Hop til indhold

MentalTest?


KimJ
 Share

Recommended Posts

Vi skal til Sverige her til August, hvor Luffe skal gennemgå en MT. Har jeg forstået det rigtigt, at det er noget man ikke træner til?

 

I modsat fald, er det noget man kan nå på en måned?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg jo ikke, hvordan de gør tingene i Sverige. Men her hjemme er det ikke noget man træner til. Hunden reagerer instinktivt på forskellige forstyrrelser, og der er så nogle observatører, som noterer reaktionen og sætter den i forhold til racens ønskede adfærd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal til Sverige her til August, hvor Luffe skal gennemgå en MT. Har jeg forstået det rigtigt, at det er noget man ikke træner til?

 

I modsat fald, er det noget man kan nå på en måned?

 

Er helt sikkert noget man ikke skal træne til! Du får jo ikke et korrekt billede af hundens måde at se verden, og reagere på den, hvis du træner forskellige scenarier inden. Det er jo netop meningen, at hunden skal vise sit mentale overskud eller mangel på dette i forskellige situationer.

 

God tur - håber du fortæller hvordan det er gået :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også den opfattelse jeg havde, så det er fint med en bekræftelse. Det gik glimrende til MH testen, så jeg tror ikke Luffe falder helt igennem denne gang. Jeg fortæller selvfølgelig hvordan det går, og opdrætter plejer at være flink til at tage billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores tilfælde bliver det i forbindelse med et arrangement i den lokale Schæferhundeklub lige syd for Gøteborg. Opdrætteren betaler for test og kåring (der bliver lavet en avlskåring samme dag).

 

Smart

 

Håbe de lidt dkk eller ligne holdt det, så man kunne deltage hvis intressant.

Nå men det må jeg jo undersøge

 

Glæder mig til at høre hvordan det går jer

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Så fik vi lavet testen. Luffe scorede 486, så det gik vist meget godt... Vi måtte skynde os derfra, da opdrætter næsten så ud som om han godt kunne tænke sig at få sin hvalp tilbage :slem:

 

Der blev taget billeder, men de kommer nok først op i løbet af denne eller næste uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

nå, så Maggie er ikke lige typen der giver sin ejer tryghed en mørk vinteraften, hva'? :lol:

 

ud af mine tre, er det vist også kun Charles der kan betroes med den slags opgaver :lol:

 

Ved godt det er OT og undskyld for det. Nu snakker jeg "rigtige" spøgelser. Jeg har flere gange haft hunden med ind ved en alarm på gamle slotte og herregårde, hvor den lignede en piberenser bestemte steder. Besluttede hurtigt, at lade den blive i bilen så jeg kunne koncentrere mig om arbejdet frem for, at berolige både hund og mig selv... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...