor kamp. For udlejer har mig bekendt retten på sin side her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke hvis der er en mundlig eller skriftlig aftale om at lejer kan holde hund til gengæld for at bære skrald ned og holde rent efter den.

 

Hvis hunden er til gene, så må udlejer gerne bede lejer om at flytte (hvis man ikke går af med hunden) gene kan være pelsen i opgangen.

 

Men igen vil jeg egentlig bare frem til, at jeg synes dialog er vejen frem og ikke kamp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men vær venlig, høflig, imødekommende og forstående. Hold også fast i at du har en aftale, for det har du jo, hvorfor skulle du eller bære skrald ned osv.

 

Vær også parat til at modtage en skriftlig advarsel - og så gør rent uanset om du kan se hundehår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik okay i første omgang.. De ville bare gøre mig obs på det, at de var nød til at "gøre noget" inden chefen eventuel selv "opdager" at jeg har hund ved et besøg på stedet.

Er så blevet skrevet op til en toværelses som bygges snart, hvor jeg godt må have hund. Er ikke stressfri ihvertfald, ville ønske jeg kunne få vished istedet for at gå og håbe jeg ikke bliver "opdaget" før toværelses er klar..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik okay i første omgang.. De ville bare gøre mig obs på det, at de var nød til at "gøre noget" inden chefen eventuel selv "opdager" at jeg har hund ved et besøg på stedet.

Er så blevet skrevet op til en toværelses som bygges snart, hvor jeg godt må have hund. Er ikke stressfri ihvertfald, ville ønske jeg kunne få vished istedet for at gå og håbe jeg ikke bliver "opdaget" før toværelses er klar..

 

Det lyder godt nok også træls :/

 

Men dejligt du blev skrevet op til noget andet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kontakt Lejernes LO.

 

Forklar dem sagen.

 

Alternativt gratis retshjælp - det er meget svært at gøre en lejer noget i dag da lejeloven er ændret fra årsskiftet. Du står stærkt. Undersøg det straks.

 

https://www.familieadvokaten.dk/Emner/745.html

 

jeg mener ikke udlejer kan indføre regler for dyr, der allerede er givet lov til, de må blive boende til deres død.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...