Hop til indhold

Ville du kunne vælge din hund fra?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Skruer op for udgifterne

I undersøgelsen svarer 80 procent desuden, at kæledyrsejere fremover ventes at bruge flere penge på deres dyrs sundhed. Hver anden dyreejere vil i det kommende år poste flere penge i deres hund eller kat i forhold til i dag.

 

Jo, men har vi ikke selv lov til at bestemme hvad vi vil bruge vores midler til? Det kan da godt være at nogen synes vi skulle aflive alle vores hunde og så sende pengene til folk der sulter i stedet - og så håbe på at de der sulter virkelig også får noget, når alle andre "undervejs" har taget det de skulle have. Heldigvis har vi da frit valg p de tområde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men har vi ikke selv lov til at bestemme hvad vi vil bruge vores midler til? Det kan da godt være at nogen synes vi skulle aflive alle vores hunde og så sende pengene til folk der sulter i stedet - og så håbe på at de der sulter virkelig også får noget, når alle andre "undervejs" har taget det de skulle have. Heldigvis har vi da frit valg p de tområde.

Arh, vi har nu ikke helt frit valg. Hver gang nogen giver over 500,- årligt til velgørenhed, kan de trække det fra i skat. Dvs. at på bundlinjen har man ikke selv lov til at bestemme om man vil give til velgørenhed, eller hvem man vil give til. Et mærkeligt system, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg ville reagere ud over, at mine børn kommer før mine dyr. Jeg håber jeg aldrig behøver at finde ud af, hvordan jeg vil reagere, men jeg vil højst sandsynligt reagere 100% følelsesmæssigt og ikke vælge ud fra, hvem (fremmede personer) der har største sandsynlighed for at overleve eller leve længst. Medmindre der kom lyde fra en person som fik mig til at reagere helt instinktivt.

 

Mht. om jeg ville skubbe nogen væk, som var tættere på redning end mine børn, tror jeg, at dette sandsynligvis ville ske, hvis de befandt sig i den bane jeg skulle bruge for at komme til mine børn, der ville nok være tunnelsyn i den situation, tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh, vi har nu ikke helt frit valg. Hver gang nogen giver over 500,- årligt til velgørenhed, kan de trække det fra i skat. Dvs. at på bundlinjen har man ikke selv lov til at bestemme om man vil give til velgørenhed, eller hvem man vil give til. Et mærkeligt system, synes jeg.

 

I det hele taget kan man jo sige at Danmark er et samfund der blander sig rigtig meget i hvad vi bruger penge til.

 

hvis pensionist A vælger at bo i en dyr lejlighed til 6000 kr om måneden får hun 4000 i støtte

hvis B vælger et lille klubværelse til 2500 kr for at få råd til fx bil eller resjer får hun ingen hjælp.

 

besynderligt at man netop belønner folk som prioriterer bolig fremfor fx at købe økologisk, holde hund, gå meget ud og spise, holde bil eller hvad som helst andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

I det hele taget kan man jo sige at Danmark er et samfund der blander sig rigtig meget i hvad vi bruger penge til.

 

hvis pensionist A vælger at bo i en dyr lejlighed til 6000 kr om måneden får hun 4000 i støtte

hvis B vælger et lille klubværelse til 2500 kr for at få råd til fx bil eller resjer får hun ingen hjælp.

 

besynderligt at man netop belønner folk som prioriterer bolig fremfor fx at købe økologisk, holde hund, gå meget ud og spise, holde bil eller hvad som helst andet.

 

2/3 af en boligs pris i støtte, vil du linke for så har jeg mulighed for at bo bedre end jeg troede, når jeg flytter om et år?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis pensionist A vælger at bo i en dyr lejlighed til 6000 kr om måneden får hun 4000 i støtte

hvis B vælger et lille klubværelse til 2500 kr for at få råd til fx bil eller resjer får hun ingen hjælp.

 

besynderligt at man netop belønner folk som prioriterer bolig fremfor fx at købe økologisk, holde hund, gå meget ud og spise, holde bil eller hvad som helst andet.

Forleden påstod en af mine arbejdskollegaer at man kunne få boligsikring, selv hvis man havde 400.000,- i årlig pension. Jeg troede selvfølgelig ikke på hende, så hun fandt et sted hvor man kunne regne boligstøtte ud,.. og ganske rigtig, det kan man sgu!!!. Boligen skal bare være dyr nok,... så får sådan en rig pensionist mere i boligstøtte end en pensionist der kun har sin grundpension. Det er også ligegyldigt om man har millioner i banken.

 

Så tror fanden at vores velfærdssystem er ved at bryde sammen. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

En bekendt vi har betaler ca 4000 og får ca 1000 i støtte. Så det er nærmere det kvarte, afhængigt af indkomst.

Det er mig bekendt ikke afhængig af indkomst når man er pensionist. Jo dyrere husleje, jo mere støtte og så skal man holde sig under 66 kvm. bolig tror jeg det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

2/3 af en boligs pris i støtte, vil du linke for så har jeg mulighed for at bo bedre end jeg troede, når jeg flytter om et år?

 

Hvis man er folkepensionist. Man skal som enlig holde sig under et vist antal kvm. (Med mindre man er blevet enlig mens man bor på samme adresse) Det er noget med 85 kvm. For par og 66 kvm for enlige og der er også en max boligydelse på lige under 4 K så vidt jeg husker. Undersøgte det for min far, som nu bor i en dejlig 3 værelses lejlighed på godt 80 kvm (som han jo altså havde sammen med min mor indtil hun døde) her er økonomien som jeg skitserede. Husleje på lige omkring 6000 kr og en månedlig boligydelse på 37-3800 kr, hvis jeg husker rigtigt.

 

der kommer naturligvis forbrug oveni - vand, varme og el

 

http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-og-stoette/vaerdatvide/bolig/boligstoette/beregningafboligstoette/Sider/default.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

Bolig støtte og ydelse (ja 2 forskellige ting)

Men som jeg har forstået det er der flere elementer der tæller

din status (job, pensionstype, offentligydelse)

Hvor mange man bor der og forhold (gift, samlever, børn, roommates)

din indtægt og formue

bolig størrelse

bolig type

Så det da værd og checke

 

 

Ang trådens emne

jeg troede efter titlens at det var om økonomi, alle luksus fælden hvor de næsten altid kalder hunde for luksus.

og der kunne jeg ikke vælge fra, min hund betyder for meget, giver for meget.

Så heler spare andre steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bolig støtte og ydelse (ja 2 forskellige ting)

Men som jeg har forstået det er der flere elementer der tæller

din status (job, pensionstype, offentligydelse)

Hvor mange man bor der og forhold (gift, samlever, børn, roommates)

din indtægt og formue

bolig størrelse

bolig type

Så det da værd og checke

 

Er tjekket og det ser ud til jeg er berettige her hvor jeg bor ☺

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...