Hop til indhold

Træt hund, forstoppelse?


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Vi har haft nogle dage hvor vi ikke har været hjemme, men har besøgt noget familie. Vi kom hjem i aftes.

Lucca er forståeligt nok helt smadret i dag - faktisk så meget at hun ikke gider særlig meget, slet ikke at gå tur. Hun har været nede og tisse flere gange men ville ikke gå videre. Jeg er bange for at hun kan få forstoppelse.. Nogen der ved hvor meget der skal til for at en hund får det?

:shock:

Hun plejer at "prutte" to gange dagligt, så jeg er da nervøs for at det trykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft nogle dage hvor vi ikke har været hjemme, men har besøgt noget familie. Vi kom hjem i aftes.

Lucca er forståeligt nok helt smadret i dag - faktisk så meget at hun ikke gider særlig meget, slet ikke at gå tur. Hun har været nede og tisse flere gange men ville ikke gå videre. Jeg er bange for at hun kan få forstoppelse.. Nogen der ved hvor meget der skal til for at en hund får det?

:shock:

Hun plejer at "prutte" to gange dagligt, så jeg er da nervøs for at det trykker.

 

Har hun spist rå ben? Eller noget hun ikke plejer, at få?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Se tiden an, hun skal nok sige til ;-)

Har nogen gange det samme problem med Walther hvis han er rigtig godt træt den gamle dreng gider han ikke gå ret langt og det hænder han ikke får pøllet men så kommer han senere eller om natten og siger til ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skete der lidt :banan: Tænk at man som hundeejer kommer til at gå op i l*rt!

Men det er vist hård mave og hunden virker heller ikke på toppen.

 

Jeg studerer skam også konsistensen.. :oops: Tror jeg vi alle gør. Prøv, at give hende lidt olie i maden, det plejer, at hjælpe her. Aslan kan have hård mave et par dage eller tre efter et godt kødben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville lige se tiden an til imorgen. Kommer der ikke noget imorgen tidlig, så giv lidt olie i foderet. Virker hun dårlig, så nok en tur til dyrlægen.

 

Med fare for at få ballade over ham der fanden og væggen vil jeg bare lige sige, at du skal holde godt øje med hende. Forsøger hun at kaste op - og virker hendes mave udspilet, skal du kontakte dyrlægen.

 

Hi-hi! Jeg regnede godt med den ville komme... :blink: Derfor nævnte jeg allerede dr. dyr i første indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde jeg da vist lige overset, Niels :blink:

 

For nogle år siden blev en af mine hvalpe dårlig. Han var omkring fire år. Han ville nødigt luftes og havde problemer med at komme af med afføringen. Indimellem lavede han opkastningslyde, men der kom intet ud. Det viste sig, at han havde en atypisk mavedrejning. Han overlevede desværre ikke.

Jeg tror så heldigvis ikke, det er dette, der er galt med Lucca. Hun har jo slet ikke staturen til denne lidelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os er der omgangs syge blandt hunde. Hele min april måned er gået med syge beagler - for de får det jo selvfølgelig på skift. Det startede som noget der ligende en ordentlig gang forstoppelse - og så gik det ellers videre derud af med opkast - diare så tyndt som vand og blandet med blod. Det kan være ret voldsom når de "tømmer" sig. Det har derfor været en lorte måned for mig - for fanden hvor er jeg træt af det :oops:

Skriver ikke det her som "fanden på væggen" snak - men mere fordi der er omgangs syge blandt hunde i øjeblikket.

Og nej vi er ikke ovre det endnu. Oscar har haft det to gange på den her måned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os er der omgangs syge blandt hunde. Hele min april måned er gået med syge beagler - for de får det jo selvfølgelig på skift. Det startede som noget der ligende en ordentlig gang forstoppelse - og så gik det ellers videre derud af med opkast - diare så tyndt som vand og blandet med blod. Det kan være ret voldsom når de "tømmer" sig. Det har derfor været en lorte måned for mig - for fanden hvor er jeg træt af det :oops:

Skriver ikke det her som "fanden på væggen" snak - men mere fordi der er omgangs syge blandt hunde i øjeblikket.

Og nej vi er ikke ovre det endnu. Oscar har haft det to gange på den her måned.

 

Glad for du skriver det. En af vores venner der er vagabond har sin hund, aslans bedste veninde med på marked, hvor der kommer masser af hunde, bla. fra Fredericia. Jeg vil lige se tiden an om hun er rask, før de kommer på besøg her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glad for du skriver det. En af vores venner der er vagabond har sin hund, aslans bedste veninde med på marked, hvor der kommer masser af hunde, bla. fra Fredericia. Jeg vil lige se tiden an om hun er rask, før de kommer på besøg her.

 

Ja det er da bedre at være på den sikre side - for det er ikke rart når de har sådan noget - med 3 hunde kan man godt føle sig totalt magtesløs - suk

Link til indlæg
Del på andre sites

Omgangs syg og lortestudier..... det ligesom med småbørn

 

Håber alle snart har det bedre

 

Min ældste startede op d. 4 april og han var ret dårlig 2-3 døgn før det vendte og gik den rette vej. Men så startede det hos Oscar og var ret voldsom ved ham - så har vi haft en enkelt uge uden noget - så startede det hos Oscar igen - samme proedure og i går begyndte det hos Darwin. Charlie er rask igen og spiser normalt - men de to andre er på skåne kost og canikur. Men der er da heldigvis fremgang - små - men de er der :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...