Hop til indhold

Lille race til nybegynder


Jane
 Share

Recommended Posts

Vores nabo snakker om, at få en hund næste forår. Det skal være en mindre hund, ca DS størrelse. De er begge pensionister. Det skal være en hund, de kan tage med overalt. De campere meget.

 

Det skal være en hyggehund, der ikke kræver alt for meget motion. Tror næppe de vil gå til noget hundesport med den.

 

De har have, som den vil kunne rende frit i. De er indstillet på, at den skal ud og gå flere ture om dagen og de kører gerne ud hvor den kan rende frit.

 

De vil gerne give en ompaceringshund fra et 1/2 - ca 2 år et godt hjem, men ikke en hund, der har for mange problemer med fra tidligere hjem. Det er hellere ikke vigtig, om det er en racehund eller en lille blandning.

 

Hunden vil blive en del af familien. Godt forkælet.

 

Selskabsrace er oplagt, men jeg kender ikke så meget til de forskelige selskabsracer.

 

Helst ikke for meget pelspleje. En til to gange i ugen med en børstningen er ok og også en klipning er ok.

 

glæder mig til at høre hvilke racer/blandinger i vil foreslå

Link til indlæg
Del på andre sites

Har de læst på dkk

 

De forskellige bomulds racer, kræver måske for meget pels måske ikke hvis de bamse klipper?

 

Jeg har haft en coton, og der var riiiigtig meget pelsarbejde! Selv om jeg klippede den, hvilket ikke er helt nemt at gøre selv. Hvis man vil ha' at det skal se nogenlunde pænt ud... :lol: Har også indtryk af at racen desværre døjer med en del problemer i dag..? Ellers en sjov hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft en coton, og der var riiiigtig meget pelsarbejde! Selv om jeg klippede den, hvilket ikke er helt nemt at gøre selv. Hvis man vil ha' at det skal se nogenlunde pænt ud... :lol: Har også indtryk af at racen desværre døjer med en del problemer i dag..? Ellers en sjov hund!

Jeg syntes også selv det for meget pelspleje, så fra valgte selvom sindet måske ville være ok for mig (fik en omplacering tilbudt)

 

Måske skulle de besøge en udstilling eller et skue

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en race de selv har snakket om og som jeg ved de er lidt forelsket i.

 

Mit indtryk af dem er, at det er en "nem" lille hund, som både kan være konkurrencehund og familie/sofa/campinghund. Synes det lyder som et godt match, især hvis de også selv er lidt forelskede i racen! Men der e rjo flere DS herinde, håber nogen af dem vil skrive noget? @Trixie83 f.eks.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvis de er vilde med DSG allerede så er det da bare sådan en sød lille fidus de skal have :lun:

 

Jeg har 2 stk. Den gamle Milo er den perfekte familiehunde. Kræver ikke meget aktivering udover et par daglige luftetur. Vil gerne træne lidt småting men behøver det bestemt ikke for at trives. Sådan er min generelle opfattelse af gårdhunde.

 

Jeg har dog også en tøs som kræver lidt mere trænings mæssigt men bestemt ikke urimeligt.

 

Generelt en lille sød venlig hund som gerne hilser men også kan passe sig selv. Vil meget gerne putte og trives bol bedst med tæt kontakt til sin familie. Vil gerne putte under tæpper o.lignende.

 

Man skal være OBS det er en hund som giver lyd når der kommer nogen. Post besøg osv men stoppet når de ved man har anerkendt det de gøer af.

 

Pels pleje på mine to strækker sig til et bad når de har rullet sig i noget klamt :blink:

 

Spørg endelig hvis jeg manglet ar fortælle noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke ofte jeg anbefaler min egen race. Men en cavalier king charles spaniel, ville være et meget fornuftigt bud hvis de vil ofre pengene på en fra et ordentligt opdræt, hvor sundheden er i orden. Eller kan finde en omplacering igennem der.

Ellers så tænker jeg en af de små asiatiske racer som Shih Tzu eller Lhasa apso. Min oplevelse er hvis man vælger at klippe dem regelmæssigt så kræver de ikke det voldsomme pelspleje.

Jeg ville også anbefale en af bomuldsracerne, men dem jeg kender skal klippes ned hvis man ikke er til den store pelspleje, for de knuder hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...