Hop til indhold

FRANSK HJERTEORM


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Jeg vil også tro de andre nu skal i forebyggende behandling. Min have må være godt inficeret, for hvis de laver stort ,når det er mørkt har det jo ligget til næste dag. Og vi har masser af snegle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også tro de andre nu skal i forebyggende behandling. Min have må være godt inficeret, for hvis de laver stort ,når det er mørkt har det jo ligget til næste dag. Og vi har masser af snegle.

 

Jeg må ikke forebygge Dorit, da hun ikke har haft ormene mere end én gang (og det var så faktisk lungeorm). Bella må kun forebygges fordi hun har været ramt så mange gange.

 

Du kan købe Ferramol billigt på nettet, omkring 300-400 for 2,5 kg. Det er nok til at holde vores 1.000 m2 sneglefri hele forår/sommerperioden. Det er jo agersnegle der er de største syndere.

 

Og så er det med at få testet dem nu, og senest igen i efteråret. Mine har altid vist symptomer først på året, hvilket får mig til at tro at de er blevet smittet hen på sensommeren/efteråret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hundene ikke har fået konstateret hjerteorm, så kan de ikke komme i forebyggende behandling.

 

Det er først når hunden har fået konstateret hjerteorm man behandler "forebyggende", altså man behandler med Advocate eller lignende for at slå de larver ihjel, der kommer ud af de indkapslede æg i lungerne. Piller duer ikke i den sammenhæng.

 

Æggene bliver ikke slået ihjel af den kur, der slår de voksne orm og larverne ihjel. Og æggene klækkes ikke på een gang.

Så hvis en hund har haft hjerteorm i længere tid, med mange voksne orm i hjertet som har produceret masser af æg, så kan æggene faktisk klækkes i flere år efter de voksne orm er blevet udryddet...

Så er man faktisk nødt til at give vedvarende ormebehandling som Advocate gennem flere år. Egentlig ikke for at forebygge, men for at slå de nye larver ihjel, der kommer ud af æggene som allerede er i hunden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...