Hop til indhold

Så er det vist på tide at gøre det officielt.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Det er herligt at have whippet-hvalp, men kræver nok også en god portion humor, de er så herlige og opfindsomme :-)

 

Mit yndlingscitat skrevet med megen kærlighed til racen af "Mr. Whippet" Bo Bengtson, mangeårig opdrætter af racen, udstillingsdommer, forfatter til flere bøger om whippet:

 

"Whippet puppies, as you will find out very soon, are about the most agile, lively, and destructive of any puppies you can find; they are more like squirrels than dogs, the very opposite of the quiet, refined adult Whippet, and not nearly as fragile as they look. They can be both amusing and exasperating in their seemingly boundless energy.

Leave a normal, happy Whippet puppy unsupervised in your living room, and five minutes later it will look like as if a bomb has detonated. Let the puppy into a roomful of people, and he will jump over one person trying to lick the face of another, at the same time pulling down or knocking over anything that happens to be in his way."

 

De voksne whipper vil gerne løbe, lige så længe helbredet tillader det, de fleste vedbliver også med at være legesyge hele livet, men ikke med samme intensitet og vedholdenhed som hvalpene.

Det er intet problem, at have whippet i en lille bolig, de voksne whipper er meget rolige inde, hvis de bare får krudtet af, og selv en lille have vil de have glæde af, måske ikke til at løbe i, men de elsker at ligge ude, når vejret er til det.

 

 

LuckyLuna, jeg kan se du bor i Østjylland, får du lyst til at møde nogle eksemplarer på slap line, bor jeg i Hinnerup nord for Århus, du skal være mere end velkommen.

 

Lige et billede af Ghini og Bianchi. Ghini er 6 år og nok er hun lidt af en diva, men hun er heldigvis også et stort legebarn <3

22092016 (33).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

... Jeg skal altså lige have skaffet nogle af de bøger ham Bo har skrevet. De lyder underholdende og meget korrekte :-D

 

Har han mon også skrevet, at det er umuligt at stå tidligt op med en whippethvalp i huset? Basso har sovet 10 (!) timer i træk i nat :shock: Det var så hyggeligt at putte, at vækkeuret ikke rigtigt kunne trænge igennem, så Ingle og jeg bliver nødt til at selvtræne i dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han mon også skrevet, at det er umuligt at stå tidligt op med en whippethvalp i huset? Basso har sovet 10 (!) timer i træk i nat :shock: Det var så hyggeligt at putte, at vækkeuret ikke rigtigt kunne trænge igennem, så Ingle og jeg bliver nødt til at selvtræne i dag :blink:

 

Ha ha ja der er jeg godt nok også dybt imponeret. Ayla har ulvetime alt imellem kl 19 og 21, det varierer lidt. Men derefter går hun i seng. Jeg står så okay tidligt op og hun vågner da også lige og leger lidt og får lidt at spise. Derefter sover hun til ved 11 tiden. Det er så sandelig ikke noget jeg er vant til. Men hold op jeg nyder det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

@luckyluna Jeg kan anbefale et besøg hos Kirsten :-) Og hvis du vil opleve 2 hvalpe på en gang kan vi bare arrangere det sådan at jeg også kommer med Ayla :-)

 

Jeg skal altså lige have skaffet nogle af de bøger ham Bo har skrevet. De lyder underholdende og meget korrekte :-D

 

Du kan se dem hos mig, inden du går på jagt ;-) Den sidste er en super flot bog med mange billeder, men også med rigtig meget stamtavle nørderi.

 

Har han mon også skrevet, at det er umuligt at stå tidligt op med en whippethvalp i huset? Basso har sovet 10 (!) timer i træk i nat :shock: Det var så hyggeligt at putte, at vækkeuret ikke rigtigt kunne trænge igennem, så Ingle og jeg bliver nødt til at selvtræne i dag :blink:

 

Det tror jeg ikke ;-) men jeg tror din opdrætter har fortalt at whippets ynder at sove længe ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er herligt at have whippet-hvalp, men kræver nok også en god portion humor, de er så herlige og opfindsomme :-)

 

Mit yndlingscitat skrevet med megen kærlighed til racen af "Mr. Whippet" Bo Bengtson, mangeårig opdrætter af racen, udstillingsdommer, forfatter til flere bøger om whippet:

 

"Whippet puppies, as you will find out very soon, are about the most agile, lively, and destructive of any puppies you can find; they are more like squirrels than dogs, the very opposite of the quiet, refined adult Whippet, and not nearly as fragile as they look. They can be both amusing and exasperating in their seemingly boundless energy.

Leave a normal, happy Whippet puppy unsupervised in your living room, and five minutes later it will look like as if a bomb has detonated. Let the puppy into a roomful of people, and he will jump over one person trying to lick the face of another, at the same time pulling down or knocking over anything that happens to be in his way."

 

De voksne whipper vil gerne løbe, lige så længe helbredet tillader det, de fleste vedbliver også med at være legesyge hele livet, men ikke med samme intensitet og vedholdenhed som hvalpene.

Det er intet problem, at have whippet i en lille bolig, de voksne whipper er meget rolige inde, hvis de bare får krudtet af, og selv en lille have vil de have glæde af, måske ikke til at løbe i, men de elsker at ligge ude, når vejret er til det.

 

 

LuckyLuna, jeg kan se du bor i Østjylland, får du lyst til at møde nogle eksemplarer på slap line, bor jeg i Hinnerup nord for Århus, du skal være mere end velkommen.

