Hop til indhold

Opdrætter hjemmesider - Hvad kigger i efter?


Miss_M
 Share

Recommended Posts

Helt enig med hensyn til kontakt oplysninger, for mig er det dog fint med bare et fornavn, e-mail adresse og så postnr. og by, jeg vil squ også gerne vide hvor henne i landet det forgår, ikke fordi jeg er sådanset ligeglad med afstanden -omend jeg nu virkelig godt gad at undgå den skide Storebæltsbro (hvilket så ikke er lykkedes endnu, når jeg har købt hvalp eller hund herhjemme.. :roll::mrgreen: ), men jeg synes nu det er meget rart at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er helt enig i det jeg har markeret. Jeg synes virkelig, det er underligt, når opdrætteren ikke skriver deres adresse - eller som minimum skriver hvilken by de bor i, hvis de ikke vil oplyse deres adresse på nettet. Man kan selvfølgelig spørge, hvis man kontakter dem, men det er altså bare meget rart at vide på forhånd, så man ved, om det overhovedet er en hvalp man gider rejse efter.

 

Ja by og post nr er fint hvis de ikke vil give precis adresse på nettet (kan jeg jo godt forstå hvis de ikke vil).... bare så man kan sådan cirka se hvor de er.

Spørger når man kontakter.... kræver så kontakt oplysninger. .. fandt en spænende side i vinters, men ingen mulighed for kontakt med mindre du skrev på siden som så vidt jeg kunne se offentlig gjorde ens email..... dem talte jeg jo så aldrig med...

 

En anden god ting (intet med hjemmeside at gøre men kontakt) have en telefonsvarer med personlig hilsen så man ved det den rigtigt, og ring tilbage når folk ligger besked - gør så også du kan ignorer hemlig Nr og bare ringe folk op selv ;)

Måske skrive på siden om nr er en mobil eller fastnet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med hensyn til kontakt oplysninger, for mig er det dog fint med bare et fornavn, e-mail adresse og så postnr. og by, jeg vil squ også gerne vide hvor henne i landet det forgår, ikke fordi jeg er sådanset ligeglad med afstanden -omend jeg nu virkelig godt gad at undgå den skide Storebæltsbro (hvilket så ikke er lykkedes endnu, når jeg har købt hvalp eller hund herhjemme.. :roll::mrgreen: ), men jeg synes nu det er meget rart at vide.

 

Helt klart hvad jeg skrev er ønske senariet.... men det skal jo bare virke.

personligt kan jeg bedst lide at tale med folk i tlf først.

og jo fornavn er fint, det ok at spørg efter Hanne eller Jens fra kennel x .... behøves ikke vide om de heder Jensen eller Hansen til at starte med.

 

Afstand betyder noget for mig, for jeg vil gerne kunne besøge hvalpene mens de små.... og når man ikke har bil selv thja .... havde jeg bil så kørte jeg nok også gerne et par weekender på tværs af landet for at besøge.

 

Men det jo netop et mix af "need to know" og "nice to know"

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke fået læst alle de mange indlæg, men det jeg lægger vægt på, er om der er nogle gode referencer, f.eks. pålidelige organisationer i DK som kender og kan validere dig og dine hundes kvaliteter.

 

Jeg har selv brændt mig grueligt på en opdrætter som jeg i min bundløse naivitet ikke checkede op på, før det var alt for sent, så jeg kommer aldrig igen til at købe en hund, uden at have forespurgt mig om opdrætteren, som minimum hos den relevante raceklub. En reference fra en udenlandsk organisation, som f.eks. FCI tæller desværre nærmest negativt hos mig, da den pågældende opdrætter faktisk havde status som formand for Hovawart afdelingen af FCI i DK (og var eneste medlem). Det tyder jo ikke lige på, at FCI følger specielt godt op på, hvad deres medlemmer egentlig går rundt og laver... at de samme problemer eksisterer for DKK er så en anden sag.

 

En anden ting som jeg lægger vægt på, er hvad jeg som køber kan forvente af aktivitet fra opdrætters side; følges der op på hundens udvikling med dyrlægeundersøgelser (typisk røntgenfotografering af hofter o.l.) og er der arrangementer hvor man kan få en objektiv vurdering af hvordan hundens mentale tilstand er og den slags ting.

 

Et galleri hvor tidligere købere (må selvfølgelig komme med tiden) kan vise billeder, både fra diverse kåringer/prøver og helt almindelige hverdagsbilleder, af deres hunde, er også en god måde at vise, at køberne ikke er glemt når de er ude af døren med deres nye hvalp, samtidig med at det er informativt for dem som vil vurdere kvaliteten af de hunde der allerede er "produceret".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt, hvorfor nogle ikke har kontaktoplysninger på hjemmesiden. Hvad er problemet i at oplyse mailadresse, telefonnummer og adresse?

