Hop til indhold

Pleje


Gæst deluxious
 Share

Recommended Posts

Gæst deluxious

Hej derude.

 

Jeg sad og surfede lidt på nettet efter diverse hvalpe-tilbehør og lidt af hvert.

Og så kom jeg til at tænke på at jeg slet ikke har nogle "pleje-midler" på min "hvalpe-liste" over hvad jeg skal købe når tiden er.

Jeg har nok egentlig tænkt på at en hund er et dyr og ikke har brug for coat shine osv. Men ja - man vil jo gerne gøre det bedste for vapsen, så nu kommer mit spørgsmål ;

 

Hvor meget bruger i sådan nogle pleje produkter , som f.eks. coat shine, tandbørstning , leave-in-balsam og hvad der nu ellers er derude. Og synes i det har en effekt, det i gør ?

 

PUHA der er mange ting man skal lære som nybegynder! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hundeshampoo, men den har kun været brugt 2 gange i hendes liv. Den ene gang havde hun rullet sig i noget dødt :mums: den anden gang i en klump våd tang ....

 

Har fået et råd om at en fugtig microfiber klud tager rigtigt meget skidt af en korthårspels, så det vil jeg have investeret i...

 

Derudover træner vi tandbørstning ca hver uge / halvanden... og så bruger vi jo en negleklipper. Vatrondeller og kamillete har vi også været glade ved, ved øjensnask...

 

men ellers har vi vist ikke haft gang i ret mange "pleje-ting"... men min er jo også sådan en med en helt kort "labradoragtig" pels...

Link til indlæg
Del på andre sites

En god børste, negleklipper, kopattesalve til smårifter, en tægetang :-D

 

Det syntes jeg der skal være i enhver hvalpepakke - resten finder du ud af når du har fået vovsen hjem. Lige med pelspleje skal du nok spørge opdrætter :blink:

 

 

FOX, hvad er det for noget kopattesalve, du bruger? Er det Helosan?

 

Jeg tænker selvfølgelig på den forfærdelige historie med Carstens hvide schæfer... http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/4259-naesesar-blister-pa-hvid-schaeefer.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har kam, kartebørste, tandbørste, saks til hår, saks til negle, tægetang og vat-rondeller.

 

Vi bruger (sjældent) KW-hvalpeshampoo. Børster tænder med kridtpulver hver anden dag, gnider negle ind i madolie ved samme lejlighed. Åja, hvis der kommer poteproblemer når der er sne, så får Silke vaseline på poterne inden vi går. Og når vi kommer hjem skyller vi poterne i lunkent vand.

--Så det er nok ikke os, producenterne bliver rige på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her bliver kun brugt strigle og kam samt tandbørste og vatrondeller (til ørerne)

Rent vand ved afvaskning af "gris" ( op i badekarret... frem med håndbruseren).

Har en negleklipper.. men den kommer aldrig i brug.. for hun slidder neglene nok mellem besøg hos trimmedamen, der også klipper negle om nødvendigt.

 

Den ene tæge hun har haft nulrede jeg af med fingeren, så vi bruger ikke meget udstyr :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

uhhhh jeg har en pudel i udstillingsklip så der skal en del til (smiley der banker hovedet ind i en mur gentagne gange indsættes her :rolleyes:)

 

jeg har:

neglesaks, børste, kam, elastikker til at holde toppen oppe, saks til pels, saks til at klippe elastikker over, kw minkolieshampoo, maskinklipper.

 

Derudover har jeg PlaqueOff der skulle i maden hver dag, men jeg glemmer det igen og igen og igen (det skulle ellers være SUPERgodt:cool:)

 

 

hmm det var da ikke så meget igen jeg har når man tænker på at han er udstillingshund :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mindst 10 forskellige shampoer(alt efter hvilken en af hundene der bades).. 3 slags balsam.. en leave-in-balsam (den skulle du investere i Freudika).. udredningsspray, børster, kamme, de der dimser man fjerner tandsten med, flåt tang, negleklipper, negle slibemaskine, 6 forskellige klippemaskiner, føntørrer på stativ, coat shine, minkolie-spray, ørerens, øjenrens, 6 forskellige "ting" der skulle kunne holde pelsen på plads så det ikke ryger ned i øjnene (virker ikke skide godt),elastikker.. Hundenes skønhedsmidler fylder 8 gange så meget som vores :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mindst 10 forskellige shampoer(alt efter hvilken en af hundene der bades).. 3 slags balsam.. en leave-in-balsam (den skulle du investere i Freudika).. udredningsspray, børster, kamme, de der dimser man fjerner tandsten med, flåt tang, negleklipper, negle slibemaskine, 6 forskellige klippemaskiner, føntørrer på stativ, coat shine, minkolie-spray, ørerens, øjenrens, 6 forskellige "ting" der skulle kunne holde pelsen på plads så det ikke ryger ned i øjnene (virker ikke skide godt),elastikker.. Hundenes skønhedsmidler fylder 8 gange så meget som vores :mrgreen:

 

Hvor er den fra den der blive-i-balsam?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er den fra den der blive-i-balsam?

