Hop til indhold

Opdrætter hjemmesider - Hvad kigger i efter?


Miss_M
 Share

Recommended Posts

Jeg er egentlig ret ligeglad med, hvordan en hjemmeside er skruet sammen, en dårlig hjemmeside afskrækker mig ikke, men jeg har fået en del feedback på min egen hjemmeside og det som folk er glade for er billeder, gode billeder af hundene i alle tænkelige situationer.

Samme oplevelse har opdrætter af den hanhund jeg brugte til mit første kuld, hun har alenlange ventelister til sine hvalpe og selvfølgelig har hundenes kvalitet betydning, men hun mener selv, at hovedårsagen er alle de billeder, som hun lægger ud på hjemmesiden og at den opdateres ofte.

 

Hvalpedagbog. Jeg har indtil videre kun opdrættet et enkelt kuld, men både hvalpekøbere og andre interesserede i racen var meget glade for min dagbog. Skrev dagligt 5-10 linjer og opdaterede med 4-8 billeder.

Opstillingsbilleder af hvalpe: Tog ugebilleder og senere, når jeg har mødt nogle af hvalpene, har jeg taget et par opstillingsbilleder og lagt på siden.

 

Generelt er der ekstremt få interessante hjemmesider i min race, whippet, både herhjemme og i udlandet.

 

Venter for øvrigt også utålmodigt på godkendelse af kennelnavn fra FCI ;-)

 

Åh ja billede og feedback fra de voksne hvalpe... det altid sjovt

 

Og netop dagbogen behøver ikke være stor, har set en del der ofte var i stil med.

"I dag tog vi på stranden med hele flokken" efter fulgt af 2-10 billeder med lidt tekst med hundenes navne.

eller "Hvalpene fik deres første kødben"

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har fået både kritik ("du skriver alt for mange ord" :slem: ) og ros ("dejligt, at du fortæller så meget" mv. :-D ) for min hjemmeside.

Jeg har fået at vide, at den er rodet, og at den er fint overskuelig.

Mine hvalpefamilier har elsket, at der er daglige opdateringer med billeder og ord - og så et par film eller tre om ugen i de ni uger, hvalpene bor hos mig. Potentielle hvalpekøbere er også glade for, at de kan tjekke sundheden hos såvel avlstæver som flertallet af deres hvalpe - samt læse om en del af hvalpene i et lille spørgeskema, jeg har sendt ud til mine hvalpefamilier.

 

Døm selv :cool:http://eurasier-catalina.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er egentlig ret ligeglad med, hvordan en hjemmeside er skruet sammen, en dårlig hjemmeside afskrækker mig ikke, men jeg har fået en del feedback på min egen hjemmeside og det som folk er glade for er billeder, gode billeder af hundene i alle tænkelige situationer.

Samme oplevelse har opdrætter af den hanhund jeg brugte til mit første kuld, hun har alenlange ventelister til sine hvalpe og selvfølgelig har hundenes kvalitet betydning, men hun mener selv, at hovedårsagen er alle de billeder, som hun lægger ud på hjemmesiden og at den opdateres ofte.

 

Hvalpedagbog. Jeg har indtil videre kun opdrættet et enkelt kuld, men både hvalpekøbere og andre interesserede i racen var meget glade for min dagbog. Skrev dagligt 5-10 linjer og opdaterede med 4-8 billeder.

Opstillingsbilleder af hvalpe: Tog ugebilleder og senere, når jeg har mødt nogle af hvalpene, har jeg taget et par opstillingsbilleder og lagt på siden.

 

Generelt er der ekstremt få interessante hjemmesider i min race, whippet, både herhjemme og i udlandet.

 

Venter for øvrigt også utålmodigt på godkendelse af kennelnavn fra FCI ;-)

 

Tror billeder betyder mere end man lige tror og folk egentlig selv vil være ved - Men lidt ubevidst, så kommer man nemt til at føle man "kender" hundene lidt bedre, hvis der er gode billeder af dem.

Ikke at jeg tror det er afgørende, men helt klart har det en betydning.

 

Og selvom den målgruppe jeg laver hvalpe til, ikke går vildt meget op i det, så er det faktisk mange af dem der spørger om de må låne de billeder jeg har taget til deres hjemmesider og facebook sider.