 

Da jeg købte min første eurasier, undersøgte jeg følgende: Hvor kan jeg købe en hvalp? :-D

 

Da jeg solgte mit første kuld hvalpe, blev jeg ikke spurgt ind til ret meget - meget meget lidt, faktisk.

 

Mit indtryk er, at hvalpekøbere er blevet en del mere bevidste om, at de ikke bare skal købe den første, de støder på. Jeg har ikke hvalpe og får ikke hvalpe foreløbig, men jeg kontaktes af mange - og de spørger........ De fortæller i øvrigt, at de kontakter mig, fordi de godt kan lide min hjemmeside - at jeg har så mange oplysninger mv på denne :blink:

 

PS. Der ER selvfølgelig også kæmpe forskel på, om man har en brugsrace eller en selskabsrace, og om man har en race med få opdrættere eller med mange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt forstå at man ikke lige reklamerer på nettet med sin fulde adresse, Især hvis man evt ejer nogle ret værdigfulde hunde.

 

Det kan jeg nu også, men det nu meget rart at vide hvor i landet... ringede til en der ikke oplyste, det var så Nordjylland, absolution umuligt for mig at komme på besøg jævnligt...

og det er ikke fedt nærmest at skulle starte med det spørgsmål, for at vide om man overhovedet er potentiel køber.

 

Syntes det fint når:

fornavn

by med post nr

email adresse

Telefon nr (er det meldt som hemlig Nr kan folk ikke finde adressen via telefon nr)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har føjet by til mine kontaktoplysninger ;-)

 

Det havde jeg slet ikke skænket en tanke, der fødes så få whippetkuld, at jeg ikke har indtryk af, at geografi betyder noget så længe det er indenfor Danmarks grænser, men man ved jo aldrig. Det er jo ikke os alle, der er så tossede og gladelig kører 15-1800 km for at kigge på hund ;-)

Det er måske også lettere at overskue, hvis det ikke er en voldsomt talrig race herhjemme. Hvis der er meget få opdrættere, kan man nok lettere huske folk fra hinanden og ja, så er man måske også mere tilbøjelig til at køre efter den hvalp man vil have :-) Jeg har mest kigget på labrador opdrættere og det vrimler jo med dem :lol: Der er det meget rart med et postnummer at gå ud fra :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er måske også lettere at overskue, hvis det ikke er en voldsomt talrig race herhjemme. Hvis der er meget få opdrættere, kan man nok lettere huske folk fra hinanden og ja, så er man måske også mere tilbøjelig til at køre efter den hvalp man vil have :-) Jeg har mest kigget på labrador opdrættere og det vrimler jo med dem :lol: Der er det meget rart med et postnummer at gå ud fra :-)

 

Det nok rigtigt det lettere for dem der er inde i racen, men hvad med folk der er nysgerrige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

 

Men det var da alligevel utroligt de afviste alle 5??!

Puha.... Så er det på den igen. Synes godt nok de er tæt på hysteriske med hvor meget det må ligne.

 

Det er så vildt. Formoder at det må være nok, at tilføje enten "hounds" eller "whippets" efter de navne jeg har indsendt, der er ingen, som har den endelse, på de navne, som ligger tættest på mine ansøgte.

 

Jeg er jo "forhåbentlig" lidt under tidspres, da min tæve gerne skulle føde omkring 23 juli, så jeg skal bare have en godkendelse i juli, tør ikke satse på, at nå det i den runde som bliver godkendt slut august.

 

Jeg har simpelthen ingen geniale nye forslag, hver gang jeg finder et nyt navn er det taget :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så vildt. Formoder at det må være nok, at tilføje enten "hounds" eller "whippets" efter de navne jeg har indsendt, der er ingen, som har den endelse, på de navne, som ligger tættest på mine ansøgte.

 

Jeg er jo "forhåbentlig" lidt under tidspres, da min tæve gerne skulle føde omkring 23 juli, så jeg skal bare have en godkendelse i juli, tør ikke satse på, at nå det i den runde som bliver godkendt slut august.

