Hop til indhold

Den bedste showshine??


Really
 Share

Recommended Posts

Vi er nye inde for udstillingsverdenen og vil derfor høre, hvad i bruger af plejemidler til pelsen inden udstilling. Det er en korthårs hund. Tænker jeg ihvertfald har brug for noget showshine (Ved ikke om det hedder det til hunde. Det hedder det til hest :-D)

 

Fortsat god aften derude :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

.... Men læs racestandarden for jeres race inden. Der kan I bedst læse om hvordan pelsen bør være ved udstilling. De skal ikke se alt for "Barbie-agtige" ud fx :)

 

Enig, Jeg har whippet og bruger intet i pelsen, er de meget beskidte kommer de i bad dagen før udstilling, men ofte bliver de bare tørret over med et hårdt opvredet vaskeskind. Sørg for at kløerne er klippede og evt tandsten/madrester fjernet fra tænderne.

Klip gerne kløerne et par dage før, hvis du skulle komme til at klippe for langt, har kloen tid til at lukke og du er sikker på, at hunden ikke halter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er nye inde for udstillingsverdenen og vil derfor høre, hvad i bruger af plejemidler til pelsen inden udstilling. Det er en korthårs hund. Tænker jeg ihvertfald har brug for noget showshine (Ved ikke om det hedder det til hunde. Det hedder det til hest :-D)

 

Fortsat god aften derude :-)

 

Jeg bruger shampoo til sorte hunde for at få den sorte pels til at blive mere intens i farven og så blander jeg også minkolie shampoo i for shine.

 

I to er da lige nødt til at opdatere jeres profil mht hvilken race I har!

 

Hos Really står der blandingshund, og så er udstilling vel ikke helt relevant, og hos Hoppebolden står der Ingen Hund! :lol:

 

Jeg bliver tit spurgt hvad jeg bruger af midler til mine absolut-ikke-udstillingsberettigende dobere fordi de er så skinnende blanke. De får en god olie i maden og det er det. Shampoo er noget de ser yderst sjældent. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I to er da lige nødt til at opdatere jeres profil mht hvilken race I har!

 

Hos Really står der blandingshund, og så er udstilling vel ikke helt relevant, og hos Hoppebolden står der Ingen Hund! :lol:

 

Jeg bliver tit spurgt hvad jeg bruger af midler til mine absolut-ikke-udstillingsberettigende dobere fordi de er så skinnende blanke. De får en god olie i maden og det er det. Shampoo er noget de ser yderst sjældent. :-D

Det er med vilje at jeg har fjernet mine hunde.

 

Jeg giver også mine torskeolie - det kan bestemt også ses på pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er nye inde for udstillingsverdenen og vil derfor høre, hvad i bruger af plejemidler til pelsen inden udstilling. Det er en korthårs hund. Tænker jeg ihvertfald har brug for noget showshine (Ved ikke om det hedder det til hunde. Det hedder det til hest :-D)

 

Fortsat god aften derude :-)

Jeg ved ikke hvor grænsen går i forhold til reglementets tekst

"Hunde, der er blevet behandlet med midler, der har ændret struktur, farve og/eller facon på pels,hud og/eller næse, kan ikke udstilles"

Jeg har aldrig gjort andet end at sørge for at min hund var ren og givet den en tur med et tørt vaskeskind for at få pelsen en ekstra glæd op.

Foderet sørgede for at pelsen var naturlig blank.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en tørvask og en deodorant spray (ja det hedder den). Begge produkter fra Tigi Pethead. De fjerner den værste lugt af fød gnu :-D Derudover kan jeg finde på at give et pust minkolie på spray, og så tørrer jeg efter med en klud. Det er den nemme/vinter version. Om sommeren får Hugo et bad i haven, og så lidt minkolie spray på udstillingen. Orker bare ikke at bade ham om vinteren medmindre det er højst nødvendigt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...