Så et eller andet betyder det, at hundene er præsenteret pænt.

 

Dagbog kommer der uanset - Nok primært facebook, men også på hjemmesiden, det kan jeg slet ikke lade være med :mrgreen:

 

 

Til det markede - Er vi ikke enige om, at det er RIMELIG meget i slutningen af Maj nu :lol:

Ejer virkelig ikke tålmodighed :engel:

 

Jeg har fået både kritik ("du skriver alt for mange ord" :slem: ) og ros ("dejligt, at du fortæller så meget" mv. :-D ) for min hjemmeside.

Jeg har fået at vide, at den er rodet, og at den er fint overskuelig.

Mine hvalpefamilier har elsket, at der er daglige opdateringer med billeder og ord - og så et par film eller tre om ugen i de ni uger, hvalpene bor hos mig. Potentielle hvalpekøbere er også glade for, at de kan tjekke sundheden hos såvel avlstæver som flertallet af deres hvalpe - samt læse om en del af hvalpene i et lille spørgeskema, jeg har sendt ud til mine hvalpefamilier.

 

Døm selv :cool:http://eurasier-catalina.dk/

 

Haha, jamen sådan er det jo - Man kan jo ikke ramme alles smag :lol:

 

Men synes det er en fin og informativ hjemmeside, hvor man selv kan vælge hvor meget man vil fordybe sig.

Et spørgeskema til hvalpekøberne er en rigtig god ide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror billeder betyder mere end man lige tror og folk egentlig selv vil være ved - Men lidt ubevidst, så kommer man nemt til at føle man "kender" hundene lidt bedre, hvis der er gode billeder af dem.

Ikke at jeg tror det er afgørende, men helt klart har det en betydning.

 

Og selvom den målgruppe jeg laver hvalpe til, ikke går vildt meget op i det, så er det faktisk mange af dem der spørger om de må låne de billeder jeg har taget til deres hjemmesider og facebook sider.

Så et eller andet betyder det, at hundene er præsenteret pænt.

 

Dagbog kommer der uanset - Nok primært facebook, men også på hjemmesiden, det kan jeg slet ikke lade være med :mrgreen:

 

 

Til det markede - Er vi ikke enige om, at det er RIMELIG meget i slutningen af Maj nu :lol:

Ejer virkelig ikke tålmodighed :engel:

 

 

Jo, maj er snart forbi, tænker det varer længere, fordi de er sendt senere afsted til FCI end vanligt.

 

Jeg har da heldigvis lidt tid at løbe på, min tæve er parret for en uge siden, så det er dobbelt ventetid, dels på kennelnavn, dels på om hun er drægtig, det er næsten ikke til at holde ud ;-)

 

Min nye hjemmeside, der er ikke kommet navn på endnu og jeg har købt flere domæner, så jeg kan skifte, når jeg får vished for hvilket kennelnavn, der bliver godkendt :-)

 

http://www.galanta.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået både kritik ("du skriver alt for mange ord" :slem: ) og ros ("dejligt, at du fortæller så meget" mv. :-D ) for min hjemmeside.

Jeg har fået at vide, at den er rodet, og at den er fint overskuelig.

Mine hvalpefamilier har elsket, at der er daglige opdateringer med billeder og ord - og så et par film eller tre om ugen i de ni uger, hvalpene bor hos mig. Potentielle hvalpekøbere er også glade for, at de kan tjekke sundheden hos såvel avlstæver som flertallet af deres hvalpe - samt læse om en del af hvalpene i et lille spørgeskema, jeg har sendt ud til mine hvalpefamilier.

 

Døm selv :cool:http://eurasier-catalina.dk/

 

Din side virker dejlig, ro til at læse med farve valg, og overskuelig med overskrifter og afsnit

sjovt med puslespil... må indrømme jeg elsker den slags tidsfordriv.

spørgeskema ide simpelthen brillant. ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig bare sat det på som jeg synes var vigtigt, den trænger nok til en forfriskning, men det må blive når jeg lige får overskud til det :)http://www.purreskoven.com/

 

Dejlig side

Kan specielt godt lide du har børn og hund info.

