Hop til indhold

Dårlig ånde, er der andet jeg kan gøre?


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Jeg undskylder hvis der ligger sådan en tråd, jeg har søgt, men kunne ikke finde en. Jeg vidste heller ikke hvor jeg skulle ligge den. Jeg syntes ikke den hørte til under sygdomme, da Victor er undersøgt og ikke fejler noget. Så det er måske lige hårdt nok at ligge den der:hmm:?

 

Jeg synes Victor har dårlig ånde, sådan lidt fisket:confused:. Ikke sådan at det kan lugtes i hele stuen vel og mærke;-), men når han slikker os i ansigtet, og flere har bemærket det, det er self. træls, for vi har altid givet ham en masse tyggeben og dentastix (køber dem fra Royal canin ved dyrlægen, dem får han en af hver 2 dag, da sådan en holder i 2 dage for ham).

At få børstet tænder bryder han sig ikke om, vi har Specific tandpasta liggende, og har lidt opgivet på den front:oops: fordi det bliver sådan en dårlig oplevelse, hvor jeg føler at jeg overskrider hans grænser og han forsvarer sig imod den væmmelige tandbørste, har prøvet den der metode med at børste én tand af gangen, men det bliver jo ikke til noget. Så har vi børstet hele gebisset til jul engang:blink:

 

Han får Royal Canin mini Beauty, det er det eneste foder han vil spise. Vi har været igennem maaaaange tørfoder-mærker, men han er kræsen.

 

 

Han er tjekket for det, jeg nævnte det ved dyrlægen til det sidste tjek, og dyrlægen sagde at han havde nogle flotte hvide bisser, der var ikke noget at se, heller ikke på tandkødet. Vi fik bare rådet om at fortsætte med dentastix og tandbørstning... og at en hund ikke lugter af violer (nej det er jeg godt klar over, det forventer jeg heller ikke, men når andre hunde-mennesker siger at han har dårlig ånde, så må der jo være noget om snakken)

 

Nu i denne uge har jeg så fået rådet med rå okse kødben, og det har jeg så været ved slagteren efter, og det

var lige logre-materiale:lol: Det har nu ikke hjulpet på ånden, efter 2 dage med dem. Men han er glad:mums: og manden er disgusted:lol: og siger at det er løveburet ved fodringstid:scared: (for Vic er jo nødt til at spise dem på stue-trægulvet på et viskestykke fordi det er for koldt i haven) det er også ligemeget. Vi skal flytte her om en måned, og her skal alligevel gøres hovedrent. Så lad dog vovsen.

 

Er der andet jeg kan gøre? Jeg orker ikke at lave hjemmelavet mad til ham, jeg er en doven hundemor der hellere vil lege og pjatte end tæske i gryderne:mrgreen:

 

På forhånd tak:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver at Victor er blevet undersøgt og ikke fejler noget, længere nede i teksten kan jeg læse at dyrelægen har set på hans tænder og at både tænder og tandkød ser fine ud.

Har jeg forstået det rigtig, at det kun er tænder og tandkød der er blevet undersøgt?.

Dårlig ånde kan også komme andre steder fra end tænderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver at Victor er blevet undersøgt og ikke fejler noget, længere nede i teksten kan jeg læse at dyrelægen har set på hans tænder og at både tænder og tandkød ser fine ud.

Har jeg forstået det rigtig, at det kun er tænder og tandkød der er blevet undersøgt?.

Dårlig ånde kan også komme andre steder fra end tænderne.

 

Altså han har fået alm. helbredstjek, men også fået kigget analkirtler, fordi der var engang han jagede sin egen hale, hvor vi troede der var noget galt der.

Men det var falsk alarm, en "unode", og det gør han ikke mere, kun når han skal luftes;-). Det ser også fint ud der. Altså vi går til dyrlægen bare vi tror der er det mindste, han er også sygeforsikret.

 

Hans mave har så været svingende i perioder, det påtager jeg mig den fulde skyld for, fordi jeg er for rundhåndet med godbidder og menneskemad:oops: Det er én af mine udfordringer fordi han nogle gange er så kræsen, så falder jeg nogle gange i, men at give ham kylling og diverse. Men jeg er i gang med at stramme op på det. Det hjælper heller ikke at kæresten når jeg strammer op, så lige stikker ham en lidt morgenbolle med lidt brie ved morgenbordet:oops:

 

Så måske er det vores egen skyld, den ånde:damn: han har bare de øjne der der ikke er til at stå for...

Link til indlæg
Del på andre sites

der findes sådan noget urtehalløj, man kan drysse over deres foder så deres åande bliver bedre, men jeg må sgu melde pas med om det virker har aldrig prøvet det...

 

Jeg er ikke så alternativ generelt, men hvis det virker og ikke skader hunden (er godkendt altså) så kan det da være jeg skulle prøve. Ved du om det er noget dyrlægen sælger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi idag været ved dyrlægen og få klippet Vic's negle og

han fik også kigget bagpartiet, nu vi var der, men alt så fint ud.

 

Vi nævnte det med ånden, og der foreslog dyrlægen noget pulver-halløj, jeg ved ikke om det er det du snakkede om Agnete87?

 

Men vi købte det med, det kan vel ikke skade, det hedder Plaque Off, hvis nogen kender det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Plaque off, jeg har prøvet det også, det skader ikke, men jeg har nu heller ikke set/lugtet nogen ændring. Måske har jeg bare givet op for tidligt, jeg mener da at have hørt andre hundeejere der synes godt om produktet.

 

 

Hvor tit bør man egentlig børste tænder på hunden?

 

Tjahh - jeg bør nok prøve at gøre det bare 1 gang :mrgreen: måske hun kan lide det og det kan da ikke skade på ånden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Plaque off, jeg har prøvet det også, det skader ikke, men jeg har nu heller ikke set/lugtet nogen ændring. Måske har jeg bare givet op for tidligt, jeg mener da at have hørt andre hundeejere der synes godt om produktet.

 

 

 

 

Tjahh - jeg bør nok prøve at gøre det bare 1 gang :mrgreen: måske hun kan lide det og det kan da ikke skade på ånden :)

 

Der står den ønskede virkning indtræder efter 3-8 uger, på siden af Plaque Off bøtten. Jeg ved ikke hvor længe du prøvede?

 

Men jeg vil i hvert fald give det et go imod fiske-ånden:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...