Hop til indhold

Søger gratis hundetræning


eurasier
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg har fået mig min første hund. Han er en ren race ( Eurasier ) han er 9 uger. Jeg leder efter gode råd vdr opdragelse 😊 at gå ved siden af mig og side ned når jeg sider det og ikke bide og kom når jeg kalder. Alle de almindelige ting. Økonomien er stram da han kostede mig 17.000kr nogen der kan være sød og hjælpe med gratis hundetræning . ( vi bor i århus )

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med din hvalp.

Det var godt nok en ordentlig bunke penge, du har brugt på ham. Har du købt ham i udlandet?

 

DKK's hvalpehold er ikke ret dyre, og jeg vil varmt anbefale dig at finde pengene til sådan ét. Du lærer det grundlæggende, får en masse anden god viden om hundehold, og din hvalp møder andre hvalpe. Derudover kan din opdrætter helt sikkert hjælpe med en masse gode råd, og du kan låne bøger på biblioteket - Turid Rugaas "På talefod med hunden - de dæmpende signaler" er rigtig rigtig god at læse fx.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Gode råd du allerede har fået, men hold da op en pris på en hvalp (?) jeg vil også mene at de 500 kr. det koster at gå til noget hvalpetræning er godt givet ud - jeg vil mene at det kan prioriteres frem for andet ;-) men det er bare min personlige mening.

Jeg synes hvalpetræning er super godt både for fører og hund, så jeg ville se at komme afsted :-) og tillykke med hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en længere nede på siden der tilbyder gratis træning.

 

Men jeg vil sige som de andre de 500-750 kr for hvalpetræning er givet godt ud, hos os ( Dch Haderslev) koster hvalpetæning 750 kr for 10 gange , vil man så forsætte bagefter betaler man kun 400 oveni så kan man træne resten af året, så total prisen er 1150 kr for et års træning, det er under 100 kr i måneden det burde der være råd til

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Jeg har fået mig min første hund. Han er en ren race ( Eurasier ) han er 9 uger. Jeg leder efter gode råd vdr opdragelse  at gå ved siden af mig og side ned når jeg sider det og ikke bide og kom når jeg kalder. Alle de almindelige ting. Økonomien er stram da han kostede mig 17.000kr nogen der kan være sød og hjælpe med gratis hundetræning . ( vi bor i århus )

Jeg håber du har lavet en slags budget hvor du har indregnet vaccinationer, forsikring, osv, osv. Det lyder som om du godt kunne bruge nogle gode råd, så et hvalpekursus er en virkelig god investering. Nogle gange han du finde trænere under uddannelse der tilbyder billig (men sjældent gratis) træning.

"Træn din hvalp" af Christina Ingerslev kan lånes på biblioteket. Den er overskuelig og nem at gå til. Held og lykke med at finde noget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Jeg har fået mig min første hund. Han er en ren race ( Eurasier ) han er 9 uger. Jeg leder efter gode råd vdr opdragelse  at gå ved siden af mig og side ned når jeg sider det og ikke bide og kom når jeg kalder. Alle de almindelige ting. Økonomien er stram da han kostede mig 17.000kr nogen der kan være sød og hjælpe med gratis hundetræning . ( vi bor i århus )

 

Der er som regel en grund til at træning koster penge - det tager nemlig tid, og de fleste trænere har investeret tid (og måske penge) i en træneruddannelse.

 

Det nærmeste du kan få gratis, er bøger fra biblioteket og videoer på nettet. Du kan tilmelde dig et gratis email-kursus hos Canis, men det er kun klikker-introduktion, ikke træning og opdragelse.

 

Som de andre, så undrer jeg mig over at man betaler 17.000 kr. for en hund, men ikke har råd til et hvalpekursus. Hos DKK mener jeg det koster omkring 500 kr. Hos DcH er det vist en del dyrere, omkring 1.000 kr. for 12 gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal prioritere at lære og forstå så meget om hunde og hvalpe som overhovedet muligt. En god opdrætter kan i bedste fald levere en god fysisk og psykisk sund hvalp, med et godt temperament og gode gener, men resten er op til dig.

 

Optimal håndtering af hvalpen med tilhørende hvalpe motivation og hvalpetræning hos de bedste i faget er de bedste penge man overhovedet kan give ud, hvis man ikke selv ret præcist ved hvordan det skal gøres.

 

Om det koster 500 kr eller 5000 kr er fuldkommen underordnet. Det er de bedste penge man kan bruge. Dog er kvalitet og pris ikke noget der nødvendigvis følges ad. Så undersøg det grundigt, kør efter det bedste og betal hvad det koster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal prioritere at lære og forstå så meget om hunde og hvalpe som overhovedet muligt. En god opdrætter kan i bedste fald levere en god fysisk og psykisk sund hvalp, med et godt temperament og gode gener, men resten er op til dig.

 

Optimal håndtering af hvalpen med tilhørende hvalpe motivation og hvalpetræning hos de bedste i faget er de bedste penge man overhovedet kan give ud, hvis man ikke selv ret præcist ved hvordan det skal gøres.

 

Om det koster 500 kr eller 5000 kr er fuldkommen underordnet. Det er de bedste penge man kan bruge. Dog er kvalitet og pris ikke noget der nødvendigvis følges ad. Så undersøg det grundigt, kør efter det bedste og betal hvad det koster.

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er som regel en grund til at træning koster penge - det tager nemlig tid, og de fleste trænere har investeret tid (og måske penge) i en træneruddannelse.

 

Det nærmeste du kan få gratis, er bøger fra biblioteket og videoer på nettet. Du kan tilmelde dig et gratis email-kursus hos Canis, men det er kun klikker-introduktion, ikke træning og opdragelse.

 

Som de andre, så undrer jeg mig over at man betaler 17.000 kr. for en hund, men ikke har råd til et hvalpekursus. Hos DKK mener jeg det koster omkring 500 kr. Hos DcH er det vist en del dyrere, omkring 1.000 kr. for 12 gange.

 

Jeg har givet 350kr for 12 gange hvalpetræning i DKK, det kræver så medlemskab af DKK som koster omkring 400kr om året, så vidt jeg husker, men man kan vist så købe et prøvemedlemskab på 3 mdr. tror jeg det var, når man melder sig til hvalpetræning. Så ja, ca. 500kr alt inkl. for hvalpetræning i DKK.

 

Og fuldstændig enig i resten, de 17.000 man angiveligt har betalt for hvalpen, er en dråbe i havet af hvad det reelt koster at have hund, så de 500kr til hvalpetræning, burde kunne findes, ellers bør det hundehold i hvert fald genovervejes ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...