 

Lige et billede af Ghini og Bianchi. Ghini er 6 år og nok er hun lidt af en diva, men hun er heldigvis også et stort legebarn <3

[ATTACH=CONFIG]134378[/ATTACH]

 

Tak for svaret og endnu mere tak for invitationen.! Jeg vil vildt gerne møde nogle lækre whippets og endnu mere end lækker hvalpe whips:-D

Hinnerup er jo ikke så langt væk igen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi startede jo til hvalpetræning i går. Stedet vi træner har ikke lige verdens mest kompetente hundetrænere, men der er så hyggeligt og afslappet et miljø, at jeg altid vender tilbage. Der er nogle rigtig søde hvalpe på holdet, men de fleste er faktisk over 5 måneder. Der var lige én lille buttet og lækker lab hvalp på Aylas alder. Men desværre er der ikke nogen jeg føler ville kunne lege godt med Ayla, så vi kører bare hjem når de starter hvalpelegen.

 

Ayla var jo bare super sej. Hun tågede bare rundt og det eneste tidspunkt hvor jeg lige fik fokus, var da fløjten og hendes pelsdummy blev fundet frem og der skulle trænes indkald. Det passer så meget fint med mine ambitioner omkring hvad der skal trænes på seriøst :-D Bare hun kommer når jeg kalder, kan være alene hjemme og lærer lidt basal god opførelse, ja så er jeg sgu godt tilfreds :-D

 

Vi har jo været på stranden og ude på oplevelser, men har ikke kamera med da jeg har rigeligt at se til :-D Hun klarer bare alt så godt. I dag tager vi en off-dag, hvor vi slet ikke skal noget som helst. Vi skal bare hygge og lege. Det trænger vi begge til.

 

Hun har knald i låget og for pokker et tempo hun kan præstere. Når hun går i bølle-mode er der intet der er sikkert. Alt lige fra møbler til tæpper til mine ben til puder til.... ja alt inden for rækkevidde skal have en omgang. Men hun er fantastisk nem at aflede og så er hun bare skide morsom :-D

 

Vi er oppe på et halvt minuts tid hvor jeg kan gå ud. Det er ikke meget, men vi tager det stille og roligt her i starten, så en god solid base er lagt. Hun kigger lige når jeg går, og så fortsætter hun med hvad hun nu end laver; sove, spise ben eller lege.

 

Så alt i alt går tingene bare derudad og der går ikke mange timer mellem jeg tænker over hvor taknemmelig jeg er over at have en normal hund, med normale reaktionsmønstre. Hvor er jeg heldig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I er så godt et match.

I uge 42 finder vi lige en dag hvor øglen og jeg kommer og flytter halvt ind - så drikker vi kaffe og nyder øglen og Ayla hygge og så nusser jeg med Ayla når knægten kræver pause ;)

Hun må skynde sig at vokse sig større, så hun kan komme og lege med tante Luna ;)

 

Ja det tror jeg bestemt også at vi er :-)

Det lyder bare godt, i er mere end velkommen, det ved du.

Det varer ikke længe før de kan lege sammen, Luna er jo så forsigtig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det tror jeg bestemt også at vi er :-)

Det lyder bare godt, i er mere end velkommen, det ved du.

Det varer ikke længe før de kan lege sammen, Luna er jo så forsigtig :-)

 

Det ved jeg og tro mig, vi kan mærke hvor velkommen vi er ;) Så vi kommer!!! Øglen glæder sig. Regner med at time det sådan at manden så kan hente os så jeg slipper for en bustur ;)

 

Det varer ikke længe, det var tydeligt at se sidst at de nok skal blive venner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg og tro mig, vi kan mærke hvor velkommen vi er ;) Så vi kommer!!! Øglen glæder sig. Regner med at time det sådan at manden så kan hente os så jeg slipper for en bustur ;)

 

Det varer ikke længe, det var tydeligt at se sidst at de nok skal blive venner.

 

Jeg vil rigtig gerne køre jer hjem, men der står et gigantisk bur på bagsædet så der er bare ikke plads desværre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Billeder af en stille Ayla for en gang skyld :shock:

Jeg er jo til kæmpe muler og deller overalt, men tænk, jeg synes Ayla er så fandens smuk.

 

IMG_7583.jpg

 

IMG_7602.jpg

 

IMG_7606.jpg

 

IMG_7581.jpg

 

Min stakkels græsplæne bliver aldrig den samme igen:mrgreen:

 

IMG_7562.jpg

 

IMG_7559.jpg

 

Okay, lige lidt i fart også

IMG_7649.jpg

Selvom det godt kan gå lidt for hurtigt en gang i mellem:mrgreen:

IMG_7630.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Billeder af en stille Ayla for en gang skyld :shock:

Jeg er jo til kæmpe muler og deller overalt, men tænk, jeg synes Ayla er så fandens smuk.

 

[ATTACH=CONFIG]134423[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134424[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134425[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134426[/ATTACH]

 

Min stakkels græsplæne bliver aldrig den samme igen:mrgreen:

 

[ATTACH=CONFIG]134427[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134428[/ATTACH]

 

Okay, lige lidt i fart også

[ATTACH=CONFIG]134429[/ATTACH]

Selvom det godt kan gå lidt for hurtigt en gang i mellem:mrgreen:

[ATTACH=CONFIG]134430[/ATTACH]

Hun ER virkelig også smuk :hjerte: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er nemlig smuk :hjerte: og de ører, altså... jeg får helt lyst til at nulre :lun:

 

Langsnuderne har utroligt mange gode sider, men noget af det bedste er at kunne putte uden at drukne i mundvand :mrgreen:

 

Ha ha ha, helt enig.

Og ja de ører er sgu sjove. Hver gang jeg kigger på hende, sidder de på en ny måde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...