 

 

måske ville det være skønt med lidt info til dem der ikke har hund, om mødet med fremmet hund på flere hjemme sider.... hvis folk over hovedet søge på det. Eller lidt om at hjælpe fremmede mennesker i mødet med din hund, men det jo mest folk der ønsker hund som søger kenler, ... nå var bare en tank om hvad man også kan gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig side

Kan specielt godt lide du har børn og hund info.

 

 

måske ville det være skønt med lidt info til dem der ikke har hund, om mødet med fremmet hund på flere hjemme sider.... hvis folk over hovedet søge på det. Eller lidt om at hjælpe fremmede mennesker i mødet med din hund, men det jo mest folk der ønsker hund som søger kenler, ... nå var bare en tank om hvad man også kan gøre.

 

Jeg tror også at man skal være varsom med at putte for meget info på, som faktisk bedst kan forklares når folk kommer på besøg, det er jo egentlig et udstillingsvindue der skal lokke folk ind i "butikken", info om hundemøder og evt. træning skal ikke på kennel sider synes jeg det er mere på sider der beskæftiger sig med adfærd/træning og den slags.

Jeg har faktisk oplevet at folk der kommer på besøg her og kigger efter hvalp, faktisk har sat sig godt ind i det at have hund, de fleste har eller har haft hund før, og de har læst om racen. Jeg har gerne besøg af folk der vil kigge nærmere på racen og høre om minusser og plusser og se hundene "live". Har lige haft besøg af 2 svenske par, uafhængigt af hinanden, der ville se mine hunde, og det var rigtig søde mennesker, men de valgte så at hente hund på deres egen side af broen, da Sverige ikke tillader at de ville kunne få hvalpen før at den var 15 uger (pga vacc.) Ens udstillingsvindue er ret vigtigt, så skal "kunderne nok komme ind" :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået både kritik ("du skriver alt for mange ord" :slem: ) og ros ("dejligt, at du fortæller så meget" mv. :-D ) for min hjemmeside.

Jeg har fået at vide, at den er rodet, og at den er fint overskuelig.

Mine hvalpefamilier har elsket, at der er daglige opdateringer med billeder og ord - og så et par film eller tre om ugen i de ni uger, hvalpene bor hos mig. Potentielle hvalpekøbere er også glade for, at de kan tjekke sundheden hos såvel avlstæver som flertallet af deres hvalpe - samt læse om en del af hvalpene i et lille spørgeskema, jeg har sendt ud til mine hvalpefamilier.

 

Døm selv :cool:http://eurasier-catalina.dk/

Jeg er måske helt blank, men hvad går det spørgeskema helt præcist ud på? Hvordan læser de om hvalpene på et spørgeskema?
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal springe over HVAD delen -hvad er godt temperament, for det er meget individuelt hvad der ligges i den. Men holde dig til hvordan du vurdere godt temperament, hvordan du sikre en god sundhed, og hvordan du har valgt at holde hund. For så vil dine holdninger skinne i gennem det skrevne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også at man skal være varsom med at putte for meget info på, som faktisk bedst kan forklares når folk kommer på besøg, det er jo egentlig et udstillingsvindue der skal lokke folk ind i "butikken", info om hundemøder og evt. træning skal ikke på kennel sider synes jeg det er mere på sider der beskæftiger sig med adfærd/træning og den slags.

Jeg har faktisk oplevet at folk der kommer på besøg her og kigger efter hvalp, faktisk har sat sig godt ind i det at have hund, de fleste har eller har haft hund før, og de har læst om racen. Jeg har gerne besøg af folk der vil kigge nærmere på racen og høre om minusser og plusser og se hundene "live". Har lige haft besøg af 2 svenske par, uafhængigt af hinanden, der ville se mine hunde, og det var rigtig søde mennesker, men de valgte så at hente hund på deres egen side af broen, da Sverige ikke tillader at de ville kunne få hvalpen før at den var 15 uger (pga vacc.) Ens udstillingsvindue er ret vigtigt, så skal "kunderne nok komme ind" :)

 

Det også en vigtig pointe, men bare det at man som du linker til info er rigtig godt, syntes jeg.

