Hop til indhold

Vegas hvalpetråd


Sitto
 Share

Recommended Posts

Hvor er hun sej!

Vi tager dyrlæge og hundetræning samtidigt som dig - dog er jeg slet ikke nået til alene hjemme træning, tror jeg har glemt hvordan jeg gør ;)

Hvis jeg gik hjemme, så var jeg heller ikke i gang med alene hjemme træningen endnu - men jeg har nogle timer om ugen i skole, så derfor er vi nødt til at komme i gang :-) jeg er dog virkelig glad for at hun ikke behøver at komme op på mere end 3,5 time i nærmeste fremtid. Jeg kan slet ikke overskue hvis hun skulle være alene en hel arbejdsdag - jeg synes hun er ALT for lille! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 126
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg gik hjemme, så var jeg heller ikke i gang med alene hjemme træningen endnu - men jeg har nogle timer om ugen i skole, så derfor er vi nødt til at komme i gang :-) jeg er dog virkelig glad for at hun ikke behøver at komme op på mere end 3,5 time i nærmeste fremtid. Jeg kan slet ikke overskue hvis hun skulle være alene en hel arbejdsdag - jeg synes hun er ALT for lille! :shock:

.

Paya skal lære det, men jeg har ikke travlt.

Hun siger intet til at jeg går ud og er ude nogle minutter og siger intet til hvis jeg lukker dem i køkkenet og er væk (hvis posten kommer så lukker jeg dem derud). Ikke et kny.

Men nu er hverdagen ved at indfinde sig og vi træner lige så stille ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her går det også godt med alene hjemme træning, Walther er kold i måsen over at vi går fra ham.

 

Jeg tror vi har været heldige med Vega, Paya og Walther, de virker alle tre som mentalt stærke, et godt sind og psykisk robuste.

Selvfølgelig er HF-hvalpene de allerbedste :hjerte: :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vegsen har været til hvalpetræning for første gang i dag. Lidt koldt/vådt vejr for sådan en lille dsg-fis. Men hun klarede det SÅ flot. Hun syntes det var liiiidt overvældende lige da hun kom ud af bilen, men tøede ret hurtigt op. Hun havde ikke den store interesse i at hilse, men bortset fra en anden lille hvalp, var det også kun store hunde og flere unghunde - som var lige vilde nok. Men hun var så sej til at træne blandt dem, virkelig god kontakt til mig og så var hun alt for sej til øvelserne. Shit hun lærer hurtigt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vegsen har været til hvalpetræning for første gang i dag. Lidt koldt/vådt vejr for sådan en lille dsg-fis. Men hun klarede det SÅ flot. Hun syntes det var liiiidt overvældende lige da hun kom ud af bilen, men tøede ret hurtigt op. Hun havde ikke den store interesse i at hilse, men bortset fra en anden lille hvalp, var det også kun store hunde og flere unghunde - som var lige vilde nok. Men hun var så sej til at træne blandt dem, virkelig god kontakt til mig og så var hun alt for sej til øvelserne. Shit hun lærer hurtigt :hjerte:

.

Hvor lækkert.

Her har vi også været til første træning og Luna er blandt de yngste men det er en blandet flok, så størrelsesmæssigt er hun vist i den store ende.

Jeg bliver aldrig fan af hvalpetræning, men det er også bare mig der ikke er til at folk lader deres hunde tromle rundt på de andre med ordene "jamen den vil bare lege", jo jo jeg er der bare ikke for at lege, det kan vi gøre bagefter surhundedame.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

.

Hvor lækkert.

Her har vi også været til første træning og Luna er blandt de yngste men det er en blandet flok, så størrelsesmæssigt er hun vist i den store ende.

