Hop til indhold

Selfie med på ny ferie


Quitte
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

 

Selfie på 4,5 måned var som nævnt med 6 dage på ferie inkl. biltur på ca. 500 km. hver vej. Det gik fint, sover bare i sin kasse imens at vi kører og vi holder naturligvis lange pauser - egentlig havde vi indstillet os på at holde sommerferie i DK pga. kræet. Men den netop overståede tur har givet os mod på en tur sydpå, som vi plejer i sommerferien. Og ja, vi er indstillede på, at det bliver på hvalpens præmisser. Han vil til den tid være næsten 7 måneder.

 

Vi overvejer at tage turen over flere dage. Køre omkring 500 km hver dag (ca. 1300 km hver vej) - så om det bliver over to eller tre dage, ja det er endnu ikke afklaret.

 

Igen, det bliver lidt på Selfies præmisser. Men et mobilehome på en campingplads i Norditalien, så det bliver godt varmt.

 

Turen vil nok strække sig over 10-14 dage med overnatninger ud og hjem.

 

Vi farer generelt ikke rundt når vi har ferie.

 

Er det ikke bare at springe ud i det? Noget vi bør overveje? Bliver det for stressende for kræet? Hvad med varmen? Han lader til at elske at have det varmt :) Kom frisk :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan købe en kølemåtte til hund, fx. en der hedder Fresk der kan lægges i køleskab før brug. Der findes også nogen der kan køles i vand inden brug. Prøv, at Google kølemåtte hund. Fedt, I alle havde en god ferie og den lille er helt sikkert frisk på en rejse mere! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det I skal tænke meget over er, hvorfor vil I sydpå med en hund - og hvad er det hunden skal få ud af den ferie...

 

Jeg har én gang haft hund med sydpå (St. Tropez i sydfrankrig) og gør det ALDRIG mere! Det er ganske enkelt for varmt. Hunden lå og gispede fra tidligt på formiddagen og til det blev sen aften, hvor varmen tog lidt af igen. Han blev kølet med våde håndklæder, som var viklet omkring store isblokke, som vi købte i supermarkedet. Og selv turene til stranden var varme, fordi vandet jo ikke afkøler...

Husk også lige på, at der kan blive meget varmt i et mobilhome, med mindre der er aircon, og derfor har hunden ingen reel mulighed for at søge afkøling, for der er også varmt i skyggen. Og man kan ikke rigtig komme nogle steder, fordi hunden bare får det for varmt lige så snart man forlader et a/c reguleret område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og tak for jeres svar.

 

Hvorfor vi vil have hunden med? Jo den er en del af familien og vi synes ikke at vi vil "efterlade" den på en hundepension - om det så er bedre at tage ham med på ferien, ja det håber vi så at det er.

 

Der er aircon i både bil og mobilehome. Jeg har ladet mig fortælle, at dansk svensk gårdhunde har det godt med varmen (som vi jo reelt også kunne få under en hedebølge i Skagen). Selfie vil i hvert fald helst ikke ud med mindre at vejret er bare nogenlunde, og han elsker at ligge i timevis foran brændeovnen. Jeg ved at man naturligvis ikke helt kan sammenligne de situationer.

 

Planen med ferien er ikke at traske rundt og se en masse. Men slappe af, trisse en tur, bade lidt, tilbage og spise frokost og så fremdeles.

 

Jeg tror på det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det I skal tænke meget over er, hvorfor vil I sydpå med en hund - og hvad er det hunden skal få ud af den ferie...

 

Jeg har én gang haft hund med sydpå (St. Tropez i sydfrankrig) og gør det ALDRIG mere! Det er ganske enkelt for varmt. Hunden lå og gispede fra tidligt på formiddagen og til det blev sen aften, hvor varmen tog lidt af igen. Han blev kølet med våde håndklæder, som var viklet omkring store isblokke, som vi købte i supermarkedet. Og selv turene til stranden var varme, fordi vandet jo ikke afkøler...

Husk også lige på, at der kan blive meget varmt i et mobilhome, med mindre der er aircon, og derfor har hunden ingen reel mulighed for at søge afkøling, for der er også varmt i skyggen. Og man kan ikke rigtig komme nogle steder, fordi hunden bare får det for varmt lige så snart man forlader et a/c reguleret område.

 

Vi havde vores de to gamle med til Italien i fire uger for to år siden og jeg synes det var fantastisk.

Nu er vores hunde meget varmeelskende, og tror ikke de på noget tidspunkt fik det for varmt.

Vi havde lejet et hus med tilladelse til hund og havde hundene med stort set over alt. Vi var bare på afslapningstur, så vandrede ikke rundt og så på seværdigheder og museer. Eller vi var på et museum og der lod vi hundene blive hjemme i huset i deres bure.

Vores hunde kan ikke lige være alene i et fremmed hus, hvor de kun har være t et par dage, men heldigvis er de vant til deres bure og vil gerne ligge i dem, så de blev altså brugt de par gange de var alene dernede.

 

Mange steder i sydeuropa et hundene velkomne i butikker og på restauranter, men ikke i ret mange supermarkeder. Man skal IKKE sætte hunden udenfor og i bilen bliver det frygtelig varmt, så det er heller ikke en mulighed. Så det kræver lidt planlægning.

 

Du skal også være opmærksom på, at i Italien er hunde strengt forbudt på strande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har kørt 7-800 km med hund uden problemer, også hvalpe. Vi holder korte tisse/lufte pauser hver 2. time når vi har nye hunde med. Nu hvor vores hunde er blevet så vant til det, holder vi kun en pause og det er når vi selv skal ud og tisse :lol:

 

Hvis jeres hund ellers er vant til afslapning i bilen, ville jeg ikke nødvendigvis pga. hunden køre færre km per dag.

 

Varmen er afgjort noget der spiller ind, køb en kølemåtte, og brug f.eks. isterninger med frosset kødsaft, eller godbidder for at gøre vandet mere lækkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...