Og al den anden info kan give et indblik i hvem opdrætter er, men det skal klart være som et tilvalg at læse.

og så syntes jeg bare det er rart at kunne vende tilbage og læse det.

men igen hjemmesiden betyder jo nok mindst for mig.... valgte jo selv opdrætter uden

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er måske helt blank, men hvad går det spørgeskema helt præcist ud på? Hvordan læser de om hvalpene på et spørgeskema?

 

 

 

Mit spørgeskema handler om fx hvordan hunden har det med fremmede hunde, mennesker (små og store) og steder - om der er noget, den er utryg overfor, om den har nogle unoder mv. Mit spørgeskema giver, håber jeg, sådan en lille fornemmelse af, hvordan mine hvalpe er temperamentsmæssigt. Det er IKKE et fyldestgørende billede - men det er et lille billede, om jeg så må sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit spørgeskema handler om fx hvordan hunden har det med fremmede hunde, mennesker (små og store) og steder - om der er noget, den er utryg overfor, om den har nogle unoder mv. Mit spørgeskema giver, håber jeg, sådan en lille fornemmelse af, hvordan mine hvalpe er temperamentsmæssigt. Det er IKKE et fyldestgørende billede - men det er et lille billede, om jeg så må sige.

Okay. Så det er mere em slags folder end et spørgeskema eller? Undskyld jeg spørger så meget men jeg kan ikke rigtig se det for mig og det lyder som en god idé så jeg vil gerne forstå det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Så det er mere em slags folder end et spørgeskema eller? Undskyld jeg spørger så meget men jeg kan ikke rigtig se det for mig og det lyder som en god idé så jeg vil gerne forstå det :-D

 

Nej, jeg tror du skal forstå det som at hun sender et spørgeskema ud til hver ejer af hver hvalp, i hvert kuld, når de har en vis alder og ud fra svarene, får opdrætter et billede af hvordan kuldet ser ud temperamentsmæssigt osv. som voksne, som hun så kan lægge en beskrivelse ud af på sin hjemmesiden, enten for hvert enkelt kuld, eller hver enkelt hvalp (jeg har ikke set hendes hjemmeside) og det giver så interesserede, fremtidige købere, et billede af, temperament og lign. i pågældende opdrætters avl.

 

Sådan forstår jeg det i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig bare sat det på som jeg synes var vigtigt, den trænger nok til en forfriskning, men det må blive når jeg lige får overskud til det :)http://www.purreskoven.com/

 

Rigtig flot og informativ hjemmeside :5up:

 

Jeg synes du skal springe over HVAD delen -hvad er godt temperament, for det er meget individuelt hvad der ligges i den. Men holde dig til hvordan du vurdere godt temperament, hvordan du sikre en god sundhed, og hvordan du har valgt at holde hund. For så vil dine holdninger skinne i gennem det skrevne :)

 

Haha, igen formuleringer :mrgreen:

 

Men det var egentlig også det jeg mente - Har f.eks skrevet helt konkret hvad jeg ønsker af mine hundes temperament og hvordan jeg sikre at de her ting er opfyldt.

Det samme med sundhed.

Kan jo kun gå ud fra mine egne holdninger og beskrive dem og hvordan jeg prøver at leve op til mine mål og værdier. Kan derimod ikke gå ud fra at andre er enige med mig :blink:

 

Og ja, har også med hvordan hundene lever i hjemmet og hvordan jeg arbejder med dem.

 

Måske skrive noget om hvordan du matcher hvalp og køber

hvalpe tester du? Og hvis, hvordan?

vælger du?

vælger de?

vælger i sammen?

hvornår vælges der? (Alder)

samt hvor længe du beholder hvalpene.

 

Har jeg også med, god pointe :5up:

 

Mit spørgeskema handler om fx hvordan hunden har det med fremmede hunde, mennesker (små og store) og steder - om der er noget, den er utryg overfor, om den har nogle unoder mv. Mit spørgeskema giver, håber jeg, sådan en lille fornemmelse af, hvordan mine hvalpe er temperamentsmæssigt. Det er IKKE et fyldestgørende billede - men det er et lille billede, om jeg så må sige.

 

Synes faktisk det er en rigtig god ide.