Jeg bliver aldrig fan af hvalpetræning, men det er også bare mig der ikke er til at folk lader deres hunde tromle rundt på de andre med ordene "jamen den vil bare lege", jo jo jeg er der bare ikke for at lege, det kan vi gøre bagefter surhundedame.dk

Sådan foregår vores hvalpetræning på ingen måder. Vi træner hos en adfærdsbehandler med stor fokus på at hvalpetræning netop ikke er en flok hvalpe der får lov til at tromle hinanden. Der var ikke engang nogen der legede i dag, og hvis de endelig gør, så er de matchet efter at de passer sammen og de leger kun i lukket indhegning så resten af pladsen kan træne helt uforstyrret. Hvis det foregik på den anden måde, så ville jeg hellere undvære.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan foregår vores hvalpetræning på ingen måder. Vi træner hos en adfærdsbehandler med stor fokus på at hvalpetræning netop ikke er en flok hvalpe der får lov til at tromle hinanden. Der var ikke engang nogen der legede i dag, og hvis de endelig gør, så er de matchet efter at de passer sammen og de leger kun i lukket indhegning så resten af pladsen kan træne helt uforstyrret. Hvis det foregik på den anden måde, så ville jeg hellere undvære.

.

Her er der mange der træner men området er også KÆMPE.

Men de sidste ti min er leg - frivilligt og der smutter jeg altså. Men folk går helt hen i hovedet og lader hvalpene med snor hoppe op.

Og det er selvfølgelig Paya og ikke Luna jeg var afsted med ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dårlige billeder taget af en computerskærm - men de er fra alene hjemme video i dag. 3,5 time og hele videoen så ud som nedstående billeder. MEGET ligeglad hundehvalp :banan: og så afslører billederne jo så også at de andre vidst rent faktisk godt kan lide hende og det er ikke bare når vi er her at de forsøger at fedte sig til noget. På begge billeder er det hhv Camy og Liva der selv har lagt sig hen til hundehvalpen med djævletænderne :blink: :hjerte: og imorges legede Liva med hende inde i sengen, Ayo legede fangeleg med hende i stuen, Camy legede bagefter trækkeleg med en bamse, legede med hende på gåturen og nu her hvor jeg er kommet hjem har Liva leget lidt med hende og lige nu har Vega og Ayo gang i leg igen. De er blevet SÅ gode til at lege med hende :hjerte:

 

15941330_10211291787392582_2465787781829462423_n.jpg?oh=520df37bba295236a41951c03b7221fc&oe=5920C3AD

 

 

15895130_10211291787432583_8220919827705146827_n.jpg?oh=3fa6e60316f8c262c61747276a0240cc&oe=591C1613

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så skal Vega til vaccination i morgen. Det skulle hun - og resten af banden - have været i torsdags, men jeg måtte melde afbud pga. nyrestensanfald hos mig selv. Så i morgen it is. Jeg er spændt på at se hvor meget hun vejer nu - hun er stadig let som en fjer, men hun har fået nogle lange stænger ift. da vi hentede hende for 2,5 uge siden :blink: hun er dog til den lille side ift. hvad der er normalt hos DSG'er - mange vejer 2kg+ som 8 ugers, og på Vegas 10 ugers dag havde hun kæmpet sig op på 1,85kg. Men hun ér jo også født en uge for tidligt og der var 10 hvalpe i kuldet hvoraf 8 overlevede. Men trods hun er lidt lille, så er hun meget fin og harmonisk på alle leder og kanter :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så skal Vega til vaccination i morgen. Det skulle hun - og resten af banden - have været i torsdags, men jeg måtte melde afbud pga. nyrestensanfald hos mig selv. Så i morgen it is. Jeg er spændt på at se hvor meget hun vejer nu - hun er stadig let som en fjer, men hun har fået nogle lange stænger ift. da vi hentede hende for 2,5 uge siden :blink: hun er dog til den lille side ift. hvad der er normalt hos DSG'er - mange vejer 2kg+ som 8 ugers, og på Vegas 10 ugers dag havde hun kæmpet sig op på 1,85kg. Men hun ér jo også født en uge for tidligt og der var 10 hvalpe i kuldet hvoraf 8 overlevede. Men trods hun er lidt lille, så er hun meget fin og harmonisk på alle leder og kanter :hjerte:

-

Jeg ville så gerne se lille Vega. Jeg går til hvalpetræning med en hvalp der er dsg/boxer blanding. Størrelsen af dsg og så farverne efter boxer (brun med sorte striber). Den er SÅ lille bitte den hvalp. Jeg satser på at se den lidt tættere på på søndag og så tænker jeg lige lidt på mini vega

