Hop til indhold

Vil I kastrere, hvis han ikke skal bruges i avl?


MarieF
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her er en rigtig fin video med dygtige Sanne Amitzsbøl og 11 ugers lab, som er i indledende apporteringsøvelser.

 

[video=youtube_share;coSYCDEiJ1s]

 

Fin video, men du kan ikke kalde det Sanne viser for indledende apporteringsøvelser. Efter min bedste overbevisning er dette misvisende da Howdy har lært en hel del rutiner forud (og også har øvet apportering inde). Rutiner som er selve grundlaget for at apporteringstræningen er en succes.

Han har blandt andet lært håndtarget, at blive siddende og at løbe frem...

Det vil sige, at der er lavet en del forarbjde og dette skal altså med.

Starter man en "rå" hvalp i troen på, at man kan gå frem som på videoen bliver det en fiasko og det er synd.

Men enig, rigtig god video!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fin video, men du kan ikke kalde det Sanne viser for indledende apporteringsøvelser. Efter min bedste overbevisning er dette misvisende da Howdy har lært en hel del rutiner forud (og også har øvet apportering inde). Rutiner som er selve grundlaget for at apporteringstræningen er en succes.

Han har blandt andet lært håndtarget, at blive siddende og at løbe frem...

Det vil sige, at der er lavet en del forarbjde og dette skal altså med.

Starter man en "rå" hvalp i troen på, at man kan gå frem som på videoen bliver det en fiasko og det er synd.

Men enig, rigtig god video!

 

Howdy har en side på facebook, hvor hun har lagt træningsvideoer ind fra han var 8 uger gammel, så man kan gå derind og lure alle hans videoer, så man også kan se forarbejdet. For du har selvfølgelig ret. Howdy har trænet håndtarget og sit og vent på signal

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du link til det Amocca?

 

Har her til aften prøvet at få Leffe til at tage en dummy i munden og bytte med en godbid, men så snart han lugtede godbidder, så var han totalt ligeglad med dummyen også gik det ligesom i stå. Har I tips?

 

Det er måske også lige tidligt nok at forvente dette af ham, hvalpe er jo altid "lige ved at dø af sult" og at tage noget andet end synligt mad i munden virker ikke gerne tillokkende for en "rå" hvalp.

 

At dutte til, eller bare se på, dummyen kunne være et godt første skridt og helt i tråd med shapingreglerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt indledende sætter jeg mig på gulvet i en lille rum uden noget interessant af nogen som helst art for en hvalp. Jeg har selvfølgelig hvalpen med i rummet. Her er det så mit hunderum på 2,5 x 2,5 m - ryddet for alt på gulvet.

 

Hvalpen kommer naturligvis hen for at hygge. Jeg siger bare goddag, men laver ikke noget nummer ud af det. Enten lægger den sig til at sove, hvis man selv er passiv eller den begynder at kede sig.

 

Lægger den sig til at sove er trænings sessionen slut, men hvis den begynder at fimse rundt og kede sig eller bare snuse rundt kaster jeg en lille dummy. Nu er den motiveret til at samarbejde (fordi den kedede sig lidt) og når den nupper dummyen inviterer jeg den hjem til mig og nu modtages den med mere begejstring. Læg mærke til at hvalpen modtages med begejstring, når den kommer med dummyen. Det er ikke dummyen der modtages med begejstring, men hvalpen. Efter lidt nusseri, hvor jeg bare forsøger at give hvalpen en god oplevelse ved at være hos mig med dummyen i munden.

 

Hvis man tror den vil hente den igen tager jeg stille dummyen, på et tidspunkt og kaster i samme moment - så gentages samme tur. Ved afslutning, bytter jeg dummyen med en klud, en godbid eller hvad jeg nu kan finde på. Jeg gør det kun 2-3 gange i træk, men kan godt gøre det 2-3 gange om dagen, men det komme jo også an på hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du link til det Amocca?

 

Har her til aften prøvet at få Leffe til at tage en dummy i munden og bytte med en godbid, men så snart han lugtede godbidder, så var han totalt ligeglad med dummyen også gik det ligesom i stå. Har I tips?

 

Jeg kan ikke finde ud af at linke, men søg på 'indianerhøvdingen howdy' på facebook. Det er en lukket gruppe, men alle der beder om at bliver lukket ind får lov

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...