Det første kuld er der allerede en del reserverede fra og de er reserveret til folk jeg ser jævnligt.

Men det er nu alligevel rart med noget struktureret at arbejde ud fra og få hvalpekøbernes egne ord på hunden - Især hos dem man ikke har kontakt med på f.eks mdl. basis.

 

Jeg synes også godt der kunne stå noget om hvad DU forventer af de kommende hvalpe købere en ting er hvad de forventer af hvalpe købere, men der er jo også krav den anden vej rundt :-)

 

Haha - Den kan jeg garantere dig, at den er med :blink:

Både ifht. brug og ifht. senere røntgen fotografering - Ingen tvang (meget modstander af at påtvinge folk noget), men en pæn opfordring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - Den kan jeg garantere dig, at den er med :blink:

Både ifht. brug og ifht. senere røntgen fotografering - Ingen tvang (meget modstander af at påtvinge folk noget), men en pæn opfordring.

Jeg har set flere steder at opdrættere har lagt et sundheds-depositum oveni købspris, som hvalpekøberen får igen når de har sendt sundhedsresultater ind til DKK. Det synes jeg er en rigtigt god idé. Ingen tvang, men opfordring og motivation :mrgreen:

 

Asta-Basta blev købt med krav om røntgen på hofter og albuer, samt udstilling ved 2 forskellige dommere. Det har jeg det helt fint med at have skrevet under på og begge dele er også blevet opfyldt.

Modjo blev købt med krav om aktivt brug og konkurrence i det omfang hunden formår det. Sidstenævnte er vi ikke lige kommet til endnu, men det kommer tænker jeg :engel:

 

Spændende projekt, jeg glæder mig til at følge med ;-) Ikke mindst fordi jeg selv lige står i afklaringsfasen omkring hvilke linier jeg skal kigge i retningen af ved næste hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set flere steder at opdrættere har lagt et sundheds-depositum oveni købspris, som hvalpekøberen får igen når de har sendt sundhedsresultater ind til DKK. Det synes jeg er en rigtigt god idé. Ingen tvang, men opfordring og motivation :mrgreen:

 

Asta-Basta blev købt med krav om røntgen på hofter og albuer, samt udstilling ved 2 forskellige dommere. Det har jeg det helt fint med at have skrevet under på og begge dele er også blevet opfyldt.

Modjo blev købt med krav om aktivt brug og konkurrence i det omfang hunden formår det. Sidstenævnte er vi ikke lige kommet til endnu, men det kommer tænker jeg :engel:

 

Spændende projekt, jeg glæder mig til at følge med ;-) Ikke mindst fordi jeg selv lige står i afklaringsfasen omkring hvilke linier jeg skal kigge i retningen af ved næste hund.

 

Det har jeg også set og i teorien er det en rigtig god ide - men i praksis vil det nok ikke ændre ret meget for den målgruppe jeg laver hunde til.

Så gider ikke bøvlet med at holde styr på depositum.

 

Vil hellere lave et tilbud om fællesfotografering med en god samlerabat og evt selv give et tilskud til fotografering hvis det er.

3 af hvalpene er jeg dog i forvejen 100% på bliver fotograferet i første kuld.

 

Men du spørger endelig hvis du vil vide noget om de hyrdehunde i dk - sportshundene har jeg lidt mindre styr på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du spørger endelig hvis du vil vide noget om de hyrdehunde i dk - sportshundene har jeg lidt mindre styr på :mrgreen:

Tak. Jeg er ikke rigtigt sikker på at du kan hjælpe :lol: Det der BC noget er sindsygt subjektivt og både hyrde, sports og udstillingslinierne mener hver især deres hunde er de bedste, så er jeg ikke i tvivl om hvad du vil anbefale :lol:

 

Umiddelbart tror jeg måske bare ikke at hyrde-linierne er til mig. Jeg tror simpelthen det er en smule for intenst til mit træningsbrug og så har jeg altså også en familie og en milliard børn i pasning på grunden som hunden skal kunne med. Det sidste er sindsygt vigtigt, for det betyder jo at den vil kunne have en hverdag sammen med mig på arbejde hver dag og minimal alene hjemme tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg tror du skal forstå det som at hun sender et spørgeskema ud til hver ejer af hver hvalp, i hvert kuld, når de har en vis alder og ud fra svarene, får opdrætter et billede af hvordan kuldet ser ud temperamentsmæssigt osv. som voksne, som hun så kan lægge en beskrivelse ud af på sin hjemmesiden, enten for hvert enkelt kuld, eller hver enkelt hvalp (jeg har ikke set hendes hjemmeside) og det giver så interesserede, fremtidige købere, et billede af, temperament og lign. i pågældende opdrætters avl.