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går stadig SÅ godt med Vega :hjerte: hun er en lille dame med et vældigt temperament. I går ville hun op da vi gik i skoven, så hun fik lige en lille pause på armen - det passede så med at vi gik et sted i strid modvind og så begyndte det at sne samme tid. Aldrig har jeg hørt så hysterisk et skrig før, hun var voldsomt utilfreds med at det blæste lige ind i hovedet på hende med kold sne :sjov: hun har også fundet ud af at give lyd når hun synes jeg er for langsom med at få fundet maden frem - hendes personlighed er virkelig ved at skinne igennem - og hun er lige som hun skal være. Lærenem, sød, kærlig, fuld af ballade, har sin egen mening, temperament - hun er simpelthen skøn og SÅ sjov! Og så har hun fundet ud af at vi har en spand på vores ekstraværelse som er FULD af alverdens lækre tørrede snack hvor de jævnlig får noget fra - bare jeg nærmer mig døren så kommer hun spurtende og hvis jeg skal ind på værelset og hente noget, så skynder hun sig hen og stiller sig op af spanden og gør opmærksom på at hun godt kunne tænke sig en snack - lille lort :lol::lun:

 

20170109_045700247_iOS.jpg

 

20170110_083655445_iOS.jpg

 

20170111_125703457_iOS.jpg

 

20170112_171643222_iOS.jpg

 

Hun er lige som hun skal være og passer perfekt ind i flokken :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Eiii jeg kan bare ikke få nok af denne her tråd.... shit hun er sød... (det er de andre piger også ;-)) men Vega :lun:

 

Kom til at se det der "hvalpe-hud" på hendes bagben på det sidste billede ihhhh hvor sød :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er I altså søde allesammen :kys:

 

Hun er sgu ikke dum den lille. De har fået en heste-energistang hver og Vega er den eneste der stadig har noget tilbage - Liva har i noget tid stået i kø lige ved siden af Vega, i håbet om at hun ville levne noget - og så skulle Vega tisse. Og så har den lille skid sgu regnet ud at man ikke skal lade sådan en snack ligge, så hun gik hen til døren med sin lille cigar i munden, gik ud i haven og tissede - stadig med sin cigar i munden - og kom så ind og spiste videre i sofaen :klap: pokkers, hva Liva? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er I altså søde allesammen :kys:

 

Hun er sgu ikke dum den lille. De har fået en heste-energistang hver og Vega er den eneste der stadig har noget tilbage - Liva har i noget tid stået i kø lige ved siden af Vega, i håbet om at hun ville levne noget - og så skulle Vega tisse. Og så har den lille skid sgu regnet ud at man ikke skal lade sådan en snack ligge, så hun gik hen til døren med sin lille cigar i munden, gik ud i haven og tissede - stadig med sin cigar i munden - og kom så ind og spiste videre i sofaen :klap: pokkers, hva Liva? :lol:

 

Hun lyder simpelthen fantastisk! :hjerte:

 

Og minder i dine beskrivelser forfærdeligt meget om min Luna. Sjovere, sejere skønnere hundepige end hende skal man lede længe efter. Et lille pragteksemplar i har fået jer - pas på hun ikke bliver nappet :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun lyder simpelthen fantastisk! :hjerte:

 

Og minder i dine beskrivelser forfærdeligt meget om min Luna. Sjovere, sejere skønnere hundepige end hende skal man lede længe efter. Et lille pragteksemplar i har fået jer - pas på hun ikke bliver nappet :engel:

Jeg synes efterhånden der er mange der truer med at hun bliver nappet - så du kan tro jeg holder godt øje med hende! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

20170114_085236792_iOS.jpg

 

Den her lille charmetrold været til hvalpetræning for 2. gang i dag. Sidste gang var hun lidt overvældet over hele situationen, men i dag var noget helt andet. Hun var SÅ klar på træning så snart vi kom ud af bilen. Høj haleføring og stor nysgerrighed over det hele - de andre hvalpe var også ret så interessante i dag. :hjerte: Og så var hun lige som sidst mega god til øvelserne - hun er virkelig lærenem og har så fint et fokus. Man kan ikke være andet end stolt af den lille skid!

20170115_114454242_iOS.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...