Hop til indhold

salt og Is/sne


bellas mor
 Share

Recommended Posts

jeg mangler nogle gode råd, hvad godt kan vi gøre ved poterne, ved de søde små, nu hvor vi skal til at ud i Is/sne og salt ????:?:

husker min gamle hund, tit havde is trådt fast i poter, som vi nuldrede ud når vi kom hjem fra gåtur.

 

Det vil være en god idé at klippe pelsen mellem trædepuderne.

Jeg vasker Groas poter i lunken vand når hun har været ude første gang. Så smører jeg trædepuderne ind i potevoks, det samme når hun har været ude på sidste gåtur.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg mangler nogle gode råd, hvad godt kan vi gøre ved poterne, ved de søde små, nu hvor vi skal til at ud i Is/sne og salt ????:?:

husker min gamle hund, tit havde is trådt fast i poter, som vi nuldrede ud når vi kom hjem fra gåtur.

 

Hvad vi kan gøre ved de søde små aner jeg ikke, men ved de store drøv vi har haft gennem tiden ,har vi gjort som Groas mor. Sørget for at pelsen under fødderne er klippet ned (vandret, lige over, flugte med trædepuderne) og smurt med potevoks. Is og sne, der alligevel sætter sig fast har vi bare nulret af, når vi kom ind udefra.

 

Potevoks er forøvrigt altid godt at have på lager. F.eks. hvis vovse, har gået længe på astfald eller beton og har fået tørre trædepuder. Så kan man lige fixe det ved at smørre et par gange med potevoks.

 

Til indendørsudstillinger (hvis det er noget I beflitter jer med) er potevoks en pest. Hvis dyret skøjter rundt på det glatte gulv, så bliver den da først livlig med potevoks under fusserne. Brug i stedet et fedt lag cola og husk at vaske skidtet af, når I kommer hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Til indendørsudstillinger (hvis det er noget I beflitter jer med) er potevoks en pest. Hvis dyret skøjter rundt på det glatte gulv, så bliver den da først livlig med potevoks under fusserne. Brug i stedet et fedt lag cola og husk at vaske skidtet af, når I kommer hjem.

 

 

Trægulv i stuen, laminat i køkkenet og fliser i bryggerset............

 

Hvad putter vi under Aslans poter?

 

Ville det være nok at skylle poterne efter turen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her gør vi det at efter hver tur hvor der evt. kan være saltet, dypper jeg Bellas poter i en spand med lunken vand. Tjekker for evt. sår og buger kopattesalve hvis jeg finder noget.

 

Ellers prøver vi at gå mest i græs eller skoven, hvor salt heldigvis er bandlyst. Herhjemme bruger vi sand for at undgå at vi skrider rundt på fliserne, det kan jo også genbruges når vi fejer i tøvejr. Samler det i en bunke og kan så sprede det ud når frosten sætter ind igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hyler lige med i koret af potevoks :5up:

 

Nu bor jeg godt nok ude på bøh-landet og her bliver der ikke saltet, men jeg har selv brugt potevoks til min hund feks hvis efteråret har været meget vådt. Potevoksen ligger en beskyttende hinde over trædepuderne og er ikke noget der suges op af huden osv.

 

KW laver en og jeg mener sådan en tube koster mellem 50-70 kr. Men priserne er nok steget, jeg har ikke købt noget i lang tid, sådan en holder længe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nu vil jeg have svar :roll::lol:

 

er der nogen der har erfaring med vaseline? jeg tænker på at smører det på cujo's poter om aften når det er sengetid så det får ro til at trække ind.

 

Jeg har ingen erfaring med vaseline :oops: Men........

 

Jeg ville nok vælge et produkt der var beregnet til hunde og som man ved med sikkerhed der ikke sker noget ved hvis de slikker i sig.

 

Desuden ville jeg nok vælge at smører det på tidligere - specielt hvis han er i soveværelset - hunde har det med at ligge og slikke i sådan noget, ikke det fedeste musik at falde i søvn til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil være en god idé at klippe pelsen mellem trædepuderne.

Jeg vasker Groas poter i lunken vand når hun har været ude første gang. Så smører jeg trædepuderne ind i potevoks, det samme når hun har været ude på sidste gåtur.

 

Taak! Det var jo det jeg havde glemt at købe.. Potevoks:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smører jævnligt kopattesalve på mine egne fødder, det er nemlig rigtig godt for tørre hæle m.m.

 

Men jeg kan næsten ikke holde Soffi væk, fra at slikke det af lige så hurtigt, som jeg smører det på.:???:

Jeg har tænkt på, om det er OK, at de slikker på det.

 

For hvis jeg smører det under Soffis poter, så vil hun helt bestemt slikke på dem - hun ELSKER alle former for creme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...