 

Sådan forstår jeg det i hvert fald.

 

Ahh, på den måde :lol: Du har sgu nok ret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg også set og i teorien er det en rigtig god ide - men i praksis vil det nok ikke ændre ret meget for den målgruppe jeg laver hunde til.

Så gider ikke bøvlet med at holde styr på depositum.

 

Vil hellere lave et tilbud om fællesfotografering med en god samlerabat og evt selv give et tilskud til fotografering hvis det er.

3 af hvalpene er jeg dog i forvejen 100% på bliver fotograferet i første kuld.

 

Men du spørger endelig hvis du vil vide noget om de hyrdehunde i dk - sportshundene har jeg lidt mindre styr på :mrgreen:

 

 

Jeg kender mange opdrættere der simpelthen tager X antal kroner for deres hvalp, og når hvalpekøber sender kopi af diverse test får de så X antal kroner tilbage. Så i princippet er det jo bare at tage en pris for en hvalp, og hvis de sender testen tilbage så udbetale dem X antal kroner.

 

Jeg har tænkt mig at give et beløb tilbage for test af patella og den første ECVO test der laves på mine kommende hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Jeg er ikke rigtigt sikker på at du kan hjælpe :lol: Det der BC noget er sindsygt subjektivt og både hyrde, sports og udstillingslinierne mener hver især deres hunde er de bedste, så er jeg ikke i tvivl om hvad du vil anbefale :lol:

 

Umiddelbart tror jeg måske bare ikke at hyrde-linierne er til mig. Jeg tror simpelthen det er en smule for intenst til mit træningsbrug og så har jeg altså også en familie og en milliard børn i pasning på grunden som hunden skal kunne med. Det sidste er sindsygt vigtigt, for det betyder jo at den vil kunne have en hverdag sammen med mig på arbejde hver dag og minimal alene hjemme tid.

 

 

Haha, har nu sendt en hel del mod sport og endda også udstillingshunde i stedet for hyrd :blink:

Senest har jeg sendt en mod Gawain og har prikket Trine på skulderen MANGE gange, om hun ikke snart skulle have et kuld mere på Vilya, fordi hun er en type der passer bedre til mange flere end de fleste hyrdehunde gør.

 

 

Så der tager du ret meget fejl :mrgreen:

 

En god hund er jo kun god, hvis den er det rigtige match til ejer og ejers livsstil.

Mine to ville slet, slet ikke trives i dit hjem, det er der ingen tvivl om - I ville drive hinanden til vanvid ret hurtigt :lol:

Ok... Chut ville nok bare lægge sig et sted for sig selv, indtil ungerne var skredet hjem og der var normale tilstande i huset igen - Men Yoda.... Jøsses, du ville hade ham :sjov:

 

 

Generelt er der jo gigantisk variation i racen - Og sørme også indenfor linjerne.

Sport er ikke bare sport og hyrd er ikke bare hyrd - Eller udstilling for den sags skyld.

 

Er ret meget mod generalisering og kigger lidt mere på deciderede linjer og hvad typer der avles i de linjer, når jeg kigger hunde.

 

Kan selv godt lide racen er så forskellig - Klart jeg ved hvad JEG foretrækker, men jeg har lige så lidt patent på den gode bc som nogen som helst andre.

Alt handler jo om at finde den type man kan lide og som passer i ens liv og der synes jeg fandeme det er vigtigt at være ærlig som opdrætter og ikke bare pådutte andre ens egne holdninger og tanker om den gode hund, men se lidt objektivt på det og være ærlig overfor sig selv og evt. hvalpekøber.

Ellers går det sgu' nemt galt - I hvertfald med den type jeg laver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...