 

Jeg har simpelthen ingen geniale nye forslag, hver gang jeg finder et nyt navn er det taget :-(

 

Undskyld for manglende seriøsitet - men det minder mig om, da jeg skulle finde et password og alle var optaget. Til sidst prøvede jeg med "rendmigirøven". DET var ikke optaget :-D

 

Dette vil nok ikke være sådan et heeeelt godt kennelnavn :-D:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så vildt. Formoder at det må være nok, at tilføje enten "hounds" eller "whippets" efter de navne jeg har indsendt, der er ingen, som har den endelse, på de navne, som ligger tættest på mine ansøgte.

 

Jeg er jo "forhåbentlig" lidt under tidspres, da min tæve gerne skulle føde omkring 23 juli, så jeg skal bare have en godkendelse i juli, tør ikke satse på, at nå det i den runde som bliver godkendt slut august.

 

Jeg har simpelthen ingen geniale nye forslag, hver gang jeg finder et nyt navn er det taget :-(

 

Ja, det er nok vejen frem, medmindre du lige falder over noget du kan anføre som første valg.

Men ja.... Det er sgu' lidt presset lige pludselig.

 

Synes også det er mega svært og endte bare med at anføre de to som de eneste - Mest i desperation over, at jeg simpelthen ikke kunne finde på noget som helst, der ikke allerede var taget.:lol:

Det er også vildt, at det er gået fra, at to kenneler måtte hedde det samme bare det var forskellige racer, til at der stort set ikke må være nogen lighed med et eksisterende - Som endda kan være ubrugt i snart 10 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er nok vejen frem, medmindre du lige falder over noget du kan anføre som første valg.

Men ja.... Det er sgu' lidt presset lige pludselig.

 

Synes også det er mega svært og endte bare med at anføre de to som de eneste - Mest i desperation over, at jeg simpelthen ikke kunne finde på noget som helst, der ikke allerede var taget.:lol:

Det er også vildt, at det er gået fra, at to kenneler måtte hedde det samme bare det var forskellige racer, til at der stort set ikke må være nogen lighed med et eksisterende - Som endda kan være ubrugt i snart 10 år.

 

Lyder som om det snart er umuligt at finde nye kennel navne.... specielt hvis kennelnavn ikke udløber (gør de aldrig det? Kan man ikke bruge et navn som ikke har været brugt i 20 år?) og det skal gælde internationalt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld for manglende seriøsitet - men det minder mig om, da jeg skulle finde et password og alle var optaget. Til sidst prøvede jeg med "rendmigirøven". DET var ikke optaget :-D

 

Dette vil nok ikke være sådan et heeeelt godt kennelnavn :-D:-D:-D

 

synes faktisk rendmigirøven ville være et genialt whippet kennelnavn :sjov:

 

Jeg har det helt fint med manglende seriøsitet ;-) rendmigirøven, ville passe fint til racen på flere områder, men mon jeg kan finde potentielle købere nok, til hvalpe med det navn, jeg tvivler nok lidt ;-)

På den anden side, så er der jo allerede lavet en grovsortering, man må formode en god portion humoristisk sans hos en køber, der vælger hvalp fra en kennel med det navn og det ville da egentlig ikke være så tosset :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er nok vejen frem, medmindre du lige falder over noget du kan anføre som første valg.

Men ja.... Det er sgu' lidt presset lige pludselig.

 

Synes også det er mega svært og endte bare med at anføre de to som de eneste - Mest i desperation over, at jeg simpelthen ikke kunne finde på noget som helst, der ikke allerede var taget.:lol:

Det er også vildt, at det er gået fra, at to kenneler måtte hedde det samme bare det var forskellige racer, til at der stort set ikke må være nogen lighed med et eksisterende - Som endda kan være ubrugt i snart 10 år.

 

Jeg synes det er så svært og jeg tror jeg ender med hounds/whippet løsningen, det må da for pokker kunne godkendes. Jeg har været så mange navne igennem og synes jeg er fuldstændig ideforladt pt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som om det snart er umuligt at finde nye kennel navne.... specielt hvis kennelnavn ikke udløber (gør de aldrig det? Kan man ikke bruge et navn som ikke har været brugt i 20 år?) og det skal gælde internationalt....

 

Det er faktisk lidt vagt; Der står faktisk i reglerne at ens kennelnavn er gyldigt i hele ens liv, og kan videresgives til en efterkommer.

 

Der står dog også " Valid for life or unless it ceases to be used". Hvilket vel i princippet betyder at hvis det ikke benyttes er det ikke længere gyldigt? Der står dog også " Or unless the holder of the kennelname gives it up in writing".

 

Så ja... Det er jo nærmest umuligt at finde et (godt) opdrætternavn i dag, fordi de fleste jo er optaget i minimum 50-60 år fra de ansøges...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...