Hop til indhold

GD-ejere - hvad fodrer I med?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg fodrer pt. med Hill's Natures Best fordi jeg vandt nogle sække i klubben. Før det fodrede jeg med Kronch Main fra Henne Petfood. Og før det med Royal Canin Great Dane.

 

Jeg synes afgjort at sidstnævnte er det bedste foder, og det tror jeg også at min hund syntes. Men det er efter min mening vildt og urimeligt dyrt!

Jeg tror dog nok at jeg vil prøve at gå tilbage til det igen, for Vinnie bliver ved med at få eksem i nakken, og så vidt jeg husker, havde hun det ikke medens hun fik RC.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Ikke at jeg ved noget om GD'er, men jeg tænker at det sjældent kan betale sig at fodre med billigt foder, da der ofte er mindre nærring og hunden så bare skal have en større portion.

 

F.eks. at den af det dyre mærker skal have 400 g, men med det billige mærke 700 g...Så er besparelsen ikke særlig stor i sidste ende.

 

Jeg fandt en super test her

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550&1181551247

og

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/10538/25/test%5B1%5D.pdf

 

:) Håber du kan bruge den

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke at jeg ved noget om GD'er, men jeg tænker at det sjældent kan betale sig at fodre med billigt foder, da der ofte er mindre nærring og hunden så bare skal have en større portion.

 

F.eks. at den af det dyre mærker skal have 400 g, men med det billige mærke 700 g...Så er besparelsen ikke særlig stor i sidste ende.

 

Jeg fandt en super test her

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550&1181551247

og

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/10538/25/test%5B1%5D.pdf

 

:) Håber du kan bruge den

 

De to tests, du har linket til, siger jo lige netop det modsatte af hvad du skriver, nemlig at det billige foder er nøjagtigt lige så godt som meget af det dyre.

I øvrigt er ingen af de tre mærker, jeg har nævnt, ligefrem billige. Henne Petfood er det billigste med ca. 330 kr. for 12 kg.

 

Alle mine hunde før Vinnie, har i øvrigt fået det billige fra købmand eller foderstof-forretning. Ingen af dem har haft eksem eller været syge på nogen måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg jo en lille bitte hund som slet slet ikke er oppe i de samme fodermængder som du er ;-)

 

Men i forhold til posernes anvisninger, så skal hun have 150g Eaglepack og af pedigree skal hun have 295g....

 

Så selvom Eaglepack koster det dobbelte, så ender det jo ud med det samme alligevel, da hun æder det i samme tempo om man så må sige...

 

Så vil jeg hellere fodre med det dyre som jeg selv kan stå inde for :-D (at damen så ikke æder noget af det er så en hel anden historie....:roll: )

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Pia Nielsen

Vi fodrer med Olivers Large Breed Starter. 13,5 kg, 449 kr inkl moms og levering...og gode rabatter hvis man køber meget af gangen.

 

Foderet er altid ankommet 1-2 dage efter bestilling og vi er meget tilfredse med både foder og firma.

 

Når hun bliver 12 mdr går vi nok over til Oliver's Adult til 399,-

 

Forresten er det der med priser jo lidt besværligt, da det vel er forskelligt hvor meget foder hundene skal have ved de forskellige mærker. Det kan jo være at kiloprisen er højere på et fodermærke, men at hundene skal have 200 gram mindre af det om dagen end ved et andet mærke med en lavere kilopris :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer med Royal Canin Giant Junior og "tør" ikke at skifte foder, på trods af at jeg synes at det er umenneskeligt dyrt for en studerende!!!

 

Når han bliver omkring 20 måneder, vil jeg kigge mig efter et nyt mærke. Han trives virkelig godt på RC, så jeg er jo heller ikke meget for at skifte.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har fodret med RC-giant (baby og junior), men synes simpelthen det var for dyrt. Vi gik over til Hills, men nu har vi prøvet Vetpro, et nyere mærke fra dyrlægen. Det er ikke så meget billigere, hvis man kun køber en pose (8 kg), men der er rigtig gode rabatter ved køb af flere. ( omkring 150 kr rabat ved 2 poser) Og når der bliver spist næsten 30 kg foder om måneden kan man jo sagtens købe et par poser ad gangen. Desuden er hans afføring blevet meget mere fast og mindre. Han skal også have 100 g mindre om dagen, og det er jo ca 3 kg om måneden, så det bliver jo også til noget i længden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har started med at fodre med RC Giant babydog, fik 20 kg med fra opdrætter.

Da den var spist købte jeg også Vetpro nede hos dyrelægen, men Freya gad simpelthen ikke spise det, jeg har aldrig før haft en hund der ikke spiste hvad den fik serveret, nu har jeg købt en lille pose RC babydog, som jeg blander op med den pose Vetpro der var åbnet, og hun er snu den lille, hun spiser kun RC, så bagefter ligger der bare en masse vetpro foder over hele køkkengulvet.

Jeg har i går bestilt RC Giant puppy, som jeg begynder at fodre med når babydog posen er slut, den gav jeg 41 £ for 15 kg., så det er jo 340 danske kroner.

 

Efter jeg har set hvor glad hun er for at spise RC, tror jeg ikke jeg foreløbig skifter til andet, måske når hun bliver voksen, men når man køber det over nettet er det jo ikke så dyrt, som når man køber det i dyrehandlen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Vi får Eukanuba Pup LB med fra opdrætter og køber en stor sæk med oveni også, fordi jeg ikke har interesse i og skifte foder med samme. Om vi overhovedet skifter vil tiden vise.

 

Jeg har started med at fodre med RC Giant babydog, fik 20 kg med fra opdrætter.

Da den var spist købte jeg også Vetpro nede hos dyrelægen, men Freya gad simpelthen ikke spise det, jeg har aldrig før haft en hund der ikke spiste hvad den fik serveret, nu har jeg købt en lille pose RC babydog, som jeg blander op med den pose Vetpro der var åbnet, og hun er snu den lille, hun spiser kun RC, så bagefter ligger der bare en masse vetpro foder over hele køkkengulvet.

Jeg har i går bestilt RC Giant puppy, som jeg begynder at fodre med når babydog posen er slut, den gav jeg 41 £ for 15 kg., så det er jo 340 danske kroner.

 

Efter jeg har set hvor glad hun er for at spise RC, tror jeg ikke jeg foreløbig skifter til andet, måske når hun bliver voksen, men når man køber det over nettet er det jo ikke så dyrt, som når man køber det i dyrehandlen..

 

Sine, hvor på nettet køber du RC? Kan man købe andre mærker eller? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

vil bare lige fortælle at jeg har fået leveret mit foder i dag, bestilte i tirsdags og leveret i dag fredag, det må man kalde hurtig service.

 

Og så var der en lille gave med, en hunde freecebee, som jeg ikke har kunne få fra Freya siden den kom, hun er hel vild med den, 2 timers leg og en "lille" super glad hundehvalp, der nok snart falder om af træthed:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...