Det var den der skidedyre grooming creme jeg viste dig i Herning.. Bobo plejer at komme i bad hver 4/5 dag.. og blive børstet hver dag.. Men sidste uge lod jeg det er sidde i ham.. Ok. hans pels er ikke udstillingssmuk(den hænger noget fladt ned), men hvem interesserer sig også for det herhjemme? han har ikke haft en eneste filter hele ugen.. Og han er ikke blevet børstet.. Jeg har fjernet blade fra ham når vi har været ude, men ellers så har jeg ladet ham være..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var den der skidedyre grooming creme jeg viste dig i Herning.. Bobo plejer at komme i bad hver 4/5 dag.. og blive børstet hver dag.. Men sidste uge lod jeg det er sidde i ham.. Ok. hans pels er ikke udstillingssmuk(den hænger noget fladt ned), men hvem interesserer sig også for det herhjemme? han har ikke haft en eneste filter hele ugen.. Og han er ikke blevet børstet.. Jeg har fjernet blade fra ham når vi har været ude, men ellers så har jeg ladet ham være..

 

Er det den her:

 

http://www.pitstoppets.dk/shop/productinfo.asp?id=BG%2DSC%2D001

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Hmm, jeg tror i hvert fald jeg må prøve at investere i den der Furminator - det lyder jo næsten for godt til at være sandt, men har hørt den skulle være rimelig OK til shiba'er.

Heldigvis er Shiba'er ret "renlige" i sig selv og har ikke brug for bad..altså..medmindre den har tumlet i noget mystisk:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har labrador og sådan en fyr har jo en herlig "selvrensende" pels.

 

Pelles plejeudstyr består i håndklæder, naturligvis, negleklipper, en børste vi adrig har brugt og så...

 

Intet udover apoteket

 

Han har aldrig været i bad i sine 2½ år og når den tid kommer så er min "specialshampoo" hjemmelavet, da jeg selv gør det i shampoofremstilling.

 

Jeg er ikke med på vognen med præparater som giver ekstra "et eller andet" udseendemæssigt, de kan være fyldt af ingredienser jeg ikke vil pådutte min hund og så synes jeg iøvrigt Pelle er en lækkermås uden :lol:

 

Til tandrensning får han store knogler at hygge sig med

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Til tandrensning for han store knogler at hygge sig med

Mine får også knogler.. Og det virker fint for gårdhunde og labrador.. Men af en eller anden grund er det ikke nok til løverne.. De får tandsten uanset hvad jeg fodrer med.. Eller nej, de får det ikk hvis jeg kun fodrer med hjemmelavet med kylling, men så taber de sig..

Jeg tror simpel hen selskabshundes spyt er anderledes sammensat end større hunde :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får også knogler.. Og det virker fint for gårdhunde og labrador.. Men af en eller anden grund er det ikke nok til løverne.. De får tandsten uanset hvad jeg fodrer med.. Eller nej, de får det ikk hvis jeg kun fodrer med hjemmelavet med kylling, men så taber de sig..

Jeg tror simpel hen selskabshundes spyt er anderledes sammensat end større hunde :???:

 

Tandsættet er skyld i det. Alle hunde ha det samme antal tænder uanset størrelse, men de små racers sidder meget mere tæt uden mellemrum som man ser ved de store racer. Derfor kommer tænderne ikke til at kører mellem/mod hinanden (øhhhh - svært at beskrive) og derfor slides tandstenen ikke af nær så godt som det sker ved de store racer.

 

Til tråden:

Negleklipper

Håndklæder

Potevoks fra KW

 

Det er hvad der findes til min hund - skulle hun rulle sig i en rævelort (det er ynglingen :badr:) bliver pletten vasket med alm. sanex.

 

Til udstilling:

1 fiberklud (puttet opvredet i en plastpose)

Saks (alm. køkkendims) til at klippe halespidsen med

 

 

Nøjjjjjjjjjj - det er nemt med en korthåret race :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En dyrlæge på Landbohøjskolen har sagt til mig, at jeg ikke må bruge kamillete til øjen-snasket?

 

Hvorfor?

 

Jeg har sådanne nogle små 2 ml sterilt saltvandspipetter som er gode at skylle øjne med

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...