Hop til indhold

Renlighed...


Maki
 Share

Recommended Posts

Og så har hun lige skidt ude i køkkenet. 2 minutter efter at hun er kommer ind fra tissetur i forhaven...Altså det er som sådan let nok at få hende til at tisse ude, hvis bare man går ofte nok ud med hende, men det er pøllerne, jeg ikke kan få hende til. Hun holder sig og venter til hun er inde i varmen igen. Hun pøller skam også ude, vi har bare ikke en høj succesrate.

 

Det er faktisk ret almindeligt med hvalpe der fryser udenfor. De venter til de kommer ind. Så behold snoren på og gå ud igen efter et par min.

Se mit tidligere svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, step et er at få købt noget varmt tøj til hende. Hööks har nogle billige alternativer, som er gode mens hun vokser. Indtil da kan du tage i genbrugen og finde en fleecetrøje, klippe ærmet af i rette længde, klippe hun

l til forbenene og så afsted. En fleece med et regndækken over er rigtig godt lige nu. Yderste lag er vind og vandtæt, og inderste lag giver lidt beskyttelse mod kulden.

 

Har i egen gårdhave? Og spiser hun fast 2-3 gange om dagen? I så fald ville jeg tage nogle af pøllerne med ned på den faste pølleplads, så det lugter som et sted man må pølle. Og så skal I regne på hvornår hun skider ifht. hvornår hun spiser. Det vil være i et forholdsvist fast interval. Og så kan I flytte spisetiderne lidt, hvis timingen er dårlig.

 

Pøj pøj:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Læg lidt køkkenrulle du har brugt til at tørre tis op med på de der tisseunderlag og en pølle, så lugter det af hende og hun får nemmere ved at lave der.

 

Det samme gælder i haven. Læg et par pøller der, hvor hun skal gøre sig ren, samt køkkenrulle med tis.

 

Når i har været ude og er kommet ind, så hold øje med hende de næste 5-10 minutter og så går du ud med hende igen og bliver ude indtil hun har lavet noget.

 

 

Du skriver, at du skal til dyrlæge med hende i næste uge.

Hvis hun har fået blærebetændelse, så kan hun ikke vente til næste uge. En blærebetændelse er smertefuld og i løbet af en uge kan det blive farligt for sådan en lille hvalp.

Jeg vil anbefale dig om du ikke kan få en tid hos dyrlægen i morgen i stedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hvalp på 6 måneder nu, han er okay renlig, men har stadig uheld indenfor, netop fordi han simpelthen synes det er trælst at være ude i regnvejr.

 

Jeg stiller mig ud i haven, og han kommer ikke ind igen før han har skidt eller tisset, om jeg så skal stå derude i en time, sådan har det været fra dag et.... Belønningen for at skide eller tisse? Han får lov at komme ind! Så snart han har skidt/tisset så åbner jeg døren, og han spurter ind og vi leger.

 

Det betyder nu at når han kommer i haven er det første han gør at tisse eller skide! Måske